Gå til innhold

Jeg tror voldtektsstatistikken er fryktelig feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med alle kvinner som er tvangsgiftet. De blir jo voldtatt hver kveld. De anmelder heller ikke.

Anonymous poster hash: c4fc0...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med alle kvinner som er tvangsgiftet. De blir jo voldtatt hver kveld. De anmelder heller ikke.

Anonymous poster hash: c4fc0...b71

Hva med mennene som er tvangsgiftet de blir også voldtatt om det er definisjonen.

Anonymous poster hash: 2fcac...0c0

Skrevet

Hva med mennene som er tvangsgiftet de blir også voldtatt om det er definisjonen.Anonymous poster hash: 2fcac...0c0

Tror du på dette selv? Tror du virkelig det ikke er noen forskjell på menn og damer nder tvangsekteskap?

Anonymous poster hash: 8a47e...28e

Skrevet

Tror du på dette selv? Tror du virkelig det ikke er noen forskjell på menn og damer nder tvangsekteskap?

Anonymous poster hash: 8a47e...28e

Tror du presset er ulikt? Eller tror du menn er så grunnleggende forskjellige fra damer at de ikke bryr seg i samme grad?

Tvangsekteskap er nok en katastrofe for begge parter.

Anonymous poster hash: aa322...280

Skrevet

Jeg tror det er mange som blir med en gutt frivillig i fylla, så har de sex og sexen er ikke som de tenkte den skulle være fordi de er alt for drita fulle. Og gutten kanskje er litt røff i senga, så de føler det som overgrep.

Man vet aldri hvordan sex kommer til å bli når begge er fulle og feks ikke kjenner hverandre. Noen liker røff sex andre ikke.

Kjenner en gutt dette skjedde med. Trist når det starter som frivillig sex og ender med voldtekts anmeldelse. At man angrer er greit, men ikke dra den så langt at man anmelder det for voldtekt når det ikke ble sånn type sex man selv liker.

Anonymous poster hash: 3f479...b03

Skrevet

Hva med mennene som er tvangsgiftet de blir også voldtatt om det er definisjonen.

Faktum er og blir at de aller fleste tvangsekteskap inngås mellom unge jenter og voksne menn.

Maktfordelingen er fullstendig skjev og mennene er ikke i samme grad utsatt for tvang, overgrep og vold.

Anonymous poster hash: a1755...dcc

Skrevet

Hva med alle kvinner som er tvangsgiftet. De blir jo voldtatt hver kveld. De anmelder heller ikke.Anonymous poster hash: c4fc0...b71

Vel, i de landene hvor det er utbredt med tvangsekteskap er det nok svært få som anmelder voldtekt og overgrep uansett

Anonymous poster hash: 1ef37...419

Skrevet

Jeg tror det er mange som blir med en gutt frivillig i fylla, så har de sex og sexen er ikke som de tenkte den skulle være fordi de er alt for drita fulle. Og gutten kanskje er litt røff i senga, så de føler det som overgrep.

Man vet aldri hvordan sex kommer til å bli når begge er fulle og feks ikke kjenner hverandre. Noen liker røff sex andre ikke.

Kjenner en gutt dette skjedde med. Trist når det starter som frivillig sex og ender med voldtekts anmeldelse. At man angrer er greit, men ikke dra den så langt at man anmelder det for voldtekt når det ikke ble sånn type sex man selv liker.

Hvordan vet du med sikkerhet at det var det som faktisk skjedde? Fordi det var det han fortalte?

Ser jo igjen og igjen at det er voldtektsofferet som blir mistrodd, mens den "stakkars" voldtektsmannen blir behandlet som offeret. Trist.

Skrevet

Hvis man holder på med seksuelle handlinger, og en av partene ombestemmer seg underveis og sier "nei, jeg vil ikke mer" og den andre parten likevel fortsetter, å ER det voldtekt. Ferdig snakka!

Et nei er et nei, uansett når i forløpet nei-et kommer og respekterer man ikke det, så tar man per definisjon seg til rette uten tillatelse, og det er en voldtekt.

Til HI: SELVSAGT stemmer ikke voldtektsstatistikken. Det er en opplest og vedtatt sannhet at de aller fleste voldtekter om skjer "innenfor husets fire vegger", altså i et forhold eller i et ekteskap, som oftest ikke blir anmeldt.

Anonymous poster hash: f39cc...ab4

Skrevet

Liten forskjell her. Både fordi det er svært vanlig å gifte bort unge jenter til mye eldre slektninger med makt, og fordi menn og kvinner fungerer litt forskjellig. I de fleste tilfeller er det nok kvinner som blir tvunget til sex, både fordi menn flest er større og sterkere, og fordi unge jenter i enkelte kulturer er oppdratt til å underkaste seg mennene i familien. Men det forekommer selvfølgelig voldtekter andre veien også.

Skrevet

Tror du presset er ulikt? Eller tror du menn er så grunnleggende forskjellige fra damer at de ikke bryr seg i samme grad?

Tvangsekteskap er nok en katastrofe for begge parter.

Joda, men jeg har enda til gode å se en mann som ikke vil ha sex, presse seg til sex hver natt fordi han blir tvunget av unge kone. Bare les alle innleggene her inne om menn som nekter konene sine sex, som bare snur seg vekk, dytter unna og avviser.

Skrevet

Tror også det fins mange som angrer på "fylle-samleie" som anmelder dagen der på.

Anonymous poster hash: a9cd3...6df
Skrevet

Hvis man holder på med seksuelle handlinger, og en av partene ombestemmer seg underveis og sier "nei, jeg vil ikke mer" og den andre parten likevel fortsetter, å ER det voldtekt. Ferdig snakka!

Et nei er et nei, uansett når i forløpet nei-et kommer og respekterer man ikke det, så tar man per definisjon seg til rette uten tillatelse, og det er en voldtekt.

Til HI: SELVSAGT stemmer ikke voldtektsstatistikken. Det er en opplest og vedtatt sannhet at de aller fleste voldtekter om skjer "innenfor husets fire vegger", altså i et forhold eller i et ekteskap, som oftest ikke blir anmeldt.

Anonymous poster hash: f39cc...ab4

Signerer. Hvis en mann og kona hans har sex, han ønsker analsex og hun sier nei, så er det voldtekt å presse gjennom det, selv om hun sa ja til vaginalsex. Det samme hvis hun får vondt under samleie og ønsker å avslutte, og mannen fortsetter å peise på selv om kona gråter og sier nei. De fleste menn klarer for øvrig ikke få ereksjon hvis de er døddrukne og nesten bevisstløse. En mann som har sex med en dame som har 3 i promille er nødvendigvis mer edru enn dama og forstår mer.

Skrevet

Hvordan vet du med sikkerhet at det var det som faktisk skjedde? Fordi det var det han fortalte?

Ser jo igjen og igjen at det er voldtektsofferet som blir mistrodd, mens den "stakkars" voldtektsmannen blir behandlet som offeret. Trist.

Må signere denne også. Har vært tilhører i et par voldtektssaker, der offeret blir regelrett mistrodd, spørsmål om antall sexpartnere, hvor utsvevende singelliv offeret har levd, om hun har vært utro i forholdet, om hun hopper for fort til sengs med dem hun dater, om hun kler seg utfordrende, blir tillatt stilt. Offeret får sitt skittentøy brettet ut for alle og enhver, fremstilt som løgnaktig hore, mens overgriper "sikkert misforstod", "var for full", "trodde nei betyr ja" og så videre. Og kvinner selv bidrar jo til dette, altså ikke ofre, men kvinner som kritiserer ofrene - mange kvinner sier at offeret har jo skyld i det selv fordi hun har flørtet/drukket/gått med miniskjørt og sminke/har hatt utsvevende sexliv. Kvinner råder også andre kvinner til å "spille kostbar" for å få en mann interessert. Altså si "nei" når de egentlig mener "ja". Ringer ingen bjeller altså?

Skrevet

Var du der??

Skrevet

Forstår du forskjellen på tvangsekteskap og arrangert ekteskap?

Skrevet

Forstår du forskjellen på tvangsekteskap og arrangert ekteskap?

Ofte er forskjellen ikke stor, i hvert fall ikke i land som India for eksempel. Der kan foreldre avtale ekteskap allerede når barna er 5-6 år, og barna har ingenting de skulle ha sagt. Så har vi for eksempel Japan, der mange unge ikke har tid/lyst/ork til å styre med dating, flørting, og overlater til foreldrene å finne passende kjæreste for dem. Jeg vil tro at man har mye større valgfrihet i Japan enn i India, både på grunn av økonomi og valgfrihet. Japansk ungdom kan når som helst "sparke" foreldrene fra den oppgaven å finne kjæreste for barna sine, mens i store deler av India har ungdommen gjerne ingen stemmerett og må bare føye seg.

Skrevet

Var du der??

Han gutten kan ha vært ærlig da ! Var DU der??

Anonymous poster hash: e0359...233

Skrevet

Han gutten kan ha vært ærlig da ! Var DU der??

Anonymous poster hash: e0359...233

Jeg tror at mamma til 2 søte mener at anonym ikke kan ha den fulle sannheten. Det kan hende at gutten lyver, det kan hende at jenta lyver. Anonym antar automatisk at jenta lyver fordi gutten sier at det begynte frivillig. Vi har ikke hørt jentas versjon og ikke vurdert hva som er mest sannsynlig av de to versjonene. Det er vel ikke sjeldent at overgriper sier offeret ville det selv, jeg tror at det gjøres i 90 % av alle voldtektssaker, også overfallsvoldtekter?

Skrevet

Ofte er forskjellen ikke stor, i hvert fall ikke i land som India for eksempel. Der kan foreldre avtale ekteskap allerede når barna er 5-6 år, og barna har ingenting de skulle ha sagt. Så har vi for eksempel Japan, der mange unge ikke har tid/lyst/ork til å styre med dating, flørting, og overlater til foreldrene å finne passende kjæreste for dem. Jeg vil tro at man har mye større valgfrihet i Japan enn i India, både på grunn av økonomi og valgfrihet. Japansk ungdom kan når som helst "sparke" foreldrene fra den oppgaven å finne kjæreste for barna sine, mens i store deler av India har ungdommen gjerne ingen stemmerett og må bare føye seg.

Nå går jeg da vitterlig ut fra at vi snakker om Norge eller Norden, når overskriften henviser til voldtektsstatistikken....

Skrevet

Nå går jeg da vitterlig ut fra at vi snakker om Norge eller Norden, når overskriften henviser til voldtektsstatistikken....

Det er vel ikke akkurat mange etniske nordmenn som opplever arrangerte ekteskap og tvangsekteskap, men utenlandske statsborgere som bor i Norge, eventuelt norske statsborgere med utenlandsk bakgrunn. Som blir sendt til hjemlandet for å giftes bort, for så å komme tilbake til Norge med ektemannen.

Skrevet

Tror også det fins mange som angrer på "fylle-samleie" som anmelder dagen der på.

Anonymous poster hash: a9cd3...6df

Ja, for det er svært sannsynlig at man anmelder, og frivillig går gjennom retraumatiserende avhør og en potensiell rettsak der man blir mistenkeliggjort og må svare på spørsmål om undertøy og tidligere seksuell historikk foran en jury, når man angrer på fyllesex...

:murvegg:

Skrevet

Det er vel ikke akkurat mange etniske nordmenn som opplever arrangerte ekteskap og tvangsekteskap, men utenlandske statsborgere som bor i Norge, eventuelt norske statsborgere med utenlandsk bakgrunn. Som blir sendt til hjemlandet for å giftes bort, for så å komme tilbake til Norge med ektemannen.

Eller kona. Når det gjelder henteekteskap er gutter like utsatt, og ektefellene er oftest like i alder.

Skrevet

Altså - selv om man går med på å ha sex med noen, så gir ikke det mannen rett til å ha røffere sex enn det man er villig til!

Om en mann ikke hører på kvinnen når hun ber han slutte med røff sex, da er alt han gjør etter hun har sagt fra voldtekt.

Det er faktisk så enkelt.

Jeg har to ganger vært i en lignende situasjon, to ulike menn. Begge begynte med røffere sex, jeg sa nei, de fortsatte. Da eksploderte jeg umiddelbart, var heldig med at de ble helt overrasket over min sterke reaksjon, så jeg fikk skjøvet dem unna og hoppet ut av senga. Jeg var nok heldig, dette var menn som egentlig ikke ønsket å voldta meg. Men hadde de fortsatt så ville de endt med å bli det. Fordi de ikke har forstått hvor grensene går.

Begge gangene har jeg kunnet kle på meg og gå derfra. Jeg var heldig. Hadde de ikke stoppet - så ville de blitt anmeldt av meg!

Nei, man vet ikke hvem man møter om man har ons (de gangene jeg fortalte om var det menn jeg hadde mange felles venner med), men det spiller egentlig ingen rolle. Om mannen gjør seksuelle handlinger med dama som hun ikke ønsker, da er det voldtekt. Om mannen liker røff sex så er han idiot om han har røff sex med en dame første gang han møter en dame, spesielt når hun i tillegg kanskje er for full. Er hun for full kan han nemlig ikke være sikker på at hun er i stand til å gi et reelt samtykke.

Så enhver mann bør - for sin egen del - la være å ha røff sex med damer de ikke har et tillitsforhold til og hvor grensene er avtalt på forhånd.

De som driver med bdsm har tillit, respekt, grenser og kodeord. Å velge å ha røff sex med en for full dame er idioti av en mann - fordi det er stor sannsynlighet for at han ender med å gjøre seg til voldtektsmann.

Anonymous poster hash: d0654...981

Skrevet

Hvis man holder på med seksuelle handlinger, og en av partene ombestemmer seg underveis og sier "nei, jeg vil ikke mer" og den andre parten likevel fortsetter, å ER det voldtekt. Ferdig snakka! Et nei er et nei, uansett når i forløpet nei-et kommer og respekterer man ikke det, så tar man per definisjon seg til rette uten tillatelse, og det er en voldtekt. Til HI: SELVSAGT stemmer ikke voldtektsstatistikken. Det er en opplest og vedtatt sannhet at de aller fleste voldtekter om skjer "innenfor husets fire vegger", altså i et forhold eller i et ekteskap, som oftest ikke blir anmeldt. Anonymous poster hash: f39cc...ab4

Selvsagt er NEI et NEI, forutsatt at det kommer under akten.

Dersom det først er frivillig og nei'et kommer i etterkant, dagen etter, eller kanskje til og med måneder etter så er det vanskelig!

Man må ta inn over seg at det faktisk er jenter som angrer seg, og ikke husker hva de har vært med på, som har ombestemt seg etterpå, som lurer på om det kanskje ikke var helt frivillig fordi de ikke husker hva de selv har gjort isv og som deretter roper voldtekt. Desverre! Det undergraver de som forsøker å anmelde saker hvor bevisene er spinkle. Det gjør noe med holdninger til jenter som blir voldtatt når de er beruset og det svekker desverre muligheten til å få skyldige voldtektsmenn dømt!

Anonymous poster hash: 4522e...865

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...