Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #1 Skrevet 24. august 2016 Her i kommunen har frivillighetssentralen lekseklubb to dager i uka. Pensjonerte lærere hjelper ungene og noen gamle husmødre smører brødskiver. Det artigste er at han jeg husker som verdens sureste og strengeste lærer er alle barnas favoritt som forklarer alt slik at de forstår det. Sjekk om det er slike tilbud i nærheten. Anonymous poster hash: c4651...03a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 De fleste skoler har vel leksehjelp eller noe i den duren du snakker om her? Problemet er jo når barna ikke er motiverte for det. Anonymous poster hash: e0329...012
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 De fleste skoler har vel leksehjelp eller noe i den duren du snakker om her? Problemet er jo når barna ikke er motiverte for det. Anonymous poster hash: e0329...012 Er ikke alltid så motivert for å gå på jobb jeg heller, men gjør det jo allikevel. Skal barna slippe alt de ikke er motivert for? Oppskrift på NAVere? Anonymous poster hash: 042db...58d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 De fleste skoler har vel leksehjelp eller noe i den duren du snakker om her? Problemet er jo når barna ikke er motiverte for det. Anonymous poster hash: e0329...012 Her er skolens leksehjelp et klasserom der 40 stk kan gjøre lekser og en assistent som knapt nok kan lese. På frivillighetssentralen får de faktisk hjelp. Da øker motivasjonen til mine barn i alle fall. Anonymous poster hash: c4651...03a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Er ikke alltid så motivert for å gå på jobb jeg heller, men gjør det jo allikevel. Skal barna slippe alt de ikke er motivert for? Oppskrift på NAVere? Anonymous poster hash: 042db...58d I alle dager! Nå var det vel snakk om ifh til leksehjelp her? Poenget mitt var at det er kanskje ikke ee like enkelt for de på leksehjelpa og klare å motivere barna om det er vanskelig hjemme pga store forhold. De skriver gjerne dette i skrivene som blir sendt ut med tilbud om leksehjelp, iallefall her. Men selfølgelig, har barna flere tilbud ang dette og de trives så er jo det kjempe bra! "Oppskrift på NAVere"? Hva er du da? Ei lat rævv som ikke gidder og gjøre lekser med dine egne barn? Anonymous poster hash: e0329...012
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Her er skolens leksehjelp et klasserom der 40 stk kan gjøre lekser og en assistent som knapt nok kan lese. På frivillighetssentralen får de faktisk hjelp. Da øker motivasjonen til mine barn i alle fall. Anonymous poster hash: c4651...03a Det høres jo ut som et kjempe fint tiltak! Jeg tenkte på skolens leksehjelp da jeg skrev. Her har vi bare det som tilbud Anonymous poster hash: e0329...012
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #7 Skrevet 24. august 2016 De fleste skoler har vel leksehjelp eller noe i den duren du snakker om her? Problemet er jo når barna ikke er motiverte for det. Anonymous poster hash: e0329...012 Vet du hvordan leksehjelp fungerer? 30 unger stuet sammen i et rom, og en ufaglært assistent sinnrike aner hva de driver med. De skjønner ikke leksa, dier at ungene har gjort en bra jobb når du som forelder kan luke ut den ene feilen etter den andre. Ofte må de "umotiverte" ungene, altså de som av ulike grunner sliter med leksene, gjøre mesteparten de ikke rakk eller alle feilene på nytt hjemme. Det tar ytterligere drepen på ungen. Selv om du dier i fra at mitt barn har ADHD og sliter med å finne roen, komne i gang og det tør ikke spørre etter hjelp, er svaret: vi kan ikke rekke over alt heller. Jeg: Nei, men om dere vet at 4 stk trenger drahjelp, så begynn der? De: det vil være urettferdig. Jeg:,men hvorfor godkjenne store feil (helt misforståtte oppgaver) og ikke klare å veilede? De: de som hjelper er ufaglærte, dette er ikke et tilbud for de som trenger hjelp. Så... Leksehjelp er ikke lekseHJELP, det er en oppbevaringsplass der unger kan gjøre lekser hvis de klarer å konsentrere seg i kaos - og dette er ikke unikt for leksehjelp på vår skole! Leksehjelp burde vært som en srbeidstime, der det var en lærer som kjenner elevene son er tilgjengelig. Den som vet hvordan ungene motiveres. Den som kan didaktikk og faget. Anonymous poster hash: 5fed7...8a4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #8 Skrevet 24. august 2016 Her i kommunen har frivillighetssentralen lekseklubb to dager i uka. Pensjonerte lærere hjelper ungene og noen gamle husmødre smører brødskiver. Det artigste er at han jeg husker som verdens sureste og strengeste lærer er alle barnas favoritt som forklarer alt slik at de forstår det. Sjekk om det er slike tilbud i nærheten. Anonymous poster hash: c4651...03a Finnes ikke i vår kommune! Her må man betale en pensjonert lærer/student for hjelp, og det er ikke greit når skole skal være gratis og lekser ikke er lovpålagt! Anonymous poster hash: 5fed7...8a4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #10 Skrevet 24. august 2016 Vet du hvordan leksehjelp fungerer? 30 unger stuet sammen i et rom, og en ufaglært assistent sinnrike aner hva de driver med. De skjønner ikke leksa, dier at ungene har gjort en bra jobb når du som forelder kan luke ut den ene feilen etter den andre. Ofte må de "umotiverte" ungene, altså de som av ulike grunner sliter med leksene, gjøre mesteparten de ikke rakk eller alle feilene på nytt hjemme. Det tar ytterligere drepen på ungen. Selv om du dier i fra at mitt barn har ADHD og sliter med å finne roen, komne i gang og det tør ikke spørre etter hjelp, er svaret: vi kan ikke rekke over alt heller. Jeg: Nei, men om dere vet at 4 stk trenger drahjelp, så begynn der? De: det vil være urettferdig. Jeg:,men hvorfor godkjenne store feil (helt misforståtte oppgaver) og ikke klare å veilede? De: de som hjelper er ufaglærte, dette er ikke et tilbud for de som trenger hjelp. Så... Leksehjelp er ikke lekseHJELP, det er en oppbevaringsplass der unger kan gjøre lekser hvis de klarer å konsentrere seg i kaos - og dette er ikke unikt for leksehjelp på vår skole! Leksehjelp burde vært som en srbeidstime, der det var en lærer som kjenner elevene son er tilgjengelig. Den som vet hvordan ungene motiveres. Den som kan didaktikk og faget. Anonymous poster hash: 5fed7...8a4 Har dere alle stått opp på feil fot i dag eller? Les det jeg skriver da for svarte! Jeg skriver jo at jeg synes dette frivillighetsarbeidet med leksehjelp virker som et supert tilbud! Jeg sender ikke mine egne barn på leksehjelp på skolen pga store forhold. Jeg gjør lekser med de selv! Jeg trodde hi skrev om vanlig leksehjelp, leser du det jeg skrev så ser du også dette! Anonymous poster hash: e0329...012
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #11 Skrevet 24. august 2016 Har dere alle stått opp på feil fot i dag eller? Les det jeg skriver da for svarte! Jeg skriver jo at jeg synes dette frivillighetsarbeidet med leksehjelp virker som et supert tilbud! Jeg sender ikke mine egne barn på leksehjelp på skolen pga store forhold. Jeg gjør lekser med de selv! Jeg trodde hi skrev om vanlig leksehjelp, leser du det jeg skrev så ser du også dette! Anonymous poster hash: e0329...012 Altså "vanlig leksehjelp " som i leksehjelp på skolen. Anonymous poster hash: e0329...012
Mandala Skrevet 24. august 2016 #12 Skrevet 24. august 2016 Her er det leksehjelp på biblioteket, men jeg er usikker hvilke klassetrinn de vil ha dit. Utrolig flott tilbud, bortsett fra at ingen barneskolebarn går naturlig forbi der fra skolen. Det passer dog ikke for barn som sliter, akkurat som vanlig leksehjelp ikke gjorde det. Og barn som sliter faglig er hele grunnen til at jeg misliker lekser. Som sønnen selv sa "jeg kan ikke være på leksehjelp, for da må jeg be om hjelp hele tiden, og det har ikke assistentene tid til. De kan ikke hjelpe bare meg". Men for barn flest er leksehjelptilbud (utenfor skolen) virkelig en bra ting :-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #13 Skrevet 24. august 2016 I alle dager! Nå var det vel snakk om ifh til leksehjelp her? Poenget mitt var at det er kanskje ikke ee like enkelt for de på leksehjelpa og klare å motivere barna om det er vanskelig hjemme pga store forhold. De skriver gjerne dette i skrivene som blir sendt ut med tilbud om leksehjelp, iallefall her. Men selfølgelig, har barna flere tilbud ang dette og de trives så er jo det kjempe bra! "Oppskrift på NAVere"? Hva er du da? Ei lat rævv som ikke gidder og gjøre lekser med dine egne barn? Anonymous poster hash: e0329...012 Ta deg en pære. Nei, jeg gjør lekser med barna mine selv. De har aldri hatt leksehjelp, og jeg har heller aldri hatt problemer med å motivere dem med leksearbeidet. Men om foreldre ønsker å bruke leksehjelp så er det vel ikke hvorvidt barna er "motiverte" for det som skal være avgjørende. Noen bruker det for å rekke hverdagen, andre kan ha leksehjelp fordi de ikke selv føler de strekker til med å hjelpe selv. Er frivillig tilbud som ikke er skoleregissert høres flott ut, men det er da mor eller far som bestemmer behovet, og ikke "umotiverte" Lise på 8 år. Anonymous poster hash: 042db...58d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #14 Skrevet 24. august 2016 Her er det leksehjelp på biblioteket, men jeg er usikker hvilke klassetrinn de vil ha dit. Utrolig flott tilbud, bortsett fra at ingen barneskolebarn går naturlig forbi der fra skolen. Det passer dog ikke for barn som sliter, akkurat som vanlig leksehjelp ikke gjorde det. Og barn som sliter faglig er hele grunnen til at jeg misliker lekser. Som sønnen selv sa "jeg kan ikke være på leksehjelp, for da må jeg be om hjelp hele tiden, og det har ikke assistentene tid til. De kan ikke hjelpe bare meg". Men for barn flest er leksehjelptilbud (utenfor skolen) virkelig en bra ting :-) På frivillighetssentralen er det fem lærere og 10-15 barn. Barna mine har aldri lært mer og bedre enn nå. Anonymous poster hash: c4651...03a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå