Gå til innhold

Bidrag etter fylte 18 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at barnet mottar bidrag selv om han fyller 18 år, så lenge han fortsatt er under videregående utdanning? Startet VGS i år, 16 år, men ikke ferdig før han er 19 år. Må far betale bidrag fram til han er ferdig?

Anonymous poster hash: dc4cb...510

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det betales direkte til barnet. Han må hvis barnet søker, om ikke stoppes det

Anonymous poster hash: 8c37c...4ee

Skrevet

Er det sånn at barnet mottar bidrag selv om han fyller 18 år, så lenge han fortsatt er under videregående utdanning? Startet VGS i år, 16 år, men ikke ferdig før han er 19 år. Må far betale bidrag fram til han er ferdig?

Vi inngikk en avtale om at BF skulle betale bidrag til datteren vår var ferdig med videregående. 

Anonymous poster hash: 3a124...f2e

Skrevet

Ja, "barnet" kan kreve barnebidrag fra begge foreldrene sine så lenge "barnet" er under videregående utdanning. Men må selv søke om dette hos nav.

Skrevet

Hei! Jeg fant endelig svar på dette selv.

Ser at min inntekt skal legges inn som barnets inntekt, og med 400.000 i årsinntekt mottar ikke barnet bidrag etter fylte 18 år.

Hi

Skrevet

Ja, "barnet" kan kreve barnebidrag fra begge foreldrene sine så lenge "barnet" er under videregående utdanning. Men må selv søke om dette hos nav.

Så lenge barnet bor hjemme kan det ikke kreve bidrag fra den forelderen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Så lenge barnet bor hjemme kan det ikke kreve bidrag fra den forelderen.

Å joda.

Skrevet

Å joda.

Min eks. mente jeg også skulle betale datteren vår bidrag. Nektet plent. Så lenge jeg betalte mat, klær, telefon regning, avgift på trenings senteret o.s.v.  var det uaktuelt. Alternativet var at hun måtte betale det selv. Så fort den ballen vart lagt dø ;)

Anonymous poster hash: 3a124...f2e

Skrevet

Å joda.

Ikke fra den forelderen barnet bor hos

Anonymous poster hash: 8b550...dba

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke fra den forelderen barnet bor hos

Anonymous poster hash: 8b550...dba

Endelig datt mynten ned her! Jeg leste det som at ingen kunne betale bidrag - ikke den andre heller! My bad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...