Gå til innhold

Dere med separat økonomi, hvordan organiserer dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem betaler hva av felles utgifter? Betaler begge like mye til felleskassa? Eier dere eiendom sammen etc?

Anonymous poster hash: f1198...c68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper virlelig alle med felles hus har delt økonomi og ikke separat. (Hvis felles ikke er et alternativ).

Vi eier hus 50/50.

Han eier begge bilene.

Vi eier hytte sammen men den er hans på papiret.

Ikke gift, har to barn.

Betaler inn 12.000 hver, hver mnd, til alt som er felles. Hus, mat, osv.

Har kontrakt på alt. Om han går så er ene bilen min og han må kjøpe meg ut av "sin hytte". Ellers deles alt 50/50.

Ingen av oss er gniene. Jeg shopper for mine penger, han bruker penger på hobby. Vi bryr oss ikke hva den enkelte gjør med pengene sine. Vi er aldri blakke, men glemmer den ene kortet sitt så bruker vi den andres kort. Evt bruker den andres kort OM vi skulle være blakke. Enda ikke skjedd da. Må ikke betale den andre tilbake.

Jeg handler alt til ungene fordi jeg liker det og fordi han er evneveik på området. Bruker hans kort innimellom for å "gjøre det likt"...

Anonymous poster hash: 37589...6bf

Skrevet

Vi har separat økonomi og eier bolig sammen og har flere barn sammen.

Jeg betaler alle regningene hver måned også overfører han halvparten til meg når han får lønn. Mat kjøper vi litt på deling, ikke noe fast opplegg der. Ting til barna kjøper stort sett jeg siden jeg får barnetrygda på konto. Noen ganger i året kjøper han kanskje nye sko, ny matboks et regnsett eller lignende. Vi eier hver vår bil, som vi selv har valgt, og står for utgiftene til den selv og betaler hvert vært mobilabonnement.

Vi har valgt å gjøre det sånn. Vi har ingen uenigheter og hva resterende penger brukes til. Han sløser nok mer enn jeg gjør, jeg sparer mer. Sløser litt jeg og da. Jeg har ca 5000 mer utbetalt enn han i måneden. Jeg har i tillegg studielån, dyrere bil og bruker vesentlig mer penger på drivstoff da jeg pendler 1,5 time hver dag og kjører i jobben.

Jeg er ikke misfornøyd med løsningen, kanskje fordi jeg tjener mest...?

Anonymous poster hash: 5c13d...427

Skrevet

Vi setter inn like mye hver måned på felles konto. Vi har hvert vårt kort til den, så alt vi handler som er familieutgifter, går fra den kontoen. Dvs. mat, bensin, klær til barn osv. I tillegg betales alt av felles regninger fra den kontoen. Hvis jeg kjøper klær til meg selv, betaler mitt studielån, går til frisør eller drar på jentetur går det fra min egen konto.

Vi eier leiligheten sammen. Han står vel som eier av bilen, men den er ikke verdt noe særlig. Hytte og båt har vi ikke.

Anonymous poster hash: 7b358...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...