Gå til innhold

Noen leger - sykepleiere her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 8a6b8...af1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men du bør ikke spørre om medisinsk hjelp her, hvem som helst kan si at de er helsepersonell

Anonymous poster hash: 77882...726

Skrevet

Litt for rask å trykke

klemte underarmen på torsdag, over 10 cm langt og 7 cm bredt nå mørk

lilla merke. Ville ikke vært bekymret hvis ikke det hadde vært for en 3cm

Lang og bred hard, varm kule som det kjennes helt numment og rart å dra finger over. Prikker også i fingrene selvom jeg klemte de ikke. Vondt i armen i løpet av dagen også.

Er jo 4 dager siden jeg klemte armen, er dette normalt?

Er på jobbreise utenlands så kan ikke akkurat stikke innom en tur på legevakta. Må dette ses på ? Eller bare vente og se ?

Skrevet

Er bare ute etter en mening ikke 100% legeråd.

Tips om hva dette kan være så jeg kan hive meg på Google og gjøre opp

mine egne tanker rundt det

Skrevet

Hvordan klemte du deg og hvor mye kraft var involvert i "klemmen"?

Er det vondt å bøye og strekke i håndledd? I albue?

Anonymous poster hash: e494e...032
Skrevet

Høres ut som du har fått et hematom/en blodansamling, som evt irriterer nervene/vevet i området.

Om det bør ses på er umulig å si, og du bør ikke basere deg på gjetninger på et forum.

Anonymous poster hash: 0023b...110

Skrevet

En 6 meter lang tung stige som jeg klemte armen i. Syns bare det er rart det ikke er begynt å bli bedre nå etter 4 dager.

Skrevet

Prikker endel når jeg bøyer håndleddet.

Baserer meg ikke på svar her inne, prøver å finne hvilken informasjon jeg skal søke videre på. Så kan jeg selv søke på nett og se om det kan passe til dette tilfellet.

To dager til jeg er i Norge, er det ikke bedre da går jeg rett til legen

Skrevet

Prikker endel når jeg bøyer håndleddet.

Baserer meg ikke på svar her inne, prøver å finne hvilken informasjon jeg skal søke videre på. Så kan jeg selv søke på nett og se om det kan passe til dette tilfellet.

To dager til jeg er i Norge, er det ikke bedre da går jeg rett til legen

Det høres umiddelbart ut som om du har fått en blødning (slik hun over sa) som så presser på nervene i armen.

Store blødninger greier ikke kroppen å rydde bort med det samme, og noe av blodet stivner og kan bli liggende og presse på andre strukturer i armen, som f.eks. nervene. Den ufarlige varianten av dette vil da føles stivere flere dager etter det skjedde enn da det skjedde, og så sakte bli bedre igjen.

Men som hun over sa så er det egentlig umulig å si om du kan vente eller om du bør oppsøke lege med det samme.

Er trykket på en nerve for stort så bør det sjekkes.

Noen muskelskader bør også sjekkes. Selv om det ikke er det vanligste så kan man også få kompartmentsyndrom i armen, og årsaken kan være ulike. Er det det så er det noe som absolutt bør sjekkes.

Men som sagt, umulig å vite hva som er riktig for deg å gjøre.

Men det at du er nummen i fingrene, blir mer nummen ved bruk og at du har smerter hele tiden, det gjør vel at jeg selv ville dratt til legen der du er. Kan hende det blir en bomtur for deg, at det ikke var nødvendig. Men hvis det skulle være noe som kan gi deg senproblemer, da vil det være viktig for deg å få dokumentert skaden der du er - med tanke på behandling, men også med tanke på ev. dekning av utgifter via forsikring.

Så mens jeg skriver så konkluderer jeg nok med at jeg ville tatt et legebesøk om jeg var deg ;)

Anonymous poster hash: e494e...032

Skrevet

Kompartmentsyndrom oppstår vel ganske raskt etter skaden leste jeg et sted så er nok ikke det.

Takk for svar, googler litt videre her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...