Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #1 Skrevet 23. august 2016 Datteren min ønsker det. Hun er 10 år og har aldri likt å sove alene. Hun vil at jeg sitter på sengekanten til hun sovnet. For meg gjør det ingenting, mek lurer på om det er vanlig? :-) Anonymous poster hash: e6389...e5b
Kathrine. Skrevet 23. august 2016 #2 Skrevet 23. august 2016 Eg ligger ved siden av min på 8 år. Har alltid gjort det sånn. Han blir engstelig visst eg går. Det rare er at om eg er ute på noke, og faren skal legge han, så sovner han helt fint av seg sjølv.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #3 Skrevet 23. august 2016 Jeg sitter ofte å klapper litt på datteren min på 12 år for hun synes det er så koselig. Etterpå sitter jeg rett utenfor i stuen til hun har sovnet ellers får hun ikke sove. Anonymous poster hash: 508f3...039
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #4 Skrevet 23. august 2016 Velsa her er snart fem måneder, og jeg driver å jobber med at hun skal greie å finne roen aleine. Så, håper ikke hun trenger at jeg sitter inne hos henne om 9 år. Men, her velger alle det de føler er best for seg og sine Anonymous poster hash: 1fbf6...83b
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. august 2016 #5 Skrevet 23. august 2016 (endret) Nei, jeg kjenner mange 10-12 åringer og har aldri hørt om det. Beklager. Det høres sykelig ut i mine ører. Endret 23. august 2016 av Twintipp og himmelblå
Iiiiik Skrevet 23. august 2016 #6 Skrevet 23. august 2016 Hvis barnet ikke har en angstdiagnose, er alvorlig somatisk sykt eller nylig har opplevd en stor sorg eller andre traumer, er det nok ikke vanlig. For meg har det vært viktig å jobbe med at barna tidlig etablerer evne til å roe seg selv.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #7 Skrevet 23. august 2016 Nei, det er ikke vanlig. Anonymous poster hash: f62cf...168
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #8 Skrevet 23. august 2016 Nei det hr jeg ikke hørt om før. Mine på 6, 12 og 15 har funnet roen stort sett alene etter 2-3 års alder. Anonymous poster hash: 5a060...b37
Gjest Stjerneklart Skrevet 23. august 2016 #9 Skrevet 23. august 2016 Tror ikke det er veldig vanlig nei, og jeg ville nok trent på å få henne til å sovne alene. Hvordan skal det gå på overnatting hos andre? Skoleturer? Evt. leirskole når den tid kommer?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #10 Skrevet 23. august 2016 Nei det er nok ikke vanlig. Anonymous poster hash: dd83e...f6e
Superdolly Skrevet 23. august 2016 #11 Skrevet 23. august 2016 Det er ikke vanlig så vidt jeg vet. Her hvor jeg bor er det også slik at det øker på med overnattinger etter tiårsalderen, både i skolesammenheng, med fritidsaktiviteter og sosiale overnattinger hos venner. Dersom hun ikke klarer det, vil hun lett havne utenfor.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #12 Skrevet 23. august 2016 Ikke helt vanlig nei. Høres ut som ett ekstremt utrygt barn. Jeg har ungene reist på rideleir alene siden de var 7 og storkoser seg med det. Anonymous poster hash: df97e...f1b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #13 Skrevet 23. august 2016 Hun er ikke utrygg, tvert imot :-) hun er med på overnattinger både titt og ofte og har vært på leir hun mistet faren sin for noen år tilbake og etter det fikk hun sove med meg, men nå har vi gjort det sånn siden vi begge synes det er koselig. Bruker en 10-15 min på å snakke om dagen som har vært og så sovner hun. Hun er så opptatt Med venner og aktiviteter at jeg føler det er kun den lille tiden vi får sammen. Men ingen diagnoser inn i bildet her altså. Anonymous poster hash: e6389...e5b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #14 Skrevet 23. august 2016 Hun er ikke utrygg, tvert imot :-) hun er med på overnattinger både titt og ofte og har vært på leir hun mistet faren sin for noen år tilbake og etter det fikk hun sove med meg, men nå har vi gjort det sånn siden vi begge synes det er koselig. Bruker en 10-15 min på å snakke om dagen som har vært og så sovner hun. Hun er så opptatt Med venner og aktiviteter at jeg føler det er kun den lille tiden vi får sammen. Men ingen diagnoser inn i bildet her altså. Anonymous poster hash: e6389...e5b HI her altså :-) Anonymous poster hash: e6389...e5b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #15 Skrevet 23. august 2016 Jeg ligger ved siden av mitt barn, men hun er utviklingshemmet og veldig utrygg. Har vært sånn siden hun var baby Anonymous poster hash: 806c7...c58
Gjest Stjerneklart Skrevet 23. august 2016 #16 Skrevet 23. august 2016 Hun er ikke utrygg, tvert imot :-) hun er med på overnattinger både titt og ofte og har vært på leir hun mistet faren sin for noen år tilbake og etter det fikk hun sove med meg, men nå har vi gjort det sånn siden vi begge synes det er koselig. Bruker en 10-15 min på å snakke om dagen som har vært og så sovner hun. Hun er så opptatt Med venner og aktiviteter at jeg føler det er kun den lille tiden vi får sammen. Men ingen diagnoser inn i bildet her altså. Anonymous poster hash: e6389...e5b Om hun klarer å sovne alene, men dere gjør det fordi dere syns det er koselig, da ser jeg ikke noe galt i det
Giss Skrevet 23. august 2016 #17 Skrevet 23. august 2016 Hun er ikke utrygg, tvert imot :-) hun er med på overnattinger både titt og ofte og har vært på leir hun mistet faren sin for noen år tilbake og etter det fikk hun sove med meg, men nå har vi gjort det sånn siden vi begge synes det er koselig. Bruker en 10-15 min på å snakke om dagen som har vært og så sovner hun. Hun er så opptatt Med venner og aktiviteter at jeg føler det er kun den lille tiden vi får sammen. Men ingen diagnoser inn i bildet her altså. Anonymous poster hash: e6389...e5b Så lenge det er snakk om et koselig kveldsrituale hvor dere får snakket om dagen osv og hun ikke har problemer de gangene hun må sove uten deg så ser jeg ikke noe problem i det. I alle fall så lenge det ikke er noe som tar lang tid. Om du måtte sitte der i to timer før hun greide å sove var det jo noe annet. Jeg synes det høres ut som en fin måte å avslutte dagen på.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #19 Skrevet 23. august 2016 Jeg har tre barn, og jeg kunne aldri sittet inne hos 10-åringen. Da hadde jeg brukt timesvis hver kveld... 😬 Anonymous poster hash: 06e35...7a2
Superdolly Skrevet 23. august 2016 #20 Skrevet 23. august 2016 Hun er ikke utrygg, tvert imot :-) hun er med på overnattinger både titt og ofte og har vært på leir hun mistet faren sin for noen år tilbake og etter det fikk hun sove med meg, men nå har vi gjort det sånn siden vi begge synes det er koselig. Bruker en 10-15 min på å snakke om dagen som har vært og så sovner hun. Hun er så opptatt Med venner og aktiviteter at jeg føler det er kun den lille tiden vi får sammen. Men ingen diagnoser inn i bildet her altså. Anonymous poster hash: e6389...e5b Det du skriver her, er jo litt annet enn det du skrev i hi: Datteren min ønsker det. Hun er 10 år og har aldri likt å sove alene. Hun vil at jeg sitter på sengekanten til hun sovnet. For meg gjør det ingenting, mek lurer på om det er vanlig? :-) Anonymous poster hash: e6389...e5b Her er det lett å tolke deg dithen at datteren din er utrygg og ikke klarer/vil sovne alene, og derfor er avhengig av at du sitter der. I presiseringen legger du det fram helt annerledes, mer som en hyggelig pratestund mellom mor og datter og noe hun slett ikke er avhengig av, men som dere begge liker.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #21 Skrevet 23. august 2016 Det du skriver her, er jo litt annet enn det du skrev i hi: Her er det lett å tolke deg dithen at datteren din er utrygg og ikke klarer/vil sovne alene, og derfor er avhengig av at du sitter der. I presiseringen legger du det fram helt annerledes, mer som en hyggelig pratestund mellom mor og datter og noe hun slett ikke er avhengig av, men som dere begge liker. Ja ser den . Men hun ber meg hver kveld om dette og liker ikke å ligge alene. Men ja, vi har gjort det til en koselig stund for oss begge . Anonymous poster hash: e6389...e5b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #22 Skrevet 23. august 2016 Vi satt med eldste til han var ca. 3 år gammel. Da vente vi han på å sovne etter litt høytlesing og en sang. Vi satt rett utenfor døra hans. Etter det har han lagt seg uten problem. Nr.2 er nå snart 5 år, og trenger fortsatt noen ved seg. Han er en nervøs type, veldig følelsesladet og lite selvkontroll. Han blir hysterisk om vi foreslår at vi sitter unna senga eller i gangen mens han sovner. Jeg kan ikke forstå hva hensikten med å tvinge et så nervøst til å sovne selv, er. Han er trygg så lenge vi er der, og jeg føler veldig at han bare ikke er klar for å slippe på denne vanen. Det plager ikke oss heller, han sovner på 3 minutter. Så vi fortsetter med glede, han er fornøyd, og en dag vil han nok bli mer selvstendig. Fortere enn vi aner, tipper jeg 😊 Anonymous poster hash: 69256...2f6
MTF Skrevet 24. august 2016 #23 Skrevet 24. august 2016 Det gjør ikke jeg/vi med noen av våre. De er 9 og 11 år. Har hellr aldri hatt behov for å gjøre det (bortsett fra noen mnd da storebror var nesten 3 år. Da måtte jeg sitte på rommet hans til han sovnet, men satt/lå ikke i sengen). Sier natta med klem og suss og snakker som regel litt på sengen, men ikke til de sovner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå