Gå til innhold

Må man selge til høyeste budgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan man få vite hvem som byr hva? Jeg vil ikke at huset mitt skal selges til hvem som helst, jeg vil ha folk som passer inn i nabolaget.

Anonymous poster hash: 1bf6e...425
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og kan man få vite hvem som byr hva? Jeg vil ikke at huset mitt skal selges til hvem som helst, jeg vil ha folk som passer inn i nabolaget.

Du trenger ikke selge til høystbydende nei. Du som selger står helt fritt til å velge, selv om jeg tror det er ganske uvanlig å ikke selge til høystbydende. Folk ønsker jo som regel mest mulig penger.

Skrevet

Bare nysgjerrig: skal du fortsette å bo i nabolaget, siden du er så opptatt av hvem som kommer inn i ditt hus?

Anonymous poster hash: 4b2ad...dba

Skrevet

Nei, det må man selvsagt ikke - og ja, som selger får man info om hvem budgiver er.

Anonymous poster hash: 924c4...374
Skrevet

Vi kjøpte et hus hvor vi la inn bud med 500000 under takst.

Vi sa vi ikke hadde mer enn det.

Det var en som bydde 200000 over oss. Men hun som solgte huset godtok vårt bud da vi har små barn og han andre var ungkar.

Hun ville det skulle bo barn i huset.

Så det er fult mulig ja.

Anonymous poster hash: d773d...b9d

Skrevet

Bare nysgjerrig: skal du fortsette å bo i nabolaget, siden du er så opptatt av hvem som kommer inn i ditt hus?

Nei, men jeg vil ikke at alt huset står for skal raseres. Og jeg bryr meg om mine naboer. De skal slippe utbyggere, og de skal slippe sånne som asfalterer over hele hagen og har fire biler oppstilt, og de skal slippe spekulanter deler huset inn i seks boenheter og leier ut.

Skrevet

Nei, men jeg vil ikke at alt huset står for skal raseres. Og jeg bryr meg om mine naboer. De skal slippe utbyggere, og de skal slippe sånne som asfalterer over hele hagen og har fire biler oppstilt, og de skal slippe spekulanter deler huset inn i seks boenheter og leier ut.

Ja, for all del. Dersom du har råd til ikke å ta imot høyeste bud, så kjør på.

Skrevet

Vi fikk kjøpe huset selv om vi ikke hadde høyeste bud, fordi selger syns vi passet bedre i huset. Heldige oss 😀

Anonymous poster hash: 7debb...09c

Skrevet

Nei. Men man har ikke lov til å velge vekk kjøpere på bakgrunn av ting som etnisitet, religion, seksuell orientering eller handicap. Dette er særbeskyttet i lov.

Anonymous poster hash: 6bc6f...fe3
Skrevet

Nei. Men man har ikke lov til å velge vekk kjøpere på bakgrunn av ting som etnisitet, religion, seksuell orientering eller handicap. Dette er særbeskyttet i lov.

Anonymous poster hash: 6bc6f...fe3

Problem is, who will know ? :/. Det som er trist med slike lover. De blir litt mer som tlnmee trusler, i stede for en beskyttelse. :(

Anonymous poster hash: 69020...5df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...