Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Dersom et sosialt lån var innvilget august 2012, og nav trakk beløpet fra kontoen en viss tid.. Og deretter sluttet å trekke. Kan de da sende brev 4 år senere og kreve inn 3000 utestående kroner? Har jeg skjønt det rett at foreldelsefristen på pengelån er 10 år? Normalt sett er den på 3 år, på vanlige regninger? Takk for svar.. Anonymous poster hash: c3a5e...40e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Det er vel ingen foreldelse på lån. Du må betale tilbake alt uansett. Hadde vært greit om det bare var å la være å betale boliglånet i ti år og så ble det slettet 😀 Anonymous poster hash: 505a3...e01
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Så vidt jeg vet er det ingen foreldelse på lån, tenk på folk med kredittkortlån f.eks, de kommer på luksusfellen etter 10 år, de får ikke slettet gjelden de har blåst i å betale Anonymous poster hash: 168bf...5bd
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Jo.. Søk foreldelse av lån. Skal selvfølgelig betale tilbake. Syns bare det er merkelig at det har gått fire år før de fant ut at jeg enda skylder litt penger. Har ikke hørt noe før nå. Anonymous poster hash: c3a5e...40e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Vil tro det er 10 år som gjelder i dette tilfellet, beregnet fra tidspunkt for siste betalte avdrag på lånet. Anonymous poster hash: f58d7...3ce
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Jo.. Søk foreldelse av lån. Skal selvfølgelig betale tilbake. Syns bare det er merkelig at det har gått fire år før de fant ut at jeg enda skylder litt penger. Har ikke hørt noe før nå. Anonymous poster hash: c3a5e...40e Burde du ikke visst det selv og? Anonymous poster hash: c7de8...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå