Gå til innhold

Mark hos barn uten at man ser selve marken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har hatt mark 2 gr før og da har rompa vært full av mark. Hun har klaget på vondt lenge og at det klør. Nå våknet hun og gråt lenge fordi det var vondt og klødde i rompa. Jeg ser fortsatt ingen mark. Bør jeg gi markkur?

Anonymous poster hash: 28059...b98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har hun klaget over kløe lenge men vi ser ingenting, vært hos lege og hun sa vi kunne ta en kur for sikkerhets skyld, at det sikkert var det.. så i hvert fall ikke farlig å ta uansett. Såå fælt at hun klør sånn, her har det ikke gitt seg..

Anonymous poster hash: 9db21...3a2

Skrevet

Her har vi tatt kur uten å ha sett mark.

Anonymous poster hash: b62ec...a07

Skrevet

Sjekket igjen nå og der var det masse mark...hun fikk kur før hun la seg. Kan hun gå i barnehagen?

Skrevet

Sjekket igjen nå og der var det masse mark...hun fikk kur før hun la seg. Kan hun gå i barnehagen?

De kan vel gå etter oppstart av kur tror jeg.

Anonymous poster hash: c4e8a...0c4

Skrevet

Ja, etter oppstart, men du må gi beskjed om at du har oppdager mark. Det pga at det er så smittsomt, og forhåndsregler må tas der og. Lett med gjensmitte slike plasser, som ved lus....

Anonymous poster hash: be462...c0d

Skrevet

Hvis dere nettopp har oppdaget det og hun i tillegg ikke har sovet før nærmere midnatt ville jeg holdt henne hjemme!! Både av hensyn til henne, og til de andre barna ift smitte!

Anonymous poster hash: 18de9...bfb

Skrevet

Er du sikker på at hun har blitt kvitt det se andre gangene?

Anonymous poster hash: 36ab2...b63

Skrevet

Hold henne hjemme en dag eller to.

Anonymous poster hash: 6d608...680

Skrevet

Er du sikker på at hun har blitt kvitt det se andre gangene?

Anonymous poster hash: 36ab2...b63

Nei kan ikke være sikker,men har sjekket noen ganger hver kveld etter kur og da har marken vært borte. Bør jeg høre med lege?hun er hjemme Idag.

Skrevet

Nei kan ikke være sikker,men har sjekket noen ganger hver kveld etter kur og da har marken vært borte. Bør jeg høre med lege?hun er hjemme Idag.

Hvis du bruker vermox så dreper det middelet marken, men ikke eggene som barnet kan ha fått i seg, dette er også grunnen til at man skal gjenta behandlingen etter en uke for å ta mark som eventuelt er klekket etter den første kuren. Når det er sagt kan det også være smart å sjekke barnet 8 uker etter også da et egg har en syklus på 8 uker fra den kommer inn i tarmsystemet til den er en kjønnsmoden mark som kryper ut og legger egg. Bare da kan du være helt sikker på at barnet ikke smittet seg selv på nytt under forrige runde.

Anonymous poster hash: 54d1d...b3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...