Gå til innhold

Kjøpe bruktbil -Ford ? - noen tips og erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe vår første bil, forventingene er at bilen er i grei stand og at den ikke blir for dyr i drift. 

Ser på en Ford Focus, 1,6 TDICI 90hk titanium 2008 modell som bare har gått litt over 100000 km. 

Noen med Ford erfaring? 

Har ingen erfaring med biler og vet ikke hva som er bra eller dårlig.

Takk på forhånd  :) 

Anonymous poster hash: 1a9bb...7a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal kjøpe vår første bil, forventingene er at bilen er i grei stand og at den ikke blir for dyr i drift. 

Ser på en Ford Focus, 1,6 TDICI 90hk titanium 2008 modell som bare har gått litt over 100000 km. 

Noen med Ford erfaring? 

Har ingen erfaring med biler og vet ikke hva som er bra eller dårlig.

Takk på forhånd   :)

Har ingen erfaringer med ford, men jeg synes motoren virker liten og svak. Personlig ville jeg gått for en med større motor og mer hk. Men positivt at det er en diesel-bil

Anonymous poster hash: 19e14...eb6

Skrevet

Jeg kjører Ford. Riktig nok en større bil. Men focus er fine biler, om den dekker deres behov med tanke på plass. Det er en liten bil. Den du nevner har liten motor. Derav prisen. Jeg ville gått for hvertfall 1.8- men det er meg.

Sånn bortsett fra det så er jeg veldig fornøyd med Ford. Solid, lite tull og man får relativt mye bil for pengene.

Skrevet

Jeg kjører Ford. Riktig nok en større bil. Men focus er fine biler, om den dekker deres behov med tanke på plass. Det er en liten bil. Den du nevner har liten motor. Derav prisen. Jeg ville gått for hvertfall 1.8- men det er meg.

Sånn bortsett fra det så er jeg veldig fornøyd med Ford. Solid, lite tull og man får relativt mye bil for pengene.

Leser og leser, men finner ikke prisen som du nevner. Hvor står den?

Anonymous poster hash: adca1...de0

Skrevet

Må finne noe med mer hest ja.

Vi har en mondeo 13mod med 115hk og den e treeeeg. Neste gang skal det helt klart være mer kraft i bila.

Anonymous poster hash: 960b1...3a7

Skrevet

Leser og leser, men finner ikke prisen som du nevner. Hvor står den?

Anonymous poster hash: adca1...de0

Prisen på den type modeller som nevnt er lavere, altså gode priser men de er pga motorstørrelse. Det står ikke i hovedinnlegget.
Skrevet

Vi har Focus stasjonsvogn 2011 modell. Fantastisk god bil, MEN det er nesten ikke plass til bakovervendt sete. Måtte snu treåringen når minstemann skulle ha større sete...

Anonymous poster hash: f97e4...630

Skrevet

Vi hadde en helt lik bil tidligere. Motoren er ikke så treg ettersom bilen er liten. Vi følte aldri at vi skulle hatt større motor.

Vi byttet til Mondeo da vi fikk barn nr to ettersom det ble litt liten plass til barnevogn og bakovervendt stort barnesete. Men jeg likte egentlig Focusen bedre enn Mondeo. Så Ford focus kan jeg glatt anbefale. Det er en super bil (om dere ikke trenger mye plass). 

Anonymous poster hash: 5b599...e6c
Skrevet

Vi hadde en helt lik bil tidligere. Motoren er ikke så treg ettersom bilen er liten. Vi følte aldri at vi skulle hatt større motor.

Vi byttet til Mondeo da vi fikk barn nr to ettersom det ble litt liten plass til barnevogn og bakovervendt stort barnesete. Men jeg likte egentlig Focusen bedre enn Mondeo. Så Ford focus kan jeg glatt anbefale. Det er en super bil (om dere ikke trenger mye plass).

Anonymous poster hash: 5b599...e6c

Vi har ikke barn enda, men syns du de ble trangt med et barn i baksete ?

Skrevet

Takk for svar dere !

Skrevet

Vi hadde fokus stasjonsvogn, men med noe større motor.

Var strålende fornøyd med den, fantastisk godt bagasjerom. Litt trangt om passasjeren fremme var over 180 i forhold til beinplass når vi hadde besafe izi kombi x3 bak, men det er et stort sete og jeg på 170, med lange bein, hadde god nok plass.

Hadde bilen til den ikke virket lenger/ikke lønte seg å fikse den. Var god bil for pengene.

Anonymous poster hash: 8b9eb...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...