Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Gutten vår har vært i barnehage i to uker nå. Vet det ikke er lenge, men kjenner meg så overveldet og sliten. Så mye å gjøre på jobb, så mye å forberede hjemme, og mye å ta innover seg for både han og oss. Han har vært så utrolig surkete og grinete på ettermiddagene nå, og vil ikke engang spise middagene vi lager som vi vet at han vanligvis liker kjempegodt. Barnehagen sier at han har kjempegod matlyst, og kommenterer ofte at han virkelig er glad i mat, men hjemme spiser han ganske dårlig nå. Kan spise noen skjeer og så setter han i å hylskrike. Og jeg forstår ikke helt HVA det er som plager han. Han er 1 1/2 år, så han har ikke så mye språk å forklare med heller. Vet ikke helt hva jeg ønsker svar på, tror bare jeg ville satt pris på å høre om andres erfaringer, gjerne med barn i samme alder- hva har dere opplevd, hvordan er barna deres på ettermiddagene, på natta, helgene, osv..? Merker også at han har en utrolig mye sterkere vilje enn før, og kan bli mye mer forbanna enn før når han ikke får det som han vil. Men det kan jeg jo selv kjenne igjen når jeg er sliten, at lunta blir kortere, så tenker jo at han kanskje bare er innmari sliten...? Setter pris på gode råd og erfaringer, føler meg litt "lost" akkurat nå. Og ikke akkurat så lett at den lille gutten vår plutselig skal være sammen med andre hele dagen heller! Anonymous poster hash: 20de3...1ca Anonymous poster hash: 20de3...1ca
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Han er sikkert utslitt. Det tar tid å bearbeide nye rutiner og ikke minst er aktivitetsnivået helt annerledes. Det går seg nok til.. Anonymous poster hash: 199e3...76f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Hei! Skjønner veldig godt hvordan du har det <3 Min gutt er også 1 1/2 år og barnehage gutt. Han har gått der i 1/2 år nå. Det har vært et tøft halvår. Han stor koser seg i barnehagen, spiser godt, sover lenge og leker masse. Men når vi kommer hjem spiser han lite middag (gråter ofte ved maten), i bhg spiser de jo i 14:30-15:15 så er ikke så rart han ikke vil ha middag. Ellers er han veldig sliten. Ofte vært mye gråt på morningen og ettermiddagen. Han tester også grense veldig. Mitt tips til deg: Når dere kommer hjem fra bhg, legg dere i sengen og koooos. Ha en koselig stund hvor han får masse oppmerksomhet. Etterpå kan du lage middag og han kan leke imens. Dette funker SÅ bra hos oss. For da har han fått påfyll fra mamma for en stundt;) Så guttene våres høres helt like ut. Det er nok veldig vanlig Anonymous poster hash: 0c25c...1aa
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Gutten vår har vært i barnehage i to uker nå. Vet det ikke er lenge, men kjenner meg så overveldet og sliten. Så mye å gjøre på jobb, så mye å forberede hjemme, og mye å ta innover seg for både han og oss. Han har vært så utrolig surkete og grinete på ettermiddagene nå, og vil ikke engang spise middagene vi lager som vi vet at han vanligvis liker kjempegodt. Barnehagen sier at han har kjempegod matlyst, og kommenterer ofte at han virkelig er glad i mat, men hjemme spiser han ganske dårlig nå. Kan spise noen skjeer og så setter han i å hylskrike. Og jeg forstår ikke helt HVA det er som plager han. Han er 1 1/2 år, så han har ikke så mye språk å forklare med heller. Vet ikke helt hva jeg ønsker svar på, tror bare jeg ville satt pris på å høre om andres erfaringer, gjerne med barn i samme alder- hva har dere opplevd, hvordan er barna deres på ettermiddagene, på natta, helgene, osv..? Merker også at han har en utrolig mye sterkere vilje enn før, og kan bli mye mer forbanna enn før når han ikke får det som han vil. Men det kan jeg jo selv kjenne igjen når jeg er sliten, at lunta blir kortere, så tenker jo at han kanskje bare er innmari sliten...? Setter pris på gode råd og erfaringer, føler meg litt "lost" akkurat nå. Og ikke akkurat så lett at den lille gutten vår plutselig skal være sammen med andre hele dagen heller! Anonymous poster hash: 20de3...1ca Anonymous poster hash: 20de3...1ca Når han har vært borte fra deg hele dagen er han utsultet på fysisk nærhet og kontakt med deg og pappaen. Hold han tett fra dere ser han i bhg og til dere er hjemme. Kjører dere bil, så pludre med han på vei hjem. Har dere mulighet til at en sitter med han mens den andre lager middag? Hvis ikke, vent med middag til foreldre nr to kommer hjem, eller spising superlettvint. Sørg for mye kos og lite krav på ettermiddagen (altså, det skal ikke flyte, men ikke legg opp til noe utover det dere må). Det er helt vanlig. Det går over, men lurt å la alt annet ligge enn å gi gutten nærhet. Ikke uvanlig at de begynner å våkne om natten osv. Anonymous poster hash: f97ab...82f
Ravine Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Når han har vært borte fra deg hele dagen er han utsultet på fysisk nærhet og kontakt med deg og pappaen. Hold han tett fra dere ser han i bhg og til dere er hjemme. Kjører dere bil, så pludre med han på vei hjem. Har dere mulighet til at en sitter med han mens den andre lager middag? Hvis ikke, vent med middag til foreldre nr to kommer hjem, eller spising superlettvint. Sørg for mye kos og lite krav på ettermiddagen (altså, det skal ikke flyte, men ikke legg opp til noe utover det dere må). Det er helt vanlig. Det går over, men lurt å la alt annet ligge enn å gi gutten nærhet. Ikke uvanlig at de begynner å våkne om natten osv. Anonymous poster hash: f97ab...82f Hei! Skjønner veldig godt hvordan du har det <3 Min gutt er også 1 1/2 år og barnehage gutt. Han har gått der i 1/2 år nå. Det har vært et tøft halvår. Han stor koser seg i barnehagen, spiser godt, sover lenge og leker masse. Men når vi kommer hjem spiser han lite middag (gråter ofte ved maten), i bhg spiser de jo i 14:30-15:15 så er ikke så rart han ikke vil ha middag. Ellers er han veldig sliten. Ofte vært mye gråt på morningen og ettermiddagen. Han tester også grense veldig. Mitt tips til deg: Når dere kommer hjem fra bhg, legg dere i sengen og koooos. Ha en koselig stund hvor han får masse oppmerksomhet. Etterpå kan du lage middag og han kan leke imens. Dette funker SÅ bra hos oss. For da har han fått påfyll fra mamma for en stundt;) Så guttene våres høres helt like ut. Det er nok veldig vanlig Anonymous poster hash: 0c25c...1aa Høres ganske likt ut ja! Vi er også veldig bevisste på å gi så mye oppmerksomhet som mulig når vi kommer hjem. Forbereder det som kan forberedes av middag på kvelden, og begynner ikke på middagen før pappaen/mammaen også er hjemme så han alltid har oppmerksomhet. Ikke bruker vi telefonene våre heller. Så det skulle jo ikke egentlig mangle på kos og oppmerksomhet. Men han er nok, som en av dere nevnte, utsultet på oppmerksomhet, og kanskje er det ikke å sitte i ro ved middagsbordet som er det første han har behov for etter en lang dag. Får senke skuldrene litt nå i starten kanskje med den middagen, og heller satse på superlettvint middag. :-)
pastill Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Dattern min er også 1 1/2. Reaksjonen her var at hun etter en til to uker med innkjøring begynte å sutre og gråte mye ved leggetid og når hun skulle sove. Gråt sårt og trengte å ligge oppå meg i en uke, var helt frimerke for å få den nærheten. Og så gikk det seg plutselig til:) nå sover hun og er seg selv igjen. Så er nok den nærheten og tryggheten de savner og kjenner på, som nevnt over her. Tipper det går seg til raskt. Holdt ut og masse lykke til:)
Ravine Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Dattern min er også 1 1/2. Reaksjonen her var at hun etter en til to uker med innkjøring begynte å sutre og gråte mye ved leggetid og når hun skulle sove. Gråt sårt og trengte å ligge oppå meg i en uke, var helt frimerke for å få den nærheten. Og så gikk det seg plutselig til:) nå sover hun og er seg selv igjen. Så er nok den nærheten og tryggheten de savner og kjenner på, som nevnt over her. Tipper det går seg til raskt. Holdt ut og masse lykke til:) Tusen takk for det. Så godt at det gikk seg til for dere! Satser sterkt på at det er så "enkelt" som det her også! Tror nok at det er dobbelt sårt fordi jeg kjenner på den "sorgen" over å få så få timer sammen med han nå. Pluss at vi er dødsslitne begge to i innkjøringsfase på jobb, utrolig mye som skal gjøres i tillegg der! Men blir vel vant til å være så få timer sammen etterhvert, og så får vi bare utnytte så godt vi kan den tiden vi har sammen på ettermiddagene og helgene... <3
pastill Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 Tusen takk for det. Så godt at det gikk seg til for dere! Satser sterkt på at det er så "enkelt" som det her også! Tror nok at det er dobbelt sårt fordi jeg kjenner på den "sorgen" over å få så få timer sammen med han nå. Pluss at vi er dødsslitne begge to i innkjøringsfase på jobb, utrolig mye som skal gjøres i tillegg der! Men blir vel vant til å være så få timer sammen etterhvert, og så får vi bare utnytte så godt vi kan den tiden vi har sammen på ettermiddagene og helgene... <3 Skjønner deg så godt. Veldig sårt å gå fra å være sammen hele tiden til å ha så lite tid. Vi er ikke inne i hele dager ennå, leveres 0830 og hentes ca 15.30, nå som vi har muligheten.. men gruer meg til det blir vanlige dager. Rekker jo såvidt to og en halv time hjemme så er hun klar for senga.helgene blir ekstra spesielle ja.Merker stor forskjell på henne nå, hun elsker barnehagen og utviklingen raser av sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå