Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #1 Skrevet 23. august 2016 Har mye tid nå i permisjonen, og tenkte kanskje jeg kunne gjøre klart huset til jeg kommer hjem fra barsel; vaske og rydde litt. Men hva annet er greit å ha på stell? Noe som er greit å handle inn for å ha i hus? Anonymous poster hash: b54bb...d95
Sokkedyret Skrevet 23. august 2016 #2 Skrevet 23. august 2016 Middager i frysen som er lett å bare varme opp! Jeg var veldig glad for å ha det når vi kom hjem fra sykehuset! Jeg gadd ikke å bake noe, jeg stilte ikke med bakverk når folk kom på besøk. De var heldig om de fikk en kopp kaffe. Kjøpte også inn spekeskinke og salami som lå klart 😄 Nam! Ellers er det bare greit at det er litt rent og pent og klesvasken er ajour. Et annet tips, litt på siden av hva du spør om: jeg la en flaske med vann og en med iste i frysen før fødselen og tok de med på sykehuset og hadde i der fødselen. De tinte da litt etter litt og jeg hadde iskald drikke underveis. Det var veldig godt og skal gjentas!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #3 Skrevet 23. august 2016 Vi serverte ikke noe særlig til barsebesøkene uansett, så baking hadde jeg ikke giddet. Kjøpte inn spekemat og Cola, og skikkelig god kaffe! Drakk bare koffeinfri i svangerskapet. Og svisker er godt for å holde magen i gang så du slipper å presse så mye etter fødsel. Anonymous poster hash: 07421...f3d
amandine Skrevet 23. august 2016 #4 Skrevet 23. august 2016 Jeg laget litt forskjellig av kaker og rundstykker og la i frysen, og også middager. Laget for eksempel masse tomatsaus, halvstekte pizzabunner, lasagne, fiskegrateng, kjøttboller og kjøttkaker, minestronesuppe, fiskesuppe og av bakst hadde jeg ting som tinte fort som fyrstekake, brownies, et par ruller med cookiedeig som man kan skjære i skiver og steke direkte fra frossen tilstand, brød, boller og rundstykker. Både fordi jeg liker å ha litt i bakhånd, og ikke minst fordi jeg trengte noe å henge fingrene i mens jeg ventet..
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #5 Skrevet 23. august 2016 Middager: Kjøttkaker, vårruller, fiskekaker, lasange, fiskegrateng, masse tomatsaus, pølsegrateng osv. Jeg liker å servere noe med kaffen når jeg får besøk, så bakte: - boller/kanelsnurrer - rundstykker - langpanner av diverse sorter: sjokladekake, gulrotkake, eplekake (delte de i 4 og frøs ned) Anonymous poster hash: 3dd60...3b5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #6 Skrevet 23. august 2016 Pizzasnurrer!genialt å ha i fryseren Anonymous poster hash: b7c7f...edd
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #7 Skrevet 23. august 2016 Man skal ikke servere folk som kommer på barselbesøk! Ikke bak boller og kaker! Går man i barselbesøk har man med mat, noe annet er direkte ufint. Anonymous poster hash: 71732...6f0
Sokkedyret Skrevet 23. august 2016 #8 Skrevet 23. august 2016 Man skal ikke servere folk som kommer på barselbesøk! Ikke bak boller og kaker! Går man i barselbesøk har man med mat, noe annet er direkte ufint. Anonymous poster hash: 71732...6f0 Enig!!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #9 Skrevet 23. august 2016 Man skal ikke servere folk som kommer på barselbesøk! Ikke bak boller og kaker! Går man i barselbesøk har man med mat, noe annet er direkte ufint. Anonymous poster hash: 71732...6f0 Jeg hadde mye besøk i permisjonstiden, ikke bare den første tiden. Da syntes jeg det var kjekt å ha noe i fryseren som kunne tas opp Anonymous poster hash: 3dd60...3b5
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #10 Skrevet 24. august 2016 Tenkte å kjøpe sånne ferdigbakte kanelboller i frysen på butikken. Blir ikke noe bakst på denne fruen 😜 Her gjør vi det lettvint 👍🏻 sykt at mange tror at det forventes servering når man nettopp har født. Jeg mener også at man enten tar med seg noe å spise på, eller at man er takknemlig for et glass med drikke. Nybakte foreldre skal ikke måtte stresse med slikt. Jeg forventer aldri servering når jeg er på barselbesøk! Anonymous poster hash: df9f6...289
Anonym bruker Skrevet 24. august 2016 #11 Skrevet 24. august 2016 Går man på barselbesøk tar man med mat/kake ! tilogmed ene venninnen min med veldig lite sosiale antenner tok med (nøtter, sjokolade, frukt, og tilogmed saft )! Fikk masse besøk, ikke en eneste gang den første måneden serverte jeg noe (og når folk ringte og ville på besøk var de på forhånd veldig tydelig på at jeg IKKE skulle styre med noe, og at de ville ta med.), bortsett fra kaffi og vann/saft/brus. Men, hvis du likevel har god tid og god plass i frysen kan du jo lage feks kanelboller, rullekaker etc (generelt ting som kan fryses)? For... Etter barselperioden kan det godt hende du fortsatt får besøk innimellom...og... Det er ikke alltid lett å få tid til å bake når babyen har komt her var det nærmest umulig de første tre mndene... Ble kjøpt mye ferdig-kaker/godis da ja.. skulle gjerne både vasket og bakt på forhånd, men mini kom litt tidlig, så rakk knapt å starte på permisjonen Anonymous poster hash: 2f843...c4c
Hønemor30 Skrevet 25. august 2016 #12 Skrevet 25. august 2016 De aller fleste som kom på besøk hadde med seg noe til kaffen men jeg hadde bakt litt. Fordi jeg liker å bake, og fordi jeg måtte få tida til å gå 😊 Pizzasnurrer,fylte horn, kanelboller, brownies etc. Vasket huset og ryddet - jeg hater møkkete hus, gravid eller ei 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå