Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Sønnen min er straks 7 år og har så langt ikke mistet noen tenner til nå (ingen av de er løse heller) I kveld ved tannpussen så oppdaget jeg en ny fortann langt bak de andre. Noen med erfaring? Vil den komme mere frem når melketennene faller ut? Tenker at hvis den blir værende der den er nå så vil det gå ut over uttalen hans Anonymous poster hash: 9a512...8c2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Sønnen min er straks 7 år og har så langt ikke mistet noen tenner til nå (ingen av de er løse heller) I kveld ved tannpussen så oppdaget jeg en ny fortann langt bak de andre. Noen med erfaring? Vil den komme mere frem når melketennene faller ut? Tenker at hvis den blir værende der den er nå så vil det gå ut over uttalen hans Anonymous poster hash: 9a512...8c2 Dette ville jeg vel kanskje bedt en tannlege se på! Mulig de vil trekke melketennene for å se om den nye tannen flyter seg på plass? Anonymous poster hash: b979d...811
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Hvis den kommer ut langt bak vil den aldri komme dit den skal av seg selv. Det kan kanskje hjelpe å få ut tanna den skal overta plassen til, men mest sannsynlig ikke alt. Det er i hvert fall min erfaring etter at tennene til min sønn har kommet opp... Få en time hos tannlegen så snart som mulig, så de kan vurdere om det er lurt å trekke. Her er de skeptiske til å trekke, sånn i tilfelle barna blir redde, men hvis du jobber litt med sønnen din på forhånd, bør det ikke være noe problem. Min sønn har trukket 4 tenner og har ingen problemer med du. Det eneste et at han syns det sprenger litt når bedøvelsen blir satt. Vi et forresten klare for regulering allerede neste år,da er han 10 år. Anonymous poster hash: 598d1...47f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Tusen takk for svar! Vi bor i utlandet men jeg skal ta en telefon hjem til den faste tannlegen vår å høre hva praksisen er der før vi går til en her. Grunnen til at jeg ble litt ekstra bekymret er fordi han har litt utale feil fra før og går jevnlig til logoped. Synd hvis den tannen skal gjøre det vanskeligere for han! Anonymous poster hash: 9a512...8c2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Sånn har min sønn det også. Null problem. Når melketennene faller ut flytter de nye tennene seg fram. Anonymous poster hash: c0afb...626
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Var slik på min gutt også og nå er tannen helt fremme der den skal være. Anonymous poster hash: f0487...8b2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Nøyaktig det samme skjedde med 7 åringen vår i vinter. Ettersom tanna foran var løs ble han oppfordret av tannlegen til å løsne den litt hver dag til den falt ut. Tanna bak trakk seg sakte men sikkert fram til plassen sin. Null problem 😃😃 Anonymous poster hash: d785f...b0e
Steget Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 Akkurat det samme her. Oppdaget plutselig en tann langt bak i munnen nede. Når melketanna falt ut kom tannen fram av seg selv. Nå er den der den skal være. Jeg googlet og fant ut at dette er veldig vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå