Gå til innhold

Skremmende utvikling! Burkini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva synes du er skremmende?

Anonymous poster hash: 65c3e...c3d

Skrevet

Hva synes du er skremmende?

At Spøkelseskladden får gå fritt rundt blant mennesker??

Anonymous poster hash: b7e25...63c

Skrevet

Men altså, hva har de å si hva andre mennesker kler seg i, så lenge DU ikke må ??

Skrevet

Det som er skremmende er at menn føler seg berettiget til å fortelle kvinner hvordan vi skal kle oss. Være seg klær på eller av spiller ingen rolle. Om hun har lyst til å være dekket til eller ikke. Det er hennes valg.

Anonymous poster hash: d3ccd...359

Skrevet

Dama på bildet så jo ikke stort annerledes ut enn barn med uv-drakt😂😂

Anonymous poster hash: 64504...e23

Skrevet

Men jeg skjønner ikke hvorfor burkini ikke er lov? Burka/chador kan jeg forstå fordi ansiktet burde synes, men burkini???? Det gir jo ingen mening...

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er galt å være påkledd mens folk sitter på stranda. Så lenge de oppføre seg eksemplarisk og ikke plager andre så gjør meg ingenting hvordan de er påkledd. Bedre det enn å være helt naken :P

Anonymous poster hash: 18b4e...86c

Skrevet

Synes det ser ut som en tunika med bukser til. Helt vanlige klær altså.

Anonymous poster hash: 06a71...42a

Skrevet

Det kunne ikke bry meg mindre. Vil noen gå i heldekkende klær på stranda, så vær så god. Har litt mer problem med det i svømmehallen, fordi det vel er tvilsomt om de som bruker burkini dusjer nakne før bad.

Anonymous poster hash: 3591a...2ec

Skrevet

Det som er skremmende er at menn føler seg berettiget til å fortelle kvinner hvordan vi skal kle oss. Være seg klær på eller av spiller ingen rolle. Om hun har lyst til å være dekket til eller ikke. Det er hennes valg.

Nettopp! Skremmende at i 2016 skal politiet "ta" en kvinne fordi hun har på seg bukse og genser.

Anonymous poster hash: 2dab8...23e

Skrevet

Jeg tror ikke at de damene som bruker burkini har gått i badedrakt før, men så har de blitt mer ytterliggående og så har de kledd på seg.

Det er vel heller sånn at en del damer som ikke har badet i sjøen i det hele tatt før fordi de ikke har hatt badetøy som de har følt at de kan bruke, endelig tar seg en tur på stranda.

Jeg er i utgangspunktet ikke særlig begeistret for religiøse plagg eller symboler, men det er da ganske innlysende at det ikke er god integrering å rive av folk klærne.

Jeg tror at det eneste man oppnår med å forby burkini, er at mange muslimske damer holder seg borte fra stranda. Målet må jo være at de er ute blant folk og deltar i samfunnet?

Skrevet

Jeg tror ikke at de damene som bruker burkini har gått i badedrakt før, men så har de blitt mer ytterliggående og så har de kledd på seg.

Det er vel heller sånn at en del damer som ikke har badet i sjøen i det hele tatt før fordi de ikke har hatt badetøy som de har følt at de kan bruke, endelig tar seg en tur på stranda.

Jeg er i utgangspunktet ikke særlig begeistret for religiøse plagg eller symboler, men det er da ganske innlysende at det ikke er god integrering å rive av folk klærne.

Jeg tror at det eneste man oppnår med å forby burkini, er at mange muslimske damer holder seg borte fra stranda. Målet må jo være at de er ute blant folk og deltar i samfunnet?

Helt enig. Men dette er skremmende for alle kvinner. For to generasjoner siden satt kvinner i fengsel for å gå i for lite klær, nå blir vi satt i fengsel for å ha på oss for mye. Dette er et steg i feil retning. Jeg vil ha frihet til å gå i akkurat det som passer meg.

Skrevet

Enig!

Er imot burka og niqab, men ellers for at folk skal få kle seg som de vil. Er imot kjeppjaging av utvalgte religiøse grupper. Jeg synes absolutt at det er ubehagelig å se damer i burkini og hijab, fordi jeg er svært uenig i tankegangen bak bruken. MEN, folk må få kle seg som de vil, og hvis disse damene kommer fra så konservative og autoritære familier at de blir tvunget til å gå med det, hva er da alternativet? De blir sittende hjemme! De får en enda verre livskvalitet. Jeg vil at de skal få komme seg mest mulig ut og leve livet, selv om de må bære heldekkende klesplagg.

Veien til endring er ikke å forby. Veien til endring er deltakelse, aksept, og opplysning/utdannelse.

Anonymous poster hash: 8f36f...cc1

Skrevet

Jeg tror jamen jeg skal begynne å gå i burkini. For det er faktisk slik at ikke en sjel kan bestemme hva jeg kler på meg - ute, på stranda, eller i basseng.

Skrevet

Man tvinger kvinner til å kle av seg, og man tvinger kvinner til å kle på seg. Ser unektelig ut som fellesnevneren er at "man tvinger kvinner"...

Skrevet

Synes det er skremmande å lese kommentarfelta under desse artiklane.  Mange synes det er heilt på sin plass å gje kvinner bot for påklednaden, men det gjeld sjølvsagt berre muslimar.  Ein synk ned på same nivå, eller faktisk lågare, enn desse landa vi mislikar. 

Vi er stolte av fridomen og demokratiet vårt, og så byrjar vi med dette skitet her.  Og kom ikkje her og sei at det er fordi vi er i mot tvang av muslimske damer, som jo pleier å vere grunngjevnaden for å ikkje ville tillate desse plagga.  No skal dei muslimske damene jagast inn att på kammersa sine, og ikkje kunne gå på stranda med familien lengre.

Synes veldig synd på den dama.  Når ein ser på bileta, så har ho jo ikkje burkini ein gong,  ho har tights og tunika, og eit sjal over håret sitt, og ikkje ein hijab som dekkar halsen.

Skrevet

personlig synes jeg kommentarfeltet var mer skremmende enn artikkelen. Jeg tviler på at vi kommer til å få lese "politi tvang mann til å ta av våtdrakt". Den loven er ikke bare muslimfientlig, den er kvinnefiendtlig.

Skrevet

Det har jo blitt ulovlig å kle seg slik på franske strender. Føler hun da ber om dette og ønsker å provosere ved å kle seg slik da på stranden. Hva skal hun på en strand fullt påkledd. Hun la seg til å sove så tydelig at hun ikke var der for noe annet enn å lage styr..

Anonymous poster hash: 7cda7...82c

Skrevet

Det har jo blitt ulovlig å kle seg slik på franske strender. Føler hun da ber om dette og ønsker å provosere ved å kle seg slik da på stranden. Hva skal hun på en strand fullt påkledd. Hun la seg til å sove så tydelig at hun ikke var der for noe annet enn å lage styr..

Anonymous poster hash: 7cda7...82c

Hun hadde jo ikke burkini, men en helt vanlig tunika og bukse. Ærlig talt! Hender stadig at jeg er på stranda med klær på. Det velger jeg selv.

Skrevet

Jeg gir faen hva folk har på seg så lenge de velger det selv. Politifolkene gjorde akkurat det samme som noen stater der de forbyr ditt og datt. Frankerike glir bort fra sine egne prinsipper om frihet.

Anonymous poster hash: a9d68...981

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun hadde jo ikke burkini, men en helt vanlig tunika og bukse. Ærlig talt! Hender stadig at jeg er på stranda med klær på. Det velger jeg selv.

Samme her! (Badevannet her jeg bor er nærmere frysepunktet uansett årstid, så politifolkene ville få en stri jobb med å skrelle av meg alle lagene. Ullundertøyet mitt får du aldri!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...