Gå til innhold

levering på SFO/skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har førsteklassing i år, og jeg er så usikker på hva som er best å gjøre om morgenen.

SFO går ut ca 07.45, og så er de ute til 08.25 - da må barna stille opp utenfor inngangen og så blir de hentet av læreren. Kl 08.15 stenger dørene på skolen.

Vi kan selvfølgelig levere henne før 07.45, men det er så dumt å måtte stresse avgårde grytidlig hvis vi ikke absolutt må (noe vi ikke må med tanke på jobb osv)

Vi kan levere ved 8-tiden, da må hun bare finne vennene sine ute i skolegården. Men jeg er redd for at det kanskje blir vanskelig? at det er enklere å finne noen å leke med hvis hun kommer før de går ut?

(hun kjenner ingen fra før av.. så dette med vennskap er ganske viktig for oss for øyeblikket)

Vi kan levere rett før skolestart, ca 08.20 - altså at hun kommer og går rett til oppstillingen ved inngangen. Men det kan jo bli sårbart med tanke på timingen - da kan vi liksom ikke være forsinket i det hele tatt. Og så går hun jo glipp av leken på SFO i forkant av skoledagen

Hva gjør dere? Hva hadde dere gjort hvis dere var oss?

(I-landsproblem kanskje, men det er jo mye rart vi mammaer skal være bekymret for..) ;)

Anonymous poster hash: 0503f...e59
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hadde ikke levert før jeg må.

Bare vær der i passe tid til det ringer inn. Går ikke glipp av noe ved å ikke leke om morgenen.

Endret av Ophiophagus Hannah
Skrevet

Vi har søkt om full SFO til gutten vår som går i 2.klasse. Siden jeg ikke begynner på jobb før kl.9, så har jeg mange ganger levert han like før 1.time begynner. Og det har aldri vært noe problemer med det. Han har mer enn nok tid å leke med kompisene både i skoletida og på SFO etter skolen.

Anonymous poster hash: 22efd...b0f

Skrevet

Her blir 1.klassingen levert rett før skolestart. Er liksom ikke mye som skjer før det.

Anonymous poster hash: c9adf...e8b

Skrevet

Har aldri brukt sfo om morgenen, mine barn har blitt levert til skolestart og lekt med de andre i skolegården i minuttene før det ringer inn

Her starter skolen 8.30 og ungene mine kommet ca 8.15

Anonymous poster hash: 8f343...e89

Skrevet

Har aldri brukt sfo om morgenen, mine barn har blitt levert til skolestart og lekt med de andre i skolegården i minuttene før det ringer inn

Her starter skolen 8.30 og ungene mine kommet ca 8.15

Hva gjør de med sekken i mellomtiden? Altså fra de blir levert til det ringer inn?

Skrevet

Hva gjør de med sekken i mellomtiden? Altså fra de blir levert til det ringer inn?

Henger den i garderoben utenfor klasserommet

Skrevet

Henger den i garderoben utenfor klasserommet

OK - her er greia at dørene til skolen fysisk stenges 8.15! Ingen barn inne mellom 8.15 og 8.30..

Skrevet

Leverer rett før timen starter. Bruker ikke SFO om morgenen.

Skrevet

Min sønn går i 2.klasse nå, men i 1.klasse kom han på skolen rundt 8.20. Skolen begynner 8.30, men lærerne kommer i klasserommet 8.20 slik foreldre kan snakke med henne hvis det skulle være noe.

Anonymous poster hash: 58023...7e1

Skrevet

Ville nå helt i starten levert på sfo tidlig. Når hun har fått venner ville jeg nok sett an om jeg leverte til første time. Det kan jo være at vennene heller ikke er på sfo tidlig om morgenen. Men nå i starten kan jo det å være tidlig ute ha mye å si for å bli litt kjent med andre og å komme inn i leken fra starten på dagen

Anonymous poster hash: 9d24b...5ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...