Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Når vi bestemte oss for å flytte så lovet jeg sønnen min at vi skulle få pus når vi flyttet i ny leilighet. Både jeg og sønnen min har lenge hatt lyst på pus Så vi har avtalt med en vennine som vi skal skulle pus hos,å sønnen min har allerede funnet navn til den Men nå viser det seg at nesten ingen vil leie ut til folk med dyr dessverre. Vi har endelig funnet en leilighet som ser lovende ut å som ligger så nærmt at sønnen min slipper å skifte barnehage. Vi har fått beskjed om at vi kan få lov å ha katt men at da må det bli innekatt ettersom husverten har en hund som får løpe fritt på eiendommen deres. Leiligheten er 75 kvm,er det dyreplageri å ha en innekatt? Anonymous poster hash: e80da...bff
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 opp Anonymous poster hash: e80da...bff
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Katter er opprinnelig utedyr, men flere katter som er innekatter grunnet flere ting.. Det er ikke dyreplageri, og dere kan jo kjøpe bånd til pusen. Anonymous poster hash: add2b...a51
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 bånd er allerede kjøpt inn Anonymous poster hash: e80da...bff
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Nei, men det er naboplageri å ha utekatt! Anonymous poster hash: a6fc6...c1c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Utekatt er i alle fall naboplageri. Det finnes flere katteraser som holdes som innekatt. Tipper den får godt stell og masse kos, så da går det nok fint. De innekattene jeg kjenner til virker i alle fall harmoniske. Anonymous poster hash: 4f1c1...f55
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 http://www.fod.no/innekatt/ Anonymous poster hash: 247db...ade
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 Ja. Ingen katter som fra natur av er "innekatt". Anonymous poster hash: 2df43...5d2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #9 Skrevet 24. august 2016 Vi har to innekatter og de har det veldig fint. Det er rasekatter, og har en del egenskaper som gjør at de ville klart seg dårlig utendørs. Vi har to ettersom det er anbefalt når de er inne, de får være ute på terrassen i sommerhalvåret, og går i bånd ute av og til. De får masse stimuli i form av lek og kos, har klatrestativ og masse leker. De leker veldig mye med hverandre, sover sammen, steller hverandre og så videre. Jeg vet mange er negative til innekatter, men våre dyr har det hvertfall veldig fint. Anonymous poster hash: a3ad4...d7c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #10 Skrevet 24. august 2016 Klatrestativ skal vi kjøpe inn å har allerede en del små leker Anonymous poster hash: e80da...bff
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #11 Skrevet 24. august 2016 Kommer an på - hvis katten har levd med å være ute, for så å måtte bli innekatt, så kan katten bli deprimert, rastløs og ulykkelig. Men katter som aldri har vært ute kan være veldig, veldig lykkelige Vi adopterte en voksen innekatt, som alltid har vært det. Han er veldig fornøyd, glad, leken og kosete Han får være på verandaen, og der koser han seg skikkelig (bor i leilighet med veranda hvor han ikke kan forsvinne) Anonymous poster hash: 89fc4...a35
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #12 Skrevet 24. august 2016 Ja, innekatt er dyreplageri. Anonymous poster hash: 359d8...d1c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #13 Skrevet 24. august 2016 Vi kjøpte rasekatt fordi vi ønsket en katt som trivdes inne. Korat. Så så vi at den behøvde selskap, så vi fikk to. Det var supert! Da vi flyttet i hus fikk kattene gå ut. De går ut vår og sommer og holder seg inne høst og vinter. De har luke så de velger selv. Og da velger de faktisk ofte å bli inne.. Jeg ser at de har glede av å være ute, men også at de trivdes inne da de var innekatter. Men ikke la katten være lange dager alene. Få to hvis dere er ute på jobb og skole.. Anonymous poster hash: c8a95...e11
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #14 Skrevet 24. august 2016 Innkatt er ikke dyreplageri, dersom dere velger riktig rase og gir dem nok stimuli. Ikke ta en "vanlig huskatt" da disse har i genene at de skal være ute og jakte. Velg deg en innkattype, perser eller lignende som har vært inne i generasjoner. (Hvis du ikke har råd er det flere oppdrettere som ønsker forverter) pass på at dere har tid til den og at dere gir den oppmerksomhet, lek og oppgaver så den ikke kjeder seg. Anonymous poster hash: b9381...cae
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #15 Skrevet 24. august 2016 Dyreplageri. Kan ikke hund og katt venne seg til hverandre og bli venner da? Anonymous poster hash: 3efb0...7b1
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #16 Skrevet 24. august 2016 Nei, det er det ikke, så lenge man legger tilrette for at katten kan få utfolde seg, og det bør være 2 katter sammen. Du bør se på Kattens NO 1, de har endel hyller man kan sette opp langst veggen. Anonymous poster hash: bda1c...30b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #17 Skrevet 24. august 2016 Ja det er dyreplageri. Anonymous poster hash: 724eb...bac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå