Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #1 Skrevet 23. august 2016 Hei! Er gravid å plages med magen, ikke vært på do på 2 dager :/ har jo så klart vært på do å tisset. Noen som har tips til å få fort gang på sakene? Anonymous poster hash: 4c843...6b3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #2 Skrevet 23. august 2016 Laktulose fås reseptfritt på apoteket. Anbefaler å blande det med noe, jeg brukte solbærsaft. Anonymous poster hash: 7da3d...2c9
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #3 Skrevet 23. august 2016 Tar det lang tid før det funker? Må jeg da akutt på do? Anonymous poster hash: 4c843...6b3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #4 Skrevet 23. august 2016 Jeg kjøpte en pakke tørket aprikos her en dag, helt uten noen baktanker, skulle bare ha litt. Klarte i løpet av et par timer å spise opp hele pakken. Aldri i hele mitt liv har jeg løpt så fort på do Så kanskje det hjelper for deg også? Godt OG effektivt Om ikke, så er svisker også ganske effektive Anonymous poster hash: c3e37...d80
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #5 Skrevet 23. august 2016 Det kommer nok an på magen og dosen Jeg hadde ikke vært på do på 2 uker da, så jeg måtte ha klyx. Etter det tok jeg 1 dose laktulose hver dag for å holde det ved like, løp ikke akkurat på do. Men jeg har hørt om andre som får virkning med en gang, så det varierer. Anonymous poster hash: 7da3d...2c9
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #6 Skrevet 23. august 2016 Jeg kan ikke ta full dose om dagen, da får jeg diaré av lactulose. Men et supert hjelpemiddel for å holde magen i gang, er gravid selv. Anonymous poster hash: a193f...157
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #7 Skrevet 23. august 2016 Først ved graviditet og senere nå med amming tar jeg en ganske så liten shot laktoluse hver dag. Mellom 2.5, og 5 ml. Da fungerer ting. Uten så stopper det helt opp. Drikker masse. Både jordmor, og senere lege og helsesøster synes dette er helt uproblematisk. Anonymous poster hash: 7dcaf...28d
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #8 Skrevet 23. august 2016 Jeg må ta meg en tur på apoteket imorgen men tror ikke jeg tørr å ta det før til helgen når jeg kan være hjemme hele dagen har prøvd sviskeyoghurt og biola. Anonymous poster hash: 4c843...6b3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #9 Skrevet 23. august 2016 Jeg var ekstremt plaget med forstoppelse i første svangerskap, og det endte faktisk til slutt med sykehusinnleggelse pga problemer med å puste skikkelig (!). Var så forstoppet at tarmene presset opp i mellomgolvet, som så presset ene lungen så den kom i klem. Jeg fikk råd fra legen på gastro om å kjøpe Vi-siblin på apoteket, og gjerne kombinere dette med en håndfull svisker hver dag. Det gikk veldig bra, og i andre svangerskap brukte jeg Vi-siblin hver dag fra positiv test og frem til fødsel. Jeg hadde INGEN problemer med magen, og fikk heller ingen hemorider etc. Vi-siblin er er pulver som du blander ut i noe væske og drikker. Jeg tok én måleskje rørt ut i et glass juice hver morgen. Jeg drakk så et glass vann, for pulveret sveller i tarmen (for å gjøre avføringen mykere og lettere å få igjennom tarmene), og da må du drikke nok. Anonymous poster hash: d5d95...bfb
TPK Skrevet 23. august 2016 #10 Skrevet 23. august 2016 Svisker! 10-15 stk i slengen så må du nok på do innen en time eller to. Og så 5 stk hver dag for å holde det mykt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå