Gå til innhold

Går dette under vanlig slitasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemamma og har leiet en leilighet i 5 år nå men nå skal vi flytte.

Problemet er at golvet i stuen/kjøkken ser ikke så fint ut lenger,flere steder å golvet gått opp som du ser på bildene.

Det er ikke sånn på hele gulvet men 5-6 steder på golvet ser det sånn ut som på bildene.

Faren min mener at jeg bare skal la golvet være uten å gjøre noe med det,å heller bare se om husverten sier noe når jeg skal flytte ut.

Jeg tenker heller at dette er noe vi har klart å ødelegge for det så ikke sånn før vi flyttet inn,å dermed må selvsagt jeg gjøre opp for meg.

Jeg hadde tenkt å leie inn en privatperson som gjør dette rimlig som har gode referanser.

Vil heller få ordnet det nå å få gjort det rimlig enn å vente til dagen før vi flytter ut,også bestemmer husverten seg for å ta inn fagfolk for å gjøre jobben.

Da tar de selvsagt bare hele deposetumet å bruker det på å få lagt golvet på nytt.

Hva tenker dere?

Går dette under "vanlig slitasje" eller bør jeg få lagt nytt gulv før vi flytter?

Dette er riktig nok det billigste golvet du får tak i,men tenker at det likevel er mitt ansvar når det ikke lenger ser så fint ut.

Pappa vet jeg har dårlig råd å mener derfor at vi ikke skal gjøre noe,men blir ikke noe billigere om fagfolk gjør det..post-42-0-56071500-1472209457_thumb.jpgpost-42-0-91968500-1472209468_thumb.jpg

Anonymous poster hash: 181e5...fc6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...

Skrevet

Vanlig slitasje. Går under "superbillig gulv som faller fra hverandre fordi det er crappy kvalitet".

Anonymous poster hash: fcff3...6c4

Skrevet

Ser ut som vannskade... Ikke vanlig slitasje.

Anonymous poster hash: c8a8f...630

Skrevet

Ser ut som vannskade... Ikke vanlig slitasje.

Anonymous poster hash: c8a8f...630

golvet går opp når jeg vasker ja,det tåler jo ingenting som sagt.

Skrevet

golvet går opp når jeg vasker ja,det tåler jo ingenting som sagt.

Nå skal man jo nesten ikke bruke vann på parkettgulv.

Det du har er laminat og burde tåle litt vann, men mappen skal være så oppvridd som overhodet mulig. Så husk på det i neste leilighet. Men det er ikke bare vann som har skadet gulvet her, når bordene glir fra hverandre er det fordi kvaliteten er dårlig.

Anonymous poster hash: fcff3...6c4

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe på dette i hybelen vi leier ut. Det er kvaliteten på gulvet, og for mye vann ved vasking som noen sier.

Skrevet

jeg har brukt mopp å brukt engangsklutene eller hva du skal kalle det.

De e jo ikke såå våte men likevel er golvet gått opp.

Men jeg skal være mye mer forsiktig i neste leilighet ja,får vel gjøre sånn som mamma gjør hun går over med håndkle etterpå å tørker gulvet :P 

Skrevet

jeg har brukt mopp å brukt engangsklutene eller hva du skal kalle det.

De e jo ikke såå våte men likevel er golvet gått opp.

Men jeg skal være mye mer forsiktig i neste leilighet ja,får vel gjøre sånn som mamma gjør hun går over med håndkle etterpå å tørker gulvet :P

Engangsmopper er alt for vått, hjelper ikke å tørke etterpå heller, da er skaden skjedd. Mikrofiber som er helt oppvridd funker... Men her er nok kvaliteten av gulvet av betydning også. Hva med å høre med eier?

Anonymous poster hash: 57aad...56b

Skrevet

Ja jeg tror jeg bare skal snakke med de å få det overstått.

Men hvordan legger jeg det frem?

" golvet er ødelagt må vi legge nytt golv nå? " :P

Skrevet

Nå har jeg hatt 2 her inne som jobber med å legge golv til vanlig å begge sier at den la golvet har gjort en veldig dårlig jobb.

De mente at mest sannsynlig har de lagt golvet selv å dermed er det ikke blitt skikkelig gjort å da ser du sprekker i golvet nå.

Skrevet

Jeg syns det går under vanlig slitasje og mener ikke at du skal erstatte det. Om gulvet hadde vært av god kvalitet og skikkelig lagt så hadde du ikke klart å ødelegge det (med vanlig bruk).

Og det er ikke nødvendig å tørke gulvene med håndkle etter vask, altså. Vri fillen godt opp så holder det i massevis.

Skrevet

Jeg syns det går under vanlig slitasje og mener ikke at du skal erstatte det. Om gulvet hadde vært av god kvalitet og skikkelig lagt så hadde du ikke klart å ødelegge det (med vanlig bruk).

Og det er ikke nødvendig å tørke gulvene med håndkle etter vask, altså. Vri fillen godt opp så holder det i massevis.

Skal uansett være mye mer forsiktig med neste golv :)

Bare irriterenes om jeg nå skal betale mange tusen for å få nytt golv når to fagfolk sier at den som har lagt golvet har gjort en veldig dårlig jobb å derfor ser du sprekker i golvet.

Skrevet

Skal uansett være mye mer forsiktig med neste golv :)

Bare irriterenes om jeg nå skal betale mange tusen for å få nytt golv når to fagfolk sier at den som har lagt golvet har gjort en veldig dårlig jobb å derfor ser du sprekker i golvet.

Om huseier skulle krangle på det så har du jo nå to vitner som kan uttale seg om det skulle bli en sak ut av det.

Jeg ville hørt på din far, siden du også har to fagfolk som sier at gulvet er blitt som det er blitt pga. dårlig arbeid når det ble lagt. Du skal ikke betale for at arbeidet ikke ble gjort ordentlig.

Anonymous poster hash: 8d4d0...5a7

Skrevet

Billig gulv, vanlig slitasje!

Ikke si noe. Hvis huseier tar det opp som ett problem får du si deg uenig.

Skrevet

på det ene bildet ser du at det er litt ødelagt pga for mye vann så det er jo min skyld,men det som er styggest er jo der det er sprekker å det kommer av dårlig arbeid.

Skrevet

Billig gulv, vanlig slitasje!

Ikke si noe. Hvis huseier tar det opp som ett problem får du si deg uenig.

Jeg er så konfliktsky så er det er mulig å bli :P

Pappa er jo enig i at dette ikke er min feil men han er feig å hadde aldri sagt imot husverten.

Trenger en støttespiller dagen før jeg flytter ut hehe :P

Skrevet

Hadde gulvet vært lagt ordentlig kunne det ikke sklidd fra hverandre sånn, så dette må huseier ta på sin kappe.

Laminat skal, som andre også skriver, tåle litt fukt, så det er ikke du som har ødelagt gulvet. Detter er resultatet av billig laminat, lagt av amatører!

Anonymous poster hash: fc87b...988

Skrevet

Hadde gulvet vært lagt ordentlig kunne det ikke sklidd fra hverandre sånn, så dette må huseier ta på sin kappe.

Laminat skal, som andre også skriver, tåle litt fukt, så det er ikke du som har ødelagt gulvet. Detter er resultatet av billig laminat, lagt av amatører!

Anonymous poster hash: fc87b...988

Var dette jeg også ble fortalt av de som jobber med dette hver dag.

Skrevet

Var dette jeg også ble fortalt av de som jobber med dette hver dag.

Men hva lurer du på egentlig??????

Anonymous poster hash: 69ef6...f20

Skrevet

Om dette er vanlig slitasje eller ikke,men nå har jeg jo fått svaret mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...