Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #1 Skrevet 23. august 2016 Åpner artikkelen lettere imponert av overskriften, men... "Hun er hjemmeværende" står det. Bare så jeg har sagt det har jeg ingenting i mot hjemmeværende. Men det å skrive at de smiler av familier med et eller to barn som opplever tidsklemma når du selv ikke jobber. Da var vel artikkelen en smule verdiløs eller? Jeg har to barn. Pr nå har jeg hjemmekontor. Dvs at mine dager er helt fantastiske, jeg er ikke stressa mer. Tidligere har jeg hatt en veldig krevende jobb med mye reiser og oppgaver som dukker på underveis. Er jo det som var tidsklemma her. Syl unge og viktig møte. Hastesaker på jobb rett før du skal hente. Prosjekt som har deadline både på min og min manns jobb. Eller? Anonymous poster hash: e89ec...410
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #2 Skrevet 23. august 2016 Åpner artikkelen lettere imponert av overskriften, men... "Hun er hjemmeværende" står det. Bare så jeg har sagt det har jeg ingenting i mot hjemmeværende. Men det å skrive at de smiler av familier med et eller to barn som opplever tidsklemma når du selv ikke jobber. Da var vel artikkelen en smule verdiløs eller? Jeg har to barn. Pr nå har jeg hjemmekontor. Dvs at mine dager er helt fantastiske, jeg er ikke stressa mer. Tidligere har jeg hatt en veldig krevende jobb med mye reiser og oppgaver som dukker på underveis. Er jo det som var tidsklemma her. Syl unge og viktig møte. Hastesaker på jobb rett før du skal hente. Prosjekt som har deadline både på min og min manns jobb. Eller? Anonymous poster hash: e89ec...410 Sorry, har en autokorrekt som lever sitt eget liv på denne tlf. Anonymous poster hash: e89ec...410
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #3 Skrevet 23. august 2016 Link? Anonymous poster hash: e4268...33c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #4 Skrevet 23. august 2016 http://www.vg.no/annonsorinnhold/familieliv/rema1000/442-slik-loser-attebarnsfamilien-tidsklemma Anonymous poster hash: 38312...2bf
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #5 Skrevet 23. august 2016 Jeg ble ikke imponert altså . Anonymous poster hash: 38312...2bf
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #6 Skrevet 23. august 2016 Klart at man kommer rundt når man kutter den mest tidkrevende posten i programmet, jobbing. Rådene fra denne familien er bare relevante for dem selv, og andre sofaslitere som "smiler av tidsklemma". Anonymous poster hash: 06c84...1bd
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #7 Skrevet 23. august 2016 De har tre barn som må avgårde på morgenen og alle driver med samme fritidsaktivitet fordi de ellers ikke ville rekke alt... I tillegg er mor hjemmeværende. De har nok dårligere råd enn min familie, men de bør ikke smile av st andre har det travelt hvor begge jobber fullt ++, fire barn i bhg og skole og tre på ulike fritidsaktiviteter. Deres valg, og all ære til dem for det. Men de har det jo ikke travelt - til tross for åtte unger. Anonymous poster hash: 49614...66f
Tipp topp Skrevet 23. august 2016 #8 Skrevet 23. august 2016 Nå har vi alle fått løsningen på tidsklemma: hjemmeværende mor og hjemmeskole, samt at alle barna må ha samme fritidsaktivitet. (Nei Per du kan ikke gå på fotball med gutta i klassen for i vår familie er det kun lov med tae Kwondo).
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #9 Skrevet 23. august 2016 Var litt godt å se at flere tenker det samme. Lurte på om jeg var ei surmaga kjærring som synes det å smile av at andre føler på tidsklemma var rimelig arrogant når hun ikke jobber selv. Er jo mange yrker en tjener såpass lite at begge må jobbe. Hvor det er vakter og tider å forholde seg til. Hilsen trådstarter. Anonymous poster hash: e89ec...410
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #10 Skrevet 23. august 2016 Når man ikke jobber, ikke har barnehage og vanlig skole så eliminerer man en del av årsakene til tidsklemma. Anonymous poster hash: b1c35...b27
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #11 Skrevet 23. august 2016 De har tre barn som må avgårde på morgenen og alle driver med samme fritidsaktivitet fordi de ellers ikke ville rekke alt... I tillegg er mor hjemmeværende. De har nok dårligere råd enn min familie, men de bør ikke smile av st andre har det travelt hvor begge jobber fullt ++, fire barn i bhg og skole og tre på ulike fritidsaktiviteter. Deres valg, og all ære til dem for det. Men de har det jo ikke travelt - til tross for åtte unger. Anonymous poster hash: 49614...66f Her jobber begge to, de to eldste har hver sine aktiviteter og nr. 3 har begynt på enda en annen aktivitet. De har annet morsmål i tillegg til norsk, slik at de må kjøres til undervisning i det språket 1 gang i uka. De er aktive i nærmiljøet og er mye på forskjellige ting. Lurer på hvordan denne hjemmeværende mora hadde klart det hvis mannen gikk fra henne, skulle hun da fortsette å være hjemmeværende for å unngå "tidsklemma"? Og det at hun sitter på ræva og "smiler" av dem som sørger for at hun KAN sitte på ræva, vitner om at hun er noe enkel i toppen altså... Anonymous poster hash: 42087...2e6
kråkemamma Skrevet 23. august 2016 #12 Skrevet 23. august 2016 Ikke tar de med alle unga på ferie heller..
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #13 Skrevet 23. august 2016 Noe annet de har glemt som står i artikkelen: "Familien er heldig med at de har arva mye" "De er mormonere" "De kjører barna på skolen" over en strekning som tar 15 minutter å gå - HVORFOR? De bor sentralt De har tilgang til gratis hus i Spania Familien er ikke i nærheten av å representere gjennomsnittsfamilie i Norge som gjerne har foreldre som lever (ikke arv), begge er nødt til å jobbe, bor i distrikter og må selv betale for egen ferie. Anonymous poster hash: 42087...2e6
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #14 Skrevet 23. august 2016 Huff da, noen bør jo skjermes fra seg selv, i alle fall fra å gå offentlig... Merkelig at rema 100 tror dette er reklame som vil fenge? Tror de akkurat beviste at jo, det finnes dårlig reklame! Å så sååå flott da, de kjører barna til skolen, for å få fem minutter sammen. Wow... Enig med hi, dette blir for dumt! Anonymous poster hash: 31f6a...47d
Prøverpåentil Skrevet 23. august 2016 #15 Skrevet 23. august 2016 Noe annet de har glemt som står i artikkelen: "Familien er heldig med at de har arva mye" "De er mormonere" "De kjører barna på skolen" over en strekning som tar 15 minutter å gå - HVORFOR? De bor sentralt De har tilgang til gratis hus i Spania Familien er ikke i nærheten av å representere gjennomsnittsfamilie i Norge som gjerne har foreldre som lever (ikke arv), begge er nødt til å jobbe, bor i distrikter og må selv betale for egen ferie. Anonymous poster hash: 42087...2e6 Er nok snakk om at de har arvet mye klær o.l til barna.. ikke penger..
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #16 Skrevet 23. august 2016 Er nok snakk om at de har arvet mye klær o.l til barna.. ikke penger.. Går ut på det samme - mindre utgifter til foreldrene. Vi har ingen å arve klær fra når det gjelder minstemann, og barnerklær ER dyrt. Jeg kjenner en familie med 6 barn, der hun er hjemmeværende og han jobber og tjener godt. De har også tatt grep og hun har jernstyring på økonomi. MEN! Hun går ikke rundt og sier at alle andre skal leve sånn, og de har stoppet på 6 barn selv om de er ortodoks-kristne og egentlig ikke skal bruke prevensjon. Hun fikk lov hos mannen til å sette inn spiral fordi de ikke har overskudd eller økonomi til å få flere barn. Og nei, det er ikke snakk om noe hjemmeskole, samkjørte aktiviteter eller null barnehage der - da de ikke er norske, mener mora at barna må gå i barnehagen i hvert fall de to siste årene før skolen for å lære språket, sosiale koder og passe inn. En annen ting jeg tenkte på - liker ALLE barna taekwondo? Eller får de ikke lov til å velge? Jeg nekter å tro at alle synes at de kun liker denne typen sport. Her driver mellomste med karate, så kampsport er jo veldig fint. Men alle liker forskjellige ting. Synd hvis ungene må holde seg til samme aktivitet alle sammen fordi de ikke får velge. Anonymous poster hash: 42087...2e6
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #17 Skrevet 23. august 2016 Alle barna er jo ikke "barn" heller da, men ungdom som klarer mye selv. Anonymous poster hash: 17305...6bd
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #18 Skrevet 23. august 2016 Flaut🙈Her har vi fire barn, en på 1 år og de andre er skolebarn.Lekser må følges opp og alle har forskjellige treninger.Noen dager må jeg kjøre tre!?!ganger på henting på skolen pga de har forskjellige tider de slutter på...(det er egentlig veldig dårlig sv skolen).Jeg priser meg lykkelig akkurat nå hvor jeg jobber deltid, særlig siden jeg må gjøre alt alene 90% av tiden pga mannen er mye borte i jobb.Vaskemaskinene går "hele tiden" og jeg gleder meg til 1 åringen blir større slik at jeg får gjort litt mer uten å følge med han hele tiden..🙈 Anonymous poster hash: 2ef6d...af3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #19 Skrevet 23. august 2016 Flaut🙈Her har vi fire barn, en på 1 år og de andre er skolebarn.Lekser må følges opp og alle har forskjellige treninger.Noen dager må jeg kjøre tre!?!ganger på henting på skolen pga de har forskjellige tider de slutter på...(det er egentlig veldig dårlig sv skolen).Jeg priser meg lykkelig akkurat nå hvor jeg jobber deltid, særlig siden jeg må gjøre alt alene 90% av tiden pga mannen er mye borte i jobb.Vaskemaskinene går "hele tiden" og jeg gleder meg til 1 åringen blir større slik at jeg får gjort litt mer uten å følge med han hele tiden..🙈 Anonymous poster hash: 2ef6d...af3 Men hvorfor henter du på skolen? Anonymous poster hash: 06c84...1bd
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #20 Skrevet 23. august 2016 Pga de ikke har rett på busskort pga for "kort vei".Tar 30 minutter å gå og da må du gå fort.. Anonymous poster hash: 2ef6d...af3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #21 Skrevet 23. august 2016 Pga de ikke har rett på busskort pga for "kort vei".Tar 30 minutter å gå og da må du gå fort.. Anonymous poster hash: 2ef6d...af3 Det er da helt normalt at barna går slike avstander? Man har tidsklemme, og så har man selvskapt tidsklemme. Anonymous poster hash: 06c84...1bd
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #22 Skrevet 23. august 2016 Det har sikkert sine utfordringer å ha 8 barn. Men alle familier har sine utfordringer. Jeg jobber 100% og er 100% alene med to barn. Før sommerferien trente barna til sammen 6 ganger i uken + kamper. Begge to har lese- og skrivevansker så jeg bruker MYE tid på leksehjelp. Noen dager er det forferdelig travelt. Andre dager går det helt fint. Jeg har dessverre ikke familie i nærheten så jeg er rimelig misunnelig på de som f.eks. har foreldre som tar med barnebarna på hytteturer i helgene osv. Men, jeg har blitt gode venner med foreldrene til mange av barnas venner. Det er MYE avlastning i at vi bytter på å kjøre/ta med hjem hverandres barn. Vi har venner/familie i utland og andre steder i Norge som vi kan besøke i ferier (og da tar jeg med alle barna). Jeg er så heldig at jeg har fleksitid og mulighet til hjemmekontor ved behov. Det provoserer meg litt når folk avfeier andre sine problemer. JEG har fleksitid så hvis jeg blir litt forsinket en dag er ikke det noe problem. For de som må stille på vakt klokken 07:30 er forsinkelser et reelt problem. JEG bor i et barnevennlig område der barna kan gå til og fra skolen fra de er nokså små. Andre må hente levere på grunn av trafikk e.l. Damen i artikkelen som ler av min tidsklemme disponerer cirka 45 timer mer i uken enn jeg gjør. I tillegg antar jeg at mannen hennes bidrar før og etter jobb. Så da tenker jeg det er litt ufint at hun ler av meg og problemene mine. Anonymous poster hash: 2002b...0e0
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #23 Skrevet 23. august 2016 Å smile lurt av folk med ett eller to barn som opplever tidsklemma når man selv er hjemmeværende, ikke har hatt barna i barnehage, gir flere av barna hjemmeskole og bestemmer at barna må gå på samme aktivitet for å få logistikken til å gå opp... Ja, det er litt spesielt. Jeg må ærlig innrømme jeg er glad det ikke er meg. Jeg liker jobben min, jeg trenger ikke date mannen min mens vi et en tur på kiwi og jeg kan reise på ferie med alle barna mine samtidig uten å måtte rullere fra et år til et annet. Anonymous poster hash: 3b4d9...474
Anonym bruker Skrevet 23. august 2016 #24 Skrevet 23. august 2016 Date på vei til butikken eller i bilen på vei hjem fra skole.. Eh..takke meg til tidsklemma! Og hvem handler sammen egentlig? Og å kjøre barn til skolen er vel heller ikke en tomannsjobb. Også å kjøre den i utgangspunktet høres jo direkte dumt ut. Anonymous poster hash: e4268...33c
Gjest Darwinia:-) Skrevet 23. august 2016 #25 Skrevet 23. august 2016 Helt enig at det var en tåpelig artikkel. Like tåpelig som artikkelen "slik får du hotel-rene bad". Jeg forventet å finne tips om produkter, teknikker og yrkeshemmeligheter. Hva fikk jeg? "Vask badet HVER DAG".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå