Gå til innhold

Utdannelse/lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobber du som/utdannelse? Hvordan er lønna?

Jeg jobber som ekstravakt på sykehjem ved siden av studier, tjener 167 kr/t. 50 kr/t i kveldstillegg. Har jeg krav på høyere lønn når jeg er ferdig med 2.året sykepleie?

Anonymous poster hash: fd5c0...e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om du har krav, men jeg vet at det er normalt å praktiserer det slik. De gjorde i hvert fall det når jeg var sykepleierstudent.

Anonymous poster hash: 9182b...882

Skrevet

Jobber I matvare butikk. Har 194 kr timen pluss tilegg for ettermiddag / kveld og helg.

Har bare videregående.

Skrevet

Jeg er økonom med bachelor, jobber i staten. Årslønn på 425 000.

Anonymous poster hash: 09d5b...bd7

Skrevet

Anestesispl 490000 i året pluss tillegg. Når vi var ferdige med 2 året på sykepleierstillinger fikk vi hjelpepleierlønn

Anonymous poster hash: 196c8...a63

Skrevet

Utdannet tannlege, jobber som stipendiat. Bruttolønn drøye 400k.

Anonymous poster hash: 03ceb...708

Skrevet

Lege, 535 000 i året. Går ikke vakt for tiden, så blir ikke noe ekstra heller.

Anonymous poster hash: f8b68...80e

Skrevet

496 000, psykolog

Anonymous poster hash: f0b42...64c
Skrevet

435.000,- sosionom med teamlederansvar. Er dritmisfornøyd med at ansvaret mitt er blitt større, har fått flere arbeidsoppgaver, men ingen kompensasjon lønnsmessig.

Anonymous poster hash: d9e7b...877

Skrevet

Det er dessverre ikke sammenheng mellom utdanning og lønn lengre her i landet. Nå ser det ut til at det er de ufaglærte som stikker av med pengene, mens vi som har mange års utdannelser, vi blir avspist med småpenger.

Anonymous poster hash: 81f3d...cc7

Skrevet

Utdanning: videregående skole

Årslønn: 500.000,-

Jeg er 30 år og jobber på kontor i privat sektor. Tror ikke jeg kommer til å utdanne meg,når jeg bare stiger i lønn hvert år.

Anonymous poster hash: 82939...886

Skrevet

Mastergrad

Lederstilling i private

730.000 i året

Anonymous poster hash: d4a16...e0d

Skrevet

Master i økonomi, jobber som controller. 550 000 i året + div goder.

Har det greit økonomisk, men er ikke strålende fornøyd etter 5 år på skolebenken (særlig ikke når jeg hører hva mange andre tjener i yrker som ikke krever utdannelse).

Anonymous poster hash: 46748...29e

Skrevet

Adjunkt med tilleggsutdanning, straks ti års ansiennitet. Er kontaktlærer på ungdomstrinnet, og tjener vel nesten akkurat 500.000.

Anonymous poster hash: 0f39e...f57

Skrevet

Har en relevant masterutdanning, jobber som pedleder.. 440 i året.. Trist.

Anonymous poster hash: 065e0...315

Skrevet

453 000,- barnevernpedagog m/teamlederansvar

Anonymous poster hash: 83123...427
Skrevet

Har en mastergrad i spesialpedagogikk, er kommunalt ansatt og tjener 469 000 i året.

Anonymous poster hash: f7ccd...415

Skrevet

Bachelor, og jobber som saksbehandler i det offentlige.

Årslønn på rett over kr 600.000,-

Anonymous poster hash: a02e2...1ee
Skrevet

Sosionom, jobber i sosialtjenesten. Tjener vel 435 000

Anonymous poster hash: 27fb6...02e

Skrevet

Sosionom, jobber i sosialtjenesten. Tjener vel 435 000

Måtte sjekke lønnslippen, tjener 447 000

Skrevet

Adjunkt med tilleggsutdanning. Jobber i vgs. Ca 500 000

Anonymous poster hash: fc564...0fa

Skrevet

Spesialsykepleier, jobber dagstilling i kommunen, full ansiennitet, 511 000 i året.

Anonymous poster hash: 671a9...351
Skrevet

Det er dessverre ikke sammenheng mellom utdanning og lønn lengre her i landet. Nå ser det ut til at det er de ufaglærte som stikker av med pengene, mens vi som har mange års utdannelser, vi blir avspist med småpenger.

Anonymous poster hash: 81f3d...cc7

Jeg er helt enig med deg, men samtidig kunne jeg ikke leve foruten med å ikke ta noe høyere utdannelse. Det er en slags trygghet for meg den dagen det blir nedbemanning. Da står jeg mye sterkere enn de som ikke har noe formelt utdannelse. Dessuten er det mye lettere å få seg en ny jobb med enn uten noe formelt utdannelse.

Anonymous poster hash: ee177...452

Skrevet

Jeg er også sosionom, ti års ansiennitet, 447000.

Stiger ca 30.000 etter fullført videreutdanning, og har seks år igjen før jeg når max ansiennitet, så litt bedre blir det. Synes lønna er ok, men mtp at vi nesten aldri får overtidsbetalt, kun flexitid, ingen kveldstillegg, aldri jobber røde dager, ingen mulighet til å ta ekstravakter, pluss et ekstremt arbeidspress, trusler, psykiske påkjenninger osv så synes jeg vi burde hatt bedre betalt.

Anonymous poster hash: cba28...998

Skrevet

Jeg er også sosionom, ti års ansiennitet, 447000.

Stiger ca 30.000 etter fullført videreutdanning, og har seks år igjen før jeg når max ansiennitet, så litt bedre blir det. Synes lønna er ok, men mtp at vi nesten aldri får overtidsbetalt, kun flexitid, ingen kveldstillegg, aldri jobber røde dager, ingen mulighet til å ta ekstravakter, pluss et ekstremt arbeidspress, trusler, psykiske påkjenninger osv så synes jeg vi burde hatt bedre betalt.

Anonymous poster hash: cba28...998

Bedre betalt for ikke å jobbe "røde" dager og kvelder? Det høres spesielt ut, da det er ansett som ubekvem arbeidstid og jobbe da. Vær glad du slipper.

Anonymous poster hash: 671a9...351

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...