Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Jeg er helt overbevist om at han har ocd for bakterier noe han hardnakket benekter... hvordan kan jeg få han til å innse at han har et problem? Han mener det er jeg som er/har et problem siden jeg ikke "kan" følge de enkle instruksene han pålegger meg... jeg ser at det begynner å gå ut ovet barna,noe han mener er min feil som ikke følger instrukser.... hvor kan jeg få hjelp til å få han til å innse? Anonymous poster hash: ef7ed...322
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Oh, bare det at du har instrukser du må følge får mine varselbjeller til å ringe.... Hva slags instrukser har du da? Jeg ville begynt med å bestille en time til legen selv, altså til deg selv, og fortalt legen om regimet mannen din har satt opp hjemme. Han kan nok råde deg i hvordan du skal gripe dette an for å få hjelp til mannen din. For det må tas tak i før det går for langt, slike lidelser går ikke over av seg selv, de eskalerer gjerne. Anonymous poster hash: 77c64...0ac
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Det beste hadde vært å få mannen til psykolog, men det er nok ikke så enkelt når han mener det er du som er problemet. Hvis det er du som har skrevet om dette her to ganger før, så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke har gått fra ham for lenge siden. Det gikk sterkt ut over barna/barnet allerede første gangen du skrev om det, og det er lenge siden. Du påfører barna alvorlig skade ved å la dem leve i dette, og det er stor risiko for at de kommer til å bli akkurat som ham! Anonymous poster hash: e71a4...aa9
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Lever selv et liv med OCD, kan bruke alt fra 4 - 14 timer pr dag på å vaske huset.. Har bestemte rutiner, og bestemt måte å vaske på. Det tærer på en, men det tok meg nesten 8 år å innse at jeg hadde et problem, at det ikke var normalen å ha det slik. Det å ta steget hvor man innser det, så videre steget for å få hjelp, er ikke lett. Tiden jeg har hatt som arbeidsledig siste året, gjorde at det eskalerte, av alle ting var det jobb som renholder som skulle bringe meg ned på mer normalt nivå (ut fra hva jeg selv klarer å skulle leve med, vasker daglig, men ikke gnukking i flere timer) For å få han selv til å innse dette, bør du vurdere å kontakte legen hans og be om en samtale, han kan ikke uttale seg om sin pasient, men du har full mulighet til å fortelle hvordan hverdagen med han er, det kan være godt for deg å ha legen til støtte her, legen kan gi deg råd videre her, samt starte å bearbeide mannen når han er innom der av andre grunner.Om ikke noe ser ut til å hjelpe, må du nesten gjøre det beste for barna, for barn som utsettes for sterk OCD har det ikke bra Gi mannen ultimatumet: Han går til legen, og så til psykolog, så han får hjelp, eller så tar du med ungene deres og forlater han frem til han har fått hjelp med dette. Her har jeg vært veldig bevist på min OCD, jeg har levd med det siden jeg var 12 år, nå er jeg 28 år.. Når det var ille siste året nå, var det første gang det "tok av" mens jeg er mamma, og jeg prøvde desperat å bekjempe meg selv, gikk til psykolog, kontaktet psykologen min samme dag som jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde jobb lenger, for jeg viste det kunne trigge OCDn min. Kontaktet selv barnevernet også, for å holde både ungene og meg trygg, da samboeren er mye borte pga jobb. Med mye støtte, og psykolog og avlastningshjelp av og til, så kom jeg meg gjennom det, men hadde jeg vist det kunne bli så ille igjen, tross medisin og psykologhjelp, hadde jeg nok ikke fått barn, i ren frykt for at dette har påvirket ungene mer enn behøvs, og at dette vil hende igjen. Anonymous poster hash: 1fbe5...076
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Tror min lider av det motsatte... Anonymous poster hash: 84227...863
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Tror min lider av det motsatte... Anonymous poster hash: 84227...863 Samme her 😂😂😂 Fra spøk til alvor.... Han må få hjelp til å innse at han har et problem. Når det går utover det daglige og omgivelsene så er det på tide å søke hjelp! Det er ikke en enkel vei siden han ikke ser det selv. Men du må få frem at det blir en byrde for både deg og han. Gå sammen og oppsøk hjelp, så innser han det etterhvert og får hjelp til det 👍🏻 Anonymous poster hash: 2e847...dde
Gjest Antarctica Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Jeg er helt overbevist om at han har ocd for bakterier noe han hardnakket benekter... hvordan kan jeg få han til å innse at han har et problem? Han mener det er jeg som er/har et problem siden jeg ikke "kan" følge de enkle instruksene han pålegger meg... jeg ser at det begynner å gå ut ovet barna,noe han mener er min feil som ikke følger instrukser.... hvor kan jeg få hjelp til å få han til å innse? Anonymous poster hash: ef7ed...322 Er det han med "ren sone" og "skitten sone" i huset? Tror dere må be Psykiatritjenesten om hjelp. Du kan starte hos fastlegen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 Er det han med "ren sone" og "skitten sone" i huset? Tror dere må be Psykiatritjenesten om hjelp. Du kan starte hos fastlegen. Hvis det er den mannen, så mener jeg at det begynner å bli en form for omsorgssvikt å fortsatt bo med barn sammen med den mannen. Hadde han tatt tak i problemene sine for lenge siden så hadde det vært greit. Men om det er den mannen og han er blitt enda verre så mener jeg det er uforsvarlig å la barn vokse opp med en så syk verden som den mannen skaper rundt seg. Anonymous poster hash: c70c6...810
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #9 Skrevet 24. august 2016 Link til det innlegget dere snakker om? Anonymous poster hash: f0fa2...2c4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #10 Skrevet 24. august 2016 Link til det innlegget dere snakker om? Anonymous poster hash: f0fa2...2c4 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144195432-til-dere-med-ocd/#entry146973389 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144231777-blir-kl%C3%A6rne-egentlig-rene/page-2#entry147390447 Anonymous poster hash: e71a4...aa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå