Gå til innhold

Hvor mye hår har deres 9-åringer på bena?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jenta vår på 9 år har så mye hår på bena i forhol til hva gutten vår hadde, og har (han er snart 12). Hun er lys, så hårene er heldigvis lyse, men man ser det jo godt likevel. Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 13e6d...78f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke med 9åring, men min 4åring har fått skikkelig hårvekst på leggene i sommer. Hun har like tett hårvekst som meg, bare heldigvis helt lyse.

Hun er kjempekry, for nå er hun lik far. 😊

Anonymous poster hash: d4241...714

Skrevet

Vet ikke med 9åring, men min 4åring har fått skikkelig hårvekst på leggene i sommer. Hun har like tett hårvekst som meg, bare heldigvis helt lyse.

Hun er kjempekry, for nå er hun lik far.

Anonymous poster hash: d4241...714

He, he :D Vår jente har ikke sagt noe om det selv, og vi har heller ikke nevnt noe om det, så tror egentlig hun ikke tenker over det. Håper bare hårene holder seg så lyse i det minste.

Skrevet

Har en tiåring omtrent uten hår på bena, og en tolvåring med middels mye, men de er gutter og kommer sikkert senere i puberteten.

Anonymous poster hash: 31bb0...29f

Skrevet

Har en tiåring omtrent uten hår på bena, og en tolvåring med middels mye, men de er gutter og kommer sikkert senere i puberteten.

Men det kan vel ikke være puberteten så tidlig som 9 år? Hun er ikke akkurat utviklet på noen andre områder og er en liten, spinkel jente. Fykte nettopp 9.

Skrevet

Men det kan vel ikke være puberteten så tidlig som 9 år? Hun er ikke akkurat utviklet på noen andre områder og er en liten, spinkel jente. Fykte nettopp 9.

Du skal ikke se helt bort ifra at det er det. I alle fall hvis behåringen har blitt sterkere i det siste. Puberteten setter gjerne gradvis inn, og noe utvikling kommer før pupper og mens.

Skrevet

Du skal ikke se helt bort ifra at det er det. I alle fall hvis behåringen har blitt sterkere i det siste. Puberteten setter gjerne gradvis inn, og noe utvikling kommer før pupper og mens.

Oj, den tanken har ikke slått meg en gang. Ja, kanskje det er det da? Da vil hun vel ikke bli ekstremt behåret på beina da, bare at det kommer tidligere enn hos andre evt?

Skrevet

Min jente på 10 har hatt mye hår på bena i årevis.

Det eneste hun har kommentert ang det, er at hun slipper å fryse så mye om vinteren. 😂

Anonymous poster hash: 716d9...200

Skrevet

Gjør det noe om hun har mye hår på leggene da? Det har min jente også, og det er da virkelig ikke noe å bekymre seg over.

Anonymous poster hash: 253fa...1e3

Skrevet

Gjør det noe om hun har mye hår på leggene da? Det har min jente også, og det er da virkelig ikke noe å bekymre seg over.

Bekymrer meg ikke, men syns bare det er rart at hun har så mye når gutten vår, som er eldre, har mye mindre. Bekymrer meg ikke som sagt, som i det utseendemessige, men om det kunne være indikasjon på noe annet galt for eks, jeg aner ikke - derfor jeg spør ;)

Skrevet

Bekymrer meg ikke, men syns bare det er rart at hun har så mye når gutten vår, som er eldre, har mye mindre. Bekymrer meg ikke som sagt, som i det utseendemessige, men om det kunne være indikasjon på noe annet galt for eks, jeg aner ikke - derfor jeg spør ;)

Vi er alle forskjellige. Men er det helt abnormt, ville jeg tatt det opp med legen ved neste anledning.

Skrevet

Vi er alle forskjellige. Men er det helt abnormt, ville jeg tatt det opp med legen ved neste anledning.

Nei, det er langt fra abnormt ;)

Skrevet

Datteren min på 8år har en del hår på leggene, som i tillegg er svarte. Hun har fått en kommentar fra ei venninne (ikke mobbing, mer sånn "oi, hvorfor har du så mye hår"). Tenker faktisk å la henne barbere leggene hvis det plager henne mye.

Anonymous poster hash: d1bba...333
Skrevet

Min 10-årige datter har alltid hatt en del hår på beina. Helt lyse og jeg har ikke trodd det har plaget henne da hun aldri har nevnt det. Men for en ukes tid siden tok hun barberhøvelen min og tok vekk alt sammen 😯. Er noen andre jenter i klassen da vet du som har vært ute og slengt med leppa ved flere anledninger om at hun er hårete. Er så møkk lei de jentene der!

Anonymous poster hash: 1c0cd...4d3

Skrevet

Min 9-åring har masse hår på leggene. Og på armene. Hun likner nok på meg....:(

Hun har fått kommentarer fra de andre jentene i klassen og i sommer lot jeg henne får barbere det vekk. Selv synes jeg det er altfor tidlig, men jeg skjønner frustrasjonen hennes også. Ikke morsomt med alle de kommentarene!!

Anonymous poster hash: 2fb11...2b0
Skrevet

Jeg har en 9-årig sønn med pelslegger. Helt lyse hår, men MYE. Faren er ganske hårete, så det kommer vel derfra.

Anonymous poster hash: 1dcea...c4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...