Gå til innhold

Politistudent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du eller kjenner noen som er politi? 

Jeg har tenkt tanken i mange år, og har vært nære på å søke flere ganger, men pga barn har jeg ikke gjort det. Kan noen fortelle meg hvordan årene som politistudent er?

Anonymous poster hash: dbbda...a77
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen ?

Skrevet

Første året er undervisning på skole. Andre året må du ut i praksis, tror ikke du får velge sted, men det vet jeg ikke. Tredje året er det tilbake til skolebenken igjen.

Anonymous poster hash: 4bd4b...08a

Skrevet

Som hun over sier. Du kan ønske om å få praksis på stedet du bor, men er ikke garantert. Ofte blir foreldre prioritert i distriktet hvor de bor så langt det lar seg gjøre, men man kan være uheldig. 

Du må pålage deg turnusarbeid, men hvis det er noe du ønsker finner du alltids en løsning :)

Anonymous poster hash: 33965...d3d
Skrevet

Mannen min er politi. Vi hadde ikke barn da han studerte, men har det nå. Vet at flere han studerte med hadde barn eller fikk under studiene. De ble prioritert for praksis der de bodde.

Så lenge du er klar for turnus (i det minste i praksisåret), så er det greit. I Oslo er det i hvert fall mange jobber som vanlig etterforsker hvor man jobber dagtid på kontor, så det er fullt mulig å slippe turnus senere.

Anonymous poster hash: 617cd...8ca

Skrevet

Takk for svar! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...