Gå til innhold

Bekymret for tidlig fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke redd for selve fødselen, men er bekymret for at babyen kan komme for tidlig eller å ikke rekke til sykehuset. Har igjen 6.5 uke til termin og har hatt meget god oppfølging underveis grunnet morkakens plassering, overvekt, mye kynnere og konisering. Babyen ligger med hodet ned, magen har sunket, livmorhalsen har forkortet seg med 2 cm, mye kynnere(veldig vonde hvis jeg går en liten tur eller er en del i bevegelse) og kroppen føles rar ut. I dag var jeg dårlig i magen opptil flere ganger etter middag, bekkenet og ryggen strålte og verket i tillegg til kynnerne. Har tidvise menssmerter i dag, men verken de eller kynnerne kommer noe regelmessig. Sist fødsel gikk det fra 4 cm til 9.5 på 20 min så er litt skeptisk. Jordmødrene mener at jeg kommer til å føde før tiden og har gitt beskjed om at jeg må dra direkte hvis jeg har vonde regelmessige kynnere med nedpress. Fikk beskjed om å ta det helt med ro og ikke ha sex etc heller. Hadde lite av kynnere i forrige svangerskap, og er derfor litt usikker på om dette kan være modning eller bare sånn det er eller om noe er på gang. Fødebagen er ikke pakket, men jeg har en ekkel følelse av at den trengs om ikke så altfor lenge. Noen som har gått slik lenge?

Kan jo være hormoner og psyken som spillet meg et puss, men kroppen føles virkelig rar ut.

Anonymous poster hash: 3b143...0f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært oppe anhver time i natt med smerter og dogåing, men heldigvis ingenting annet.

Hadde allikevel vært fint å høre andres erfaringer.

Skrevet

Er du i uke 35 er det da knapt å regne som for tidlig fødsel. De aller fleste blir 100% som andre barn.

Anonymous poster hash: 68ae1...5c9

Skrevet

Er du i uke 35 er det da knapt å regne som for tidlig fødsel. De aller fleste blir 100% som andre barn.

Anonymous poster hash: 68ae1...5c9

33+4/5 er fortsatt et stykke unna 35. Hadde det vært 35 hadde jeg tatt det hele med ro :) Begynner fødselen før 35 må jeg på et sykehus 2.5 time unna- ikke sikkert man rekker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...