Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Gutten går meg på nervene. Har har så lenge jeg kan huske vært veldig utagerende. Det å få refs tåler han IKKE! Dersom han har gjort noe ille galt og jeg kjefter på ham, kjefter han tilbake. Slenger med dører, sier masse stygt om er ekkel. Jeg må alltid "spille på lag" med ham, for at han ikke skal få slike raseriutbrudd. Det er ille!! Fra han var liten har plutselig (!!) snudd fra å være smørblid til å bli knall sur, sint og agresiv!! Jeg forstår ikke.. Jeg har prøvd alt... I førsteklasse gjemte han seg for lærerne da det ringte inne. Han "glemmer" bøker på skolen, så leksene ikke blir gjort. Dersom ting ikke blir som HAN tenker og tror, blir det et helvete. Han er sosialt dårlig. Han har venner og gjenbaldrende å leke med. MEN han er svært dominant! Han sier hva de andre skal gjøre. Dersom de ikke gjør som han sier/tenker, blir han sur. F.eks han hadde med en jlassekompis fra skolen, gutten min ville besøke en annen. Det ville ikke han andre. Derfor sa jeg at de ble hjemme. Gutten min sur og fyker på soverommet. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Der å kjefte fungerer ikke. Da kjefter han tilbake. Å snakke rolig fungerer ikke. Han holder for ørene og sier "gidder ikke å høre". Straff som i form av ingen TV osv fungerer ikke. Da sier han "uuu, som det bryr meg. TV er uansett kjedelig" Hjelp... Anonymous poster hash: bc601...d04
MMP Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Kanskje du kan prøve belønning for god oppførsel - i stede for straff for dårlig oppførsel? Lykke til
Gjest Minnieropptatt Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Du trenger De utrolige årene. Kurs eller bok. Lykke til ☺
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Glem alt om straff og kjefting. Her må du fokusere på å skape en nær og god relasjon. Bruk et personlig språk, anerkjenn det som er bra, ikke nevn det som er dårlig. Opptre som en god modell, vis følelser, sett ord på følelser og gi masse kjærlighet og kroppskontakt. Bak dårlig oppførsel ligger det alltid noe som ikke er bra. Du nå finne ut hva det er👍😊 Anonymous poster hash: 03827...5c9
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Hvem kontakter jeg ang DUÅ?? Bup? Det var en bra idé. 👍 Takk! Føler alt er så håpløst nå! Føler det er kjempe vanskelig å vise kjærlighet (selv om jeg gjør det, såklart!), skryte, rose osv fordi vi har kommet i så vond sirkel. 😕😕😕 Anonymous poster hash: bc601...d04
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Ser du har fått tips om de utrolige årene. Vi har hatt god effekt av cos kurs. Vi tok cos kurs hos bup. Lykke til Anonymous poster hash: ffd99...e09
Gjest Minnieropptatt Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Hvem kontakter jeg ang DUÅ?? Bup? Det var en bra idé. 👍 Takk! Føler alt er så håpløst nå! Føler det er kjempe vanskelig å vise kjærlighet (selv om jeg gjør det, såklart!), skryte, rose osv fordi vi har kommet i så vond sirkel. 😕😕😕 Anonymous poster hash: bc601...d04 Helsesøster, eller kanskje legen din? Her gikk det i hvertfall gjennom helsestasjonen. Får du ikke napp der, eller ventetiden blir for lang, kan du kjøpe boka, men å ha kurset i ryggen er gull verdt.Skal du få kurs via bup, må jo barnet bli henvist til bup, og det tar tid. Duå har hjulpet oss masse ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå