Gå til innhold

Lurer på å skaffe oss en kanin, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å skaffe oss en kanin, men alle sier at barna går lei etter noen uker. Noen med erfaring? Han som skal ha den er 12 år gammel. 

Anonymous poster hash: 3b1df...c0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde kanin da jeg var yngre. Jeg var vel rundt 14 da vi fikk den, og mine søsken 8 og 3. Vi ble fort lei, og den stakkars kaninen hadde nok et kjipt liv hos oss...

Skrevet

Hvis dere skaffer dere kanin, husk at det er egentlig din kanin. Ditt ansvar.

Vil ikke anbefale det.

Les om det på nettet.

Grunnleggende om kanin og kaninhold | Kaninhold.info

http://www.kaninhold.info/

Anonymous poster hash: 2bc6d...e0c

Skrevet

Kaniner er ikke kosete, så barn blir gjerne lei når de er ferdig med å se på hvor søte de er

Ville heller hatt marsvin, hetterotte eller katt, de blir tamme på en helt annen måte. De blir glad i deg, oppsøker deg, liker kos osv, kaniner gjør sjelden det

Anonymous poster hash: 596d3...fa6

Skrevet

Anbefaler ikke kanin, de er så misforståtte og holdes ofte på rimelig kjipe vilkår..

De trenger mye plass, helst en venn, helst kastreres, de koser ikke på samme måte som katt/bikkjer, de liker ofte ikke å løftes på osv.

I tillegg tror mange at kaniner kan brukes som kompost for alt av grønnsaker osv, mens fakta er at de har ekstremt sensitiv fordøyelse og hovedsakelig skal spise høy.

Velg noe annet er mitt råd.

Anonymous poster hash: 9a3ec...9e7

Skrevet

Vi har hatt kanin i 1 år nå. Og det er jeg som har hovedansvaret med holde orden i bur ol. Vi kastrerte vår, og ville annbefalt det. Vi har en kosete kanin 🐰 Nå går den løs i huset og hopper ofte opp i sofaen for kos 😀 Skal du ha en må du sosialisere den med dere? Hvis ikke burde du skaffe to. De er sosiale dyr på sin måte.

Anonymous poster hash: f6b69...4c1

Skrevet

Facebook : den store kaninboken

Anonymous poster hash: 56fcd...f77

Skrevet

Må bare si at jeg er så utrolig glad for at det er så mange som linker til "den store kaninboken". Kaniner er så forferdelig misforståtte!!

Anonymous poster hash: 77302...fc0
Skrevet

Kaniner er fine husdyr for mat og en smaker godt, men ikke då veldig greie som kjæledyr.

Anonymous poster hash: 513b7...e9d

Skrevet

Finnes mange i den alderen som aktivt holder på med kaniner, bruker tid på de i mer enn noen uker og feks prøver seg på kaninhopping, drar rundt på konkurranser og virkelig legger arbeid i dyrene. Finnes også en del (men færre) som fortsetter å bruke tid på kaninen(e) også etter at de starter vgs etc.

Jeg fikk første kanin når jeg var 5 (mamma lot meg iallefall TRO at den var bare min ;) ), gikk lei etter noen mnd, og tok opp igjen interressen når jeg var 10. La mye arbeid i å få kaninene trygge på meg etter alle de årene (ble 8 og 11 år - kaniner kan leve lenge!). Etter hvert fikk jeg flere, reiste på utstillinger og konkurranser. Fortsatte i 10 år, før jeg måtte slutte pga en vanskelig privat situasjon. Drømmer om å skaffe kanin igjen, kanskje om noen år. :)

Men det finnes mange mange fler, som bare går lei etter en stund, og tilslutt glemmer dyrene helt.

Skal dere ha kanin, bør du være innstilt på at det er DIN kanin, og ditt ansvar.

Anonymous poster hash: 5b513...c2b

Skrevet

Kaniner er veldig søte. Noen er tamme og greie, andre ikke. Problemet er at de lever lenge, og 12-åringen blir snart for gammel for slikt. Jeg snakker av erfaring. De krever jo en god del stell.

Anonymous poster hash: f3d4f...016

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...