Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #1 Skrevet 22. august 2016 Jeg har googlet altså, men finner ingen konkrete svar. Bak huset mitt står det vanvittig med trær og annen vekst som har vokst seg helt inn til husveggen. Jeg kan ikke ha vinduene oppe på denne siden av huset lenger da det følger så innmari mye krypdyr med all denne veksten. Det skjermer også for en fantastisk utsikt. Trærne står på eiendom som eies av kommunen. Jeg ringte kommunen med de tre jeg snakket med kunne ikke fortelle meg hvem sitt ansvar det var å fjerne trærne, eller hvem som skulle ta kostnaden. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 26efa...808
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #3 Skrevet 22. august 2016 Jeg har googlet altså, men finner ingen konkrete svar. Bak huset mitt står det vanvittig med trær og annen vekst som har vokst seg helt inn til husveggen. Jeg kan ikke ha vinduene oppe på denne siden av huset lenger da det følger så innmari mye krypdyr med all denne veksten. Det skjermer også for en fantastisk utsikt. Trærne står på eiendom som eies av kommunen. Jeg ringte kommunen med de tre jeg snakket med kunne ikke fortelle meg hvem sitt ansvar det var å fjerne trærne, eller hvem som skulle ta kostnaden. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 26efa...808 Det er ingen selvfølge at du får trærne fjernet. Hvis de har grener som går helt inn på din husvegg kan du nok kreve det, men bare at de sperrer for utsikt er det ikke sikkert blir tillagt vekt. Du må bare forsøke å finne riktig person i kommunen og ta det derifra. Du kommer sikkert til å få tillatelse til å fjerne greiner i hvertfall. Anonymous poster hash: 104c7...d0a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #4 Skrevet 22. august 2016 Kjøper deg motorsag? Selvtekt på trær kan bli veldig dyrt. Anonymous poster hash: 104c7...d0a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #5 Skrevet 22. august 2016 det kan være jeg husker feil, men jeg mener trær hos naboen kan være omtrent dobbelt så høy som avstand til din tomtegrense. vokser de inntil husveggen din kan du kreve at kommunen begår tiltak med å få bort grener og få ned høyden på trærene. de råtner jo huset ditt om de kommer så tett på. Anonymous poster hash: 366c4...1bf
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #6 Skrevet 22. august 2016 Du sender et brev med spørsmålet.kommunen er pliktig til å svare på hrev innen noen uker Anonymous poster hash: d7edd...fa4
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. august 2016 #7 Skrevet 22. august 2016 Selvtekt på trær kan bli veldig dyrt. Anonymous poster hash: 104c7...d0a Neppe om det er en ubebodd del av kommunens eiendom som ikke er verneverdig.
3 er nok! Skrevet 22. august 2016 #8 Skrevet 22. august 2016 (endret) Har kommunen en avdeling som heter "plan og bygning", "eiendom" eller tilsvarende? Jeg ville isåfall tatt kontakt med de. Hva slags bygg ligger på denne tomten? Alle offentlige bygg og områder skal ha en vaktmester med hovedansvar for bygg og tomt, slik er det hvertfall i vår kommune. Kanskje du kan ringe kommunen og høre hvilken vaktmester som har ansvaret for bygget på tomten eller området tomten et på? I hvilken kommune bor du? I Oslo kommune er det til Bymiljøetaten du må sende søknaden. Det er også regler for innvilgelse av søknader. Det er sannsynlig at du får innvilget beskjæring i bredden, men ikke tipping av trærne. Endret 22. august 2016 av 3 er nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå