Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #1 Skrevet 23. august 2016 Er det vanlig å innimellom føle seg lite sett i leken, lite prioritert av venner o.l. i perioder? At det alltid er en selv som må ta initiativ til besøk etter skolen o.l.? At det er lite besøk på døren i perioder? Er baksnakking o.l. noe som er utbredt og "alle" kan bli utsatt for? Jeg tenker på jenter i 8-9-10-årsalderen. Hvilke erfaringer har dere? Er barnet deres alltid like "attraktivt" å leke med, eller er der perioder der vennskapene lugger litt? Jeg er litt usikker på hvor mye jeg skal legg i småepisoder. Anonymous poster hash: 31be8...93c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #2 Skrevet 23. august 2016 Ene har vanskelig for forstå sosiale koder og sosialt samspill, og trenger den andre som "tolk" for å henge med. Uten detter hun av lasset og bli stående og lure på hvolken vei leken tok og hvor de andre dro. Ikke fordi noen stenger henne ute, men fordi de tror hun forstod det alle andre firstod uten at det ble sagt med ord. Anonymous poster hash: a6e8e...a3b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #3 Skrevet 24. august 2016 Ingen andre? Anonymous poster hash: 627b5...eba
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #4 Skrevet 24. august 2016 Daglig desverre. Det er kun 6 jenter i klassen (totalt 23 stk). Tre av disse regjerer med jernhånd og bestemmer alt. De bestemmer også hvem de resterende 3 får leke med. Har de feks bestemt seg for at Hanna ikke får være med Kari en dag, så blir det sånn. Er så uendelig lei disse frøken som får styre på akkurat som de vil uten at det får noen konsekvenser for dem Anonymous poster hash: 321fc...3ab
Førstemann Skrevet 24. august 2016 #5 Skrevet 24. august 2016 Ja, det skjer titt og ofte. Min er ikke den som styrer og er en del av den kule gjengen, så hun føler nok flere ganger i uken at hun er litt med på andres nåde. Det jobbes mye med jentemiljøet i klassen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #6 Skrevet 24. august 2016 Takk for svar. Kanskje et tema å ta opp med lærer da, slik at de kan jobb litt med det? Vet bare ikke hvor "lista skal ligge"...Hvor mye er for mye, hvor mye bør barna bare heve seg over og når er det blitt et reelt problem? Anonymous poster hash: 627b5...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå