Gå til innhold

Rutiner på lekser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gjør deres skolebarn lekser? Og hvordan forløper ettermiddagen seg? Når henter dere på SFO? Hjemme igjen? Middag? Lekser? Andre aktiviteter? Leking?

Anonymous poster hash: 0f8c7...365

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer til meg på jobb og gjør leksene mens de venter på at jeg skal bli ferdig.

Anonymous poster hash: 37634...ae9

Skrevet

Eldste går hjem etter skolen selv, minste hentes på SFO. Fast regel her i huset er at vi gjør lekser før alt annet. Ikke moro å sitte med trøtt unge på kvelden. Heldigvis starter ikke aktiviteter før ca halv seks, skjønner det er vanskeligere om barna skal avgårde med en gang. Men ikke vennebesøk før lekser, er noen med hjem, så gjør de lekser sammen før lek.

Anonymous poster hash: 7da8d...a1c

Skrevet

Lekser gjøre når de kommer hjem eller rett ette middag. Ikke noe annet før lekser. De dagene vi har trening kl 16 blir leksene gjort i hallen før trening da de tar buss dit selv eller dagen i forveien.

Anonymous poster hash: d9d8e...a3e

Skrevet

Lekser gjøres med en gang vi kommer hjem, ofte mens jeg går til og fra for å lage middag.

Så er det mat og deretter ofte trening e.l.

Leselekser gjøres noen ganger etter middag.

Anonymous poster hash: c4b40...891

Skrevet

De kobler av en halve times tid foran tven mens de spiser litt når de kommer hjem. Så er det i gang med leksene etterpå.

Skrevet

De sitter på kjøkkenet imens jeg lager middag.

Skrevet

De gjør lekser mens jeg lager middag eller rett etter middag

Å gjøre lekser rett etter skolen fungerer dårlig, da er de rastløse og lei av å sitte rolig så de leker gjerne med nabobarn eller hverandre en stund først

De gjør alle leksene de dagene de ikke har fritidsaktiviteter så vi slipper stresse med det de dagene

Anonymous poster hash: 95e84...dbd

Skrevet

De gjør lekser i 1830-tiden. Når de kommer fra skolen varierer, men spesielt om høsten og vinteren er det greit at de får lekt seg ferdig ute før det blir mørkt. Jeg gjorde aldri lekser før kveldstid selv, mye bedre å roe ned litt og få et avbrekk først. Jeg ble iallefall mer konsentrert og gjorde leksene bedre da. Onsdagen har de forresten aktivitet etter skolen, og da blir klokka 1930 før de er hjemme. Da gjør de leksene enda senere. De legger seg mellom 21 og 2130.

Anonymous poster hash: 655ce...8e3

Skrevet

Nå har jeg bare hatt skolebarn i under en uke, men foreløpig henter jeg på sfo 15.30 og så gjør han leksene på to minutter mens jeg lager middag eller ammer babyen. Greit å få unna lekser før lillebror kommer fra bhg og vil leke.

Skrevet (endret)

Jeg har sikkert større barn enn de fleste, men .. Vi  gjør lekser rett etter middag de dagene det ikke er aktiviteter. Vi spiser ca. halv seks - seks, og lekser rett etterpå. Hun som går på ungdomsskolen har mye lekser og prøver, der bruker vi en del tid i helgene. Særlig naturfag, matte og tysk jobbes det med i helgene.

Endret av hysterika
Skrevet

Minste gjør alt med en gang skolen er over. Jeg har hjemmekontor og møter henne her. Eldste har mer lekser og sliter en del med læring. Han trenger en liten pause når han kommer hjem. Spise, se litt på tv. Så tar vi største delen før middag. Leser/pigger gloser til kveldsmat.

Anonymous poster hash: bdff4...4fd

Skrevet

Henter kl 16.50 på sfo. Er hjemme 17.20.

Midag -lekse -dusje

Og i seng til 19.. døgnet Har ikke nok timer 😑

Anonymous poster hash: d83c0...234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...