Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #1 Skrevet 26. august 2016 Bruker du å dra på slektstreff med familien til mannen? Min samboers familie har slektstreff en gang i året og de er en stor familie så det blir 30-40 personer der. Jeg har ikke vært med eneste gang da jeg ikke har det minste lyst. Føler det tar mer energi enn det gir. Jeg har god kontakt med min samboers foreldre og søsken, men ingen nær relasjon til tantene eller hans søskenbarn. Synes dere det er rart av meg og ikke dra på slektstreff eller det innafor? Anonymous poster hash: b0948...f61
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #2 Skrevet 26. august 2016 Nå har jeg aldri vært på slektstreff med min mann for hans slekt finner aldri på slikt. Men, dersom alle andre har med seg sine partnere på slektstreff er det rart at du ikke blir med, ja. Anonymous poster hash: 3e418...5a1
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #3 Skrevet 26. august 2016 Du har ikke vært med en eneste gang. Jeg synes også at det er lite respektfullt overfor din samboer. Det er en dag eller helg i året. Såpass burde du gjøre for din samboer! Om du ikke blir med hvert år, så bør du være med noen år. Som sagt, jeg synes det er respektløst overfor samboeren din. Anonymous poster hash: 00a5d...2f1
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #4 Skrevet 26. august 2016 Klart jeg drar. Fast romjulstradisjon i mannens slekt, kunne ikke falle meg inn å utebli. Anonymous poster hash: 1c230...c97
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #5 Skrevet 26. august 2016 Er med min samboer på sånt ja. Ser på det som koselig. Anonymous poster hash: a39ba...d2b
Tipp topp Skrevet 26. august 2016 #6 Skrevet 26. august 2016 Synes det er rart hvis du er invitert og ikke drar ja. Besøk hos hans familie er å anses som en plikt når man er i et forhold. Det er da mye som tar mer energi enn det gir, men som man gjør likevel.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #7 Skrevet 26. august 2016 Samboer har kun vært med på det en gang og da skulle tanten hans lage ett stort nummer av at det var et tilbehør til maten han takket nei til, dermed endte det med en diskusjon og min samboer opplevde at det var de mot han. Det er en av grunnene til at det ikke frister. Ja, jeg bør kanskje dra på det treffet en gang, det varer for øvrig en hel helg og det synes jeg virker veldig intenst, men kan jo værende en dag som ett kompromiss. Samboer foreslo at neste gang kan han ta med datteren vår og dra dit så kan jeg heller jobbe den helga Anonymous poster hash: b0948...f61
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #8 Skrevet 26. august 2016 Så kan jeg også legge til at det hver år er noen som uteblir. Noen har, i likhet med meg, ikke vært med på det treffet overhodet og det har vært fem ganger Anonymous poster hash: b0948...f61
TPK Skrevet 26. august 2016 #9 Skrevet 26. august 2016 Det er da en selvfølge at man blir med på sånt når man er i et forhold!?! Så sant det ikke krasjer med jobb o.l. Men hvis man kan blir man med. Hva har unnskyldningene dine vært da? Vil ikke? Stakkars mannen din som må "forsvare" deg overfor familien.
Elsker livet Skrevet 26. august 2016 #10 Skrevet 26. august 2016 Jeg ser på slike ting som en plikt selv om jeg gjerne ikke har så veldig lyst. Det er uhøflig å ikke stille om det kun er fordi man ikke har så lyst.
Julie (: Skrevet 26. august 2016 #11 Skrevet 26. august 2016 Vi reiser alltid hele hurven på sånne ting og det er både kjempekoselig og noe utmattende. Kjenner godt det meste av slekta hans, har jo truffet dem mange ganger etterhvert og hender også at vi er på familiehytta sammen.
Gjest Antarctica Skrevet 26. august 2016 #12 Skrevet 26. august 2016 Hvert år hadde nok blitt stivt for meg også, men generelt elsker jeg store sammenkomster.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #13 Skrevet 26. august 2016 Kanskje din samboer er i slekt med meg :-) Vi har slektstreff en helg en gang i året, og er 30-40 personer. Mannen min har vært med hver eneste gang. Kanskje du ikke trenger å være med hver gang, men hva med å prøve en gang? Eller kanskje dere kan bli enige om å dra annethvert år? Anonymous poster hash: d1fc9...10d
FlinkePike Skrevet 26. august 2016 #14 Skrevet 26. august 2016 Jeg synes også slikt tapper meg for energi, selv med min egen (fjerne) familie. Ikke noe jeg ser på som koselig. Men jeg blir uten tvil med, det er det høflige å gjøre, også ovenfor mannen.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #15 Skrevet 26. august 2016 Rart...og verre, uhøflig. Er jo ikke nødvendig å bli kjent med alle, men kose seg med feks hans foreldre.. Anonymous poster hash: f9577...fb6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #16 Skrevet 26. august 2016 Selvfølgelig stiller jeg på sånne ting med mannens familie og han med min. Selv om vi ikke bestandig har veldig lyst pleier det å bli hyggelig og det er viktig å ha en familie å høre til. Anonymous poster hash: 5a30b...beb
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #17 Skrevet 26. august 2016 Kanskje din samboer er i slekt med meg :-) Vi har slektstreff en helg en gang i året, og er 30-40 personer. Mannen min har vært med hver eneste gang. Kanskje du ikke trenger å være med hver gang, men hva med å prøve en gang? Eller kanskje dere kan bli enige om å dra annethvert år? Anonymous poster hash: d1fc9...10d Hvor i landet bor du? Det er vel tvilsomt at han er i slekt med deg. Mange som har slektstreff. Det er mulig jeg gir det en sjanse en dag, men kommer ikke til å være hele helgen slik det bruker å være Anonymous poster hash: b0948...f61
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #18 Skrevet 26. august 2016 Alle er jo ulik. Jeg misliker store sammenkomster da jeg er en høysensitiv person og føler meg bare "malplassert" i store sammenkomster. Det blir rett og slett for meget Anonymous poster hash: b0948...f61
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #19 Skrevet 26. august 2016 Min manns familie har hatt treff og selvfølgelig deltar jeg. Kanskje litt lettere for min mann å delta i konfirmasjonen til min kusine, da han treffer igjenn bardomskamertater. Det er jo igjen ført til at han deltar mer. Han er mere en innadvendt person enn det jeg er. Anonymous poster hash: 9f094...7c5
Anonym bruker Skrevet 26. august 2016 #20 Skrevet 26. august 2016 Min manns familie har hatt treff og selvfølgelig deltar jeg. Kanskje litt lettere for min mann å delta i konfirmasjonen til min kusine, da han treffer igjenn bardomskamertater. Det er jo igjen ført til at han deltar mer. Han er mere en innadvendt person enn det jeg er. Anonymous poster hash: 9f094...7c5 Det jeg ikke liker med store sammenkomster er at det er alltid noen som koser seg skikkelig og noen som ikke gjør det. Ikke alle er like flinke til å inkludere. Anonymous poster hash: b0948...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå