Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #1 Skrevet 23. august 2016 Jeg tok synslaser for 6 år siden pga var nærsynt med styrke -1,25. Nå har jeg fått bivirkning (i følge øyelege) som følge av synslaser i form av tørre øyne. Dermed har jeg hatt øyebetennelse to ganger på noen måneder og vært varierende plaget med "sandpapir"-øyne og litt rødt øye. Synet mitt er blitt like dårlig som før jeg tok synslaser. Verdt å merke seg at jeg så optimalt etter synslaser og flere år etterpå. Bør jeg klage eller er det en tapt sak? Noen flere som har tatt synslaser? Jeg hører gjerne erfaringer. Anonymous poster hash: b9266...77b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #2 Skrevet 24. august 2016 Det er en kjent og delvis forventet bivirkning som jeg iallefall fikk informasjon om før jeg tok laser. Tror ikke du kommer noen vei med å klage. Anonymous poster hash: d89c7...498
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Jeg har minus 5 på begge øynene, og ble fortalt at jeg kunne risikere å fortsatt bruke briller etter laser, så jeg droppa det. Synd at det gikk slik HI, men det står vel informasjon om bivirkninger og forventa resultat etter operasjon. Anonymous poster hash: 1d46e...976
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Jeg var faktisk veldig i tvil om jeg skulle ta laser, så jeg spurte grundig om bivirkning , men det eneste øyelegen sa var risiko, var at jeg kunne få infeksjon i øynene hvis jeg ikke brukte dråpene jeg fikk etterpå riktig, samtidig sa han at det var veldig liten risiko. Jeg føler meg lurt. Anonymous poster hash: b9266...77b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Jeg fikk et hefte hvor det sto mye om hva man kunne forvente, og der sto tørre øyne spesifikt nevnt. Det sto også at man ikke kan forvente "evig effekt", fordi synet endrer seg med alderen, og etter hva man gjør (er man student eller jobber man i skogen feks, det vil stille ulike krav til øynene og synet reagerer på det). Det er derfor man anbefaler å ha stabilt syn før operasjonen. Anonymous poster hash: d89c7...498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå