Gå til innhold

Hvor mye har dere i matpenger/husholdning i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange voksne og barn er dere? Inneholder budsjettet bare mat, eller andre ting og?

Mitt budsjett er 500 kroner i uka og det inneholder

- all mat

- dusjsåpe, shampo, balsam og håndsåpe

- midler til klesvask, oppvask og renhold

- fryseposer, aluminiumsfolie, bakepapir osv

Anonymous poster hash: b4f0f...0d3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange voksne og barn er dere? Inneholder budsjettet bare mat, eller andre ting og?

- all mat

Hvor mange er dere?

Anonymous poster hash: 32eb5...58b

Skrevet

Hvor mange er dere?

Anonymous poster hash: 32eb5...58b

Glemte det, er 1 voksen hele tiden + ett barn annehver uke

Skrevet

- all mat

1000 kr. Ikke shampo og balsam.

2 voksne og 3 barn mellom 3 og 11 år.

Anonymous poster hash: 837ec...a8b

Skrevet

Vi er to voksne og tre barn (0-6 år), bruker ca 2500 på matbutikk hver uke. Inkl alt av rengjøring, sjampo o.l

Skrevet

- all mat

Wow! Det der er virkelig imponerende! Hvordan får du det til? 

Baker du brød selv? Hva annet gjør du :D Hvor handler du? Handler du på flere butikker, alt etter hvor det er tilbud? 

Skrevet

Wow! Det der er virkelig imponerende! Hvordan får du det til? 

Baker du brød selv? Hva annet gjør du :D Hvor handler du? Handler du på flere butikker, alt etter hvor det er tilbud? 

Takk :)

- jeg går gjennom alle tilbudsavisene på søndag eller mandag og skriver liste på hva jeg skal ha på hvilken butikker. Er så heldig å ha flere typer matbutikker i kort avstand hjemmefra. Utenom tilbud så handler jeg enten på rema 1000 eller kiwi

- sjekker alltid 50% boksene i butikkene, kan finne mye bra der. Har alltid øyene åpne for andre tilbud i butikken.

- handler egg og endel frukt og grønt på gårdsbutikken i nærheten, er endel billigere enn butikkene på flere ting

- når det er shampo, såper eller renholdsprodukter på tilbud, så kjøper jeg gjerne endel. Kjøper nesten aldri sånne ting til fullpris

- bruker alle rester, fryser ned hvis det er mye. Passer på å bruke opp hver bit av grønnsaker, frukt og pålegg.

- handler en gang i uka, er det tomt, så er det tomt

- Skriver middagsplan for neste uke, samtidig som jeg skriver handleliste. Passer på at f.eks brokkolien blir brukt opp i løpet av uken

- drikker ikke brus, lite saft og juice

- baker brød og rundstykker

Skrevet

Takk :)

- jeg går gjennom alle tilbudsavisene på søndag eller mandag og skriver liste på hva jeg skal ha på hvilken butikker. Er så heldig å ha flere typer matbutikker i kort avstand hjemmefra. Utenom tilbud så handler jeg enten på rema 1000 eller kiwi

- sjekker alltid 50% boksene i butikkene, kan finne mye bra der. Har alltid øyene åpne for andre tilbud i butikken.

- handler egg og endel frukt og grønt på gårdsbutikken i nærheten, er endel billigere enn butikkene på flere ting

- når det er shampo, såper eller renholdsprodukter på tilbud, så kjøper jeg gjerne endel. Kjøper nesten aldri sånne ting til fullpris

- bruker alle rester, fryser ned hvis det er mye. Passer på å bruke opp hver bit av grønnsaker, frukt og pålegg.

- handler en gang i uka, er det tomt, så er det tomt

- Skriver middagsplan for neste uke, samtidig som jeg skriver handleliste. Passer på at f.eks brokkolien blir brukt opp i løpet av uken

- drikker ikke brus, lite saft og juice

- baker brød og rundstykker

Du er virkelig inpirerende :D Prøver jeg og, men det går bare ikke... bruker en liten formue på mat hver mnd! Må skjerpe meg ;) 

Skrevet

1100 i uken, men går nok ned litt nå som vi er ferdig med bleier. 2 voksne og 1 barn, stadig vekk familie på middag.

Skrevet

Du er virkelig inpirerende :D Prøver jeg og, men det går bare ikke... bruker en liten formue på mat hver mnd! Må skjerpe meg ;)

Takk :) Vi klarer oss fint, og det blir en vane å jakte på tilbud :)

Hvor mye bruker du da? Hvor mange er dere?

Skrevet

Er det fordi dere har dårlig råd? For det der virket nitrist!

Anonymous poster hash: 81b55...10b

Skrevet

Takk :) Vi klarer oss fint, og det blir en vane å jakte på tilbud :)

Hvor mye bruker du da? Hvor mange er dere?

Jakter på tilbud jeg og ;) Vi er 5 stykker... og jeg bruker mye penger på melkefrie og glutenfrie produkter - regner med rundt 3000 kr jeg!!!! Huff... får kjempedårlig samvittighet. Vi spiser melkefritt og glutenfritt alle sammen, disse produktene koster jo litt mer enn "vanlig"... Jeg baker nesten alt av bakevarer som blir spist her i hus.

Jeg kaster lite mat, og jeg prøver alt jeg kan å handle rimelig mat, får det bare ikke til... 

Skrevet

Jepp

Skrevet

2 voksne

1 barn 6 år

1 barn 3 år

Handler mat/dagligvarer for 1500kr i uken.

Jeg har lunsj INK på jobb

Barna har lunsj inkludert på bhg

Mannen bruker ca 50kr dagen på jobb om han ikke tar med seg hjemmefra

Så vi bruker 6000 i mnd på mat

+ 500kr på bhg mat

+ mannen en 1000kr i mnd

Så bestiller vi vel en pizza eller går ut å spiser for 600kr mnd

Så vil si at vi bruker 8000kr

Anonymous poster hash: 39c9e...9bf

Skrevet

Bruker kanskje 2500 kr på mat i uka på en god uke. Ellers bruker vi mer. Vi prøver å bare handle økologisk, så det går en del penger til mat. To voksne og 2 bhgbarn.

Anonymous poster hash: acbd0...7a9

Skrevet

Ja nybakt brød og rundstykker hørtes jo helt forferdelig ut 😳

Anonymous poster hash: 988ee...4e5

Skrevet

Bruker kanskje 2500 kr på mat i uka på en god uke. Ellers bruker vi mer. Vi prøver å bare handle økologisk, så det går en del penger til mat. To voksne og 2 bhgbarn.

Og sjampo, oljer, kremer og vaskepulver er økologisk da....

Skrevet

To voksne, tre barn (17,11 og 2 år)

Vi bruker 2500 kr i uka.

Anonymous poster hash: a40a2...313

Skrevet

2 voksne og 2 barn. Vi bruker ca 1500-1800 i uka. Men nå skal vi ned til 1000 for å spare litt! Ukesmeny, handle vare en gang, mer vegetarmat, tilbudsvarer og mindre luksusmat er planen. Men rent kjøtt, fisk og grønnsaker er viktig! Men dessverre dyrt. Minst en middag i uka er superbillig, feks hjemmelaget blomkålsuppe eller brød med fiskekaker.

Anonymous poster hash: bd874...176

Skrevet

2 voksne, og 4 barn på 16,10,6 og 9 mnd

Går ca 2000 i uka

Handler hver fredag,ukesmeny

Skrevet

2 voksne og et barn på 3 år. Vi bruker i snitt 3000,-kr i uken.

Anonymous poster hash: e054b...227

Skrevet

2 voksne, 3 barn (7/9/2) Bruker ca 2500 i uka dersom vi lager liste, mer hvis ikke. Tenker ikke så mye over priser, og lager mat etter hva vi har lyst på. Har også en som går på spesialkost, jeg prøver å spise litt lavkarbo, ungene er kresne. Så det blir endel ekstra der. Så drikker vi endel brus, juice og mye melk. 

Anonymous poster hash: 5638a...406
Skrevet

Jeg har månedsbudsjett, ikke ukesbudsjett.

Budsjettet er på 12.000 i måneden, det skal dekke alt vi handler i matbutikken. Mat, dopapir, såpe, vaskemidler o.l. Sjampo og dusjsåpe kjøper jeg mye av når det er salg. f,eks HM pleier ha gode tilbud på sånt (sist kjøpte jeg sjampo der til 29 kr flaska mot minst 60 kr til full pris, Define)

Jeg leser alle tilbudsavisene på søndag (mattilbud-appen) og jakter tilbud, lager ukesmeny etter hva som er på salg, men jeg sliter med å holde meg under 12.000 i måneden altså...

Er to voksne, to tenåringer og to barneskolebarn.

Det går mye mat her, ca 1,5 brød i døgnet, alle skivene skal jo ha pålegg. 

Alle får lov å spise en yoghurt om dagen, men det går ikke mer enn kanskje 2-4 pr dag.

Alle får drikke 1-2 glass juice til frokost (ingen her i huset drikker melk), men ellers i døgnet drikkes vann

Det går jo en del middag, to aktive tenåringsgutter spiser enorme mengder mat.

Så er det vennebesøk, plutselig står det 4 sultne 15-åringer på kjøkkenet her etter skolen, da går det fort et helt brød.

Men sånn er det nå, vi har selv valgt å få 4 barn, og å fore de opp koster penger ;)

Gidder ikke hele tiden kjøpe det kjipeste heller, noen ganger må man faktisk prioritere å velge det som smaker best.

Anonymous poster hash: 8172f...be3
Skrevet

2 voksne, 2 barn (4 og 8)

1500 kr i uka, inkludert alt på rema, MEN handler gjerne noe kjøtt/ost/brus i Sverige, ca 1000. Kr mnd tenker jeg.

Derfor ca 7000 i mnd. Vi lever ikke som konger, men er godt fornøyd! Det er ikke et sparebudsjett.

Anonymous poster hash: a3b09...28c

Skrevet

Tusen takk for alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...