Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Slik jeg jeg forstår det så har jeg rett på kontantstøtte selv om at jeg får overgangsstønad!? Eller har jeg feil? Barnet fyllte 1 år i Mai men begynnte ikke i barnehagen før august. Kunne jeg fått kontantstøtte fra mai til august? I så så fall kan man søke tilbake i tid? Anonymous poster hash: fb32f...1c8
Elsker livet Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Hvem kan få kontantstøtte? Du kan få kontantstøtte for barn mellom 1 og 2 år. Hvis barnet ditt går heltid i en barnehage med offentlig tilskudd, får du ikke kontantstøtte. Hvis barnet går deltid i en barnehage med offentlig tilskudd, kan du få delvis støtte, se under avsnittet Hva kan du få. Hvis du har adoptivbarn kan du få kontantstøtte fram til barnet begynner på skolen. Du kan ikke motta kontantstøtte for barn som er i fosterhjem eller i en institusjon. For å motta kontantstøtte må barnet ditt som hovedregel bo i Norge. Barnet blir regnet som bosatt hvis det skal oppholde seg i Norge i mer enn 12 måneder. Du kan ikke få etterbetalt kontantstøtte for mer enn 3 måneder før den kalendermåneden du søkte. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barnetrygd+og+kontantstotte/kontantst%C3%B8tte#chapter-1
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Det eneste som fjerner retten til kontantstøtte er om barnet går i barnehage, ikke andre ytelser. Du får for måneden etter at barnet fylte 1 til og med måneden barnet begynte i bhg, så du kan få for juni, juli og august hvis du søker nå. Anonymous poster hash: d5768...cf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå