Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #1 Skrevet 25. august 2016 Datteren min på 10 brukte av sparepengene sine til å kjøpe en pakke med to smykker i, og et til en venninne. Hun spurte om vi kunne kjøpe en pakke til, siden hun hadde lyst til å gi til to andre også, og det sa jeg ja til. Nå kommer hun derimot strålende blid hjem fra skolen, og har lovt 5 personer til smykker.... Da jeg sa at jeg ikke hadde råd til å kjøpe hele tre pakker til med smykker, og at hun aldri må love slikt uten å spørre meg, så sa hun at hun skulle bruke av sparepengene sine selv. Det er greit nok at hun har spart opp noen hundre, men disse skulle har hun lenge sagt hun skal bruke på gave til pappa når han fyller år. I tillegg så kommer jeg på at dersom hun gir smykke til dem hun har lovet det, så er de sju i klassen med smykke, mens det bare er tre som ikke får- og det hadde hun ikke tenkt på når hun var så ivrig.... Nå har jeg sagt at hun må si fra til alle utover de 2 som er lovet det først, at hun ikke får lov av mamma å kjøpe flere, men kan fortelle hvor de selv kan kjøpe. Akkurat nå blånekter hun å gå på skolen i morgen, men det ordner seg. Synes synd på henne nå, men likevel. Hun elsker å glede andre, og var så ivrig. Det er viktig for meg å lære henne at man skal holde det man lover, men også viktig å lære henne at man ikke skal la noen få være 'utenfor'. Slikt som dette har skjedd før også, at hun blir så revet med og lover det ene og andre til flere, uten å sjekke med meg først. Håper dette er siste gang nå . Anonymous poster hash: b8a11...a0a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #2 Skrevet 25. august 2016 Hun bør ha lært nå som hun er 10 år ja. Anonymous poster hash: 0796f...047
Anonym bruker Skrevet 25. august 2016 #3 Skrevet 25. august 2016 Du bør også lære henne å ikke love mer enn hun kan holde. Anonymous poster hash: c80d0...163
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå