Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Jeg har en gutt som nettopp ble 8 år (3 kl). Han har de siste 3 årene hatt fotball og karate som fritidsaktiviteter. Nå er det slik at fotballen har en trening og en kamp i uka, og karate egentlig har 3 treninger pr uke. Jeg har sagt at han kan gå på 2 karatetreninger, men at 3 blir for mye. Med "bare" 2 karatetreninger blir det jo totalt 4 dager i uken med fritidsaktiviteter. Grunnen til at det er 3 treninger for sønnen min i karate er at han er veldig dyktig, og ligger mye lengre frem enn andre på sin alder, og da kan trene på parti med ungdommene og voksne. Han elsker det! Fotballen synes han er veldig gøy, men han er ikke kjempe flink.... Han har ingen interesse av fotball utenom trening og kamp. Nå sier han at han vil slutte på fotball slik at han kan være med på alle karatetreninger. Han sier at han liker fotball også, men vil satse på karate. Mannen min er til dels enig. Jeg selv synes det er tidlig å satse på EN idrett... og jeg synes det er så mye gutten trenger i fotball... jeg ser han blir litt tøffere av det (for han er egentlig litt "pinglete" og tåler lite), han trenger løpetreningen for han er litt motorisk klønete, han profitterer masse på å måtte spille på lag og samarbeide, og han tjener mye sosialt på samholdet i laget. Hva synes dere? Holde på begge litt til? Droppe fotball, og satse karate? Anonymous poster hash: b5dd2...593
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde latt han ha 3 karatetreninger jeg. .. så lenge det ikke går utover lekser. Anonymous poster hash: 933ad...ca2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Har han det fint sosialt på karaten? Det er ikke alle som trives i lagsport, noen trives bedre med andre idrettsformer. Jeg ville trolig latt ham droppe fotballen. Han kan jo alltids ombestemme seg igjen, det er ikke et valg for livet. De fleste er vel innom mange idretter i småskolealderen. 😊 Anonymous poster hash: 5dd35...6b6
Mandala Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde glatt droppet fotballen. Men så legger ikke jeg like mye inn i aktiviteter som du gjør.
klg,2 boys now:) Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Dropp fotball.kan ikke forstå at han får bedre motorisk trening av fotball kontra karate🤔
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Jeg hadde latt han ha 3 karatetreninger jeg. .. så lenge det ikke går utover lekser. Anonymous poster hash: 933ad...ca2 I tillegg til 2 fotball? Eller bare 3 karate? Problemet er jo at han blir sliten av så mye, og i tillegg går det ikke helt opp ift dagene det er på.... Anonymous poster hash: b5dd2...593
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 Har han det fint sosialt på karaten? Det er ikke alle som trives i lagsport, noen trives bedre med andre idrettsformer. Jeg ville trolig latt ham droppe fotballen. Han kan jo alltids ombestemme seg igjen, det er ikke et valg for livet. De fleste er vel innom mange idretter i småskolealderen. Anonymous poster hash: 5dd35...6b6 Joda, det er sant Han har det veldig fint sosialt på karate ja Men der er det kun ungdom, voksne og noen andre litt eldre barn som går på andreskoler, så han møter dem ikke ellers på fritiden... HI Anonymous poster hash: b5dd2...593
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 I tillegg til 2 fotball? Eller bare 3 karate? Problemet er jo at han blir sliten av så mye, og i tillegg går det ikke helt opp ift dagene det er på....Anonymous poster hash: b5dd2...593 Jeg tenkte begge deler. Men hvis det ikke går opp, og han blir sliten av så mye, så hadde jeg droppa fotballen siden han har et talent i karate ☺ Anonymous poster hash: 933ad...ca2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå