Gå til innhold

Det evige husarbeidet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fordeler du og mannen husarbeid? Er du fornøyd med løsningen? Jeg skulle ønske vi hadde vaskehjelp, men har ikke råd da begge er studenter. Hvor mye koster det?

Anonymous poster hash: ec696...8cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør 40%, han gjør 30%. Resten blir ikke gjort.

Synes det funker fint.

Anonymous poster hash: a20ca...a44

Skrevet

Mannen er den som holder kjøkkenet pent. Han vasker også gulvene.

Jeg har hovedansvar for tøyvask. Det er jeg som støvsuger.

Rydding deler vi på. Men mannen rydder nok mest. Bad og do tar den som har overskudd når det trengs

Mannen tar også alt som har med omgangssyke å gjøre.

Det er stort sett jeg som lager mat i hverdagene, da jeg er hjemme først. Mannen lager ofte mat i helgene.

Skrevet

Jeg gjør så og si alt. Og skal noe fikses eller gress klippes gjør jeg det også. Tror ikke han har støvsugd, brettet klær eller vasket en eneste gang på de fire åra vi har bodd her.

Jeg har sagt ifra i en rolig tone, kjeftet, hylt, grått, streiket... uten hell..

Det er ikke noe vits i å foreslå at jeg skal ja det stå for å tvinge han til å ta det. Det blir stående en uke, to uker.. så tar jeg det. Og vi kan ikke bo I en svinesti..

Når jeg ble operert ble oppvask stående til jeg var frisk nok til å ta det. Det er helt ekstremt.

Men han er en god pappa utover dette. Dessverre har det skadet romantikken..

Jeg jobber 100% og mer til, så dette gjøres etter jobb og i alle helger..

Anonymous poster hash: 00724...717

Skrevet

Mannen vasker klær. Jeg tar resten. En elendig fordeling, siden vaskemaskinen strengt tatt gjør jobben..

Anonymous poster hash: cf3c9...a8a

Skrevet

Jeg gjør så og si alt. Og skal noe fikses eller gress klippes gjør jeg det også. Tror ikke han har støvsugd, brettet klær eller vasket en eneste gang på de fire åra vi har bodd her.

Jeg har sagt ifra i en rolig tone, kjeftet, hylt, grått, streiket... uten hell..

Det er ikke noe vits i å foreslå at jeg skal ja det stå for å tvinge han til å ta det. Det blir stående en uke, to uker.. så tar jeg det. Og vi kan ikke bo I en svinesti..

Når jeg ble operert ble oppvask stående til jeg var frisk nok til å ta det. Det er helt ekstremt.

Men han er en god pappa utover dette. Dessverre har det skadet romantikken..

Jeg jobber 100% og mer til, så dette gjøres etter jobb og i alle helger..

Anonymous poster hash: 00724...717

Her er det også slik - jeg gjør så å si alt, i tillegg jobber ikke mannen. Så vi er egentlig på skilsmissens rand akkurat nå.

Anonymous poster hash: 9e620...9be

Skrevet

Jeg gjør alt, både inne og ute. Sliten, ja. Jobber 100 %, to små barn.. Men har lært meg at det er noe som heter "godt nok" :)

Anonymous poster hash: a6a1a...3e4
Skrevet

Jeg gjør 40%, han gjør 30%. Resten blir ikke gjort.

Synes det funker fint.

Anonymous poster hash: a20ca...a44

Haha, godt vi er flere :-)

Skrevet

Jeg gjør det meste, mannen gjør litt når jeg kjefter

Anonymous poster hash: ea92d...ce7

Skrevet

Han lager alle middager, jeg vasker alle klær. Resten har vi ingen rutiner på, men vi er god på skippertak før vi får besøk... Med to små barn er det jo mye annet enn husarbeidet som skal følges opp også, så det er ikke slik at den ene sitter med bena på bordet mens den andre må dra lasset alene. I perioder er han mer sliten, så da tar jeg mer. Andre ganger er det motsatt. Dette fungerer fint for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...