Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #1 Skrevet 22. august 2016 Far har pushet på i det siste om at jeg må melde 7åringen på taekwondo. Jeg kan ikke så mye om dette og kjenner ingen andre som går på det. Noen som har erfaring og vil fortelle litt om hvordan det foregår? Ser på nettsiden til klubben at de skriver at det kan være en flott mulighet for barn og foreldre å trene sammen. Jeg er litt smålubben og liker ikke akkurat å stikke meg ut. Kan det være håp for meg også eller bør jeg se hvordan det går med gutten først? Anonymous poster hash: 766eb...2ce
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #2 Skrevet 22. august 2016 Jeg vet ikke med taekwondo, men i judoklubb en har vi trening for foreldre og det barn opp til 6 eller 7 år. Når barna blir eldre trener barn og voksne på eget parti så lenge de er nybegynnere. Etter ca et år har vi partier der det er mulig for barn og voksne å trene sammen. Sjekk med klubben Hvordan det er hos dere. Anonymous poster hash: e520d...bf3
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #3 Skrevet 22. august 2016 Gutten min gikk på Taekwondo i 1 år, men han likte ikke slag/spark. Jeg har trent judo i mange år og der er ikke kroppens form noe problem. Egentlig er det mer i stilen at desto kortere og mer rund du er desto bedre Personlig syns jeg judo er mer "passende" for barn da det ikke er slag/spark, men det er inviduelt fra person til person. Når det gjelder å trene sammen regner jeg med at ungen din kanskje ikke kaster deg med det første man bør være sånn noenlunde i samme vektklasse på en del ting. Anonymous poster hash: bd0cc...ca3
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #4 Skrevet 22. august 2016 Gutten min gikk på Taekwondo i 1 år, men han likte ikke slag/spark. Jeg har trent judo i mange år og der er ikke kroppens form noe problem. Egentlig er det mer i stilen at desto kortere og mer rund du er desto bedre Personlig syns jeg judo er mer "passende" for barn da det ikke er slag/spark, men det er inviduelt fra person til person. Når det gjelder å trene sammen regner jeg med at ungen din kanskje ikke kaster deg med det første man bør være sånn noenlunde i samme vektklasse på en del ting. Anonymous poster hash: bd0cc...ca3 Så morsomt at vi er flere judodamer her ☺ Anonymous poster hash: e520d...bf3
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #5 Skrevet 22. august 2016 Jeg har sen sønn som trener taekwondo, der er det slik at voksne kan også trene på barnepariet. Det er mye mønstergåing, avtaltkamp ( en skal ikke treffe hverandre) og spark. Taekwondo et 70 prosent ben og 30 prosent armer. Du er med på det du klarer. Anonymous poster hash: 15614...56a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #6 Skrevet 22. august 2016 Takk for svar :-) gruer meg bare til det, vet ikke hvorfor :-P vi får gi det en sjans. Hi Anonymous poster hash: 766eb...2ce
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #7 Skrevet 22. august 2016 Vi har et aktivt taekwondo-miljø her vi bor. Mange unger og voksne som er med. Selvtiliten til barna vokser i takt med beltefargen. Vi opplever at barna har blitt mer trygge på seg selv, og sin kropp. Mer fokuserte på skolen og tar imot beskjeder bedre ( disiplinerte ) De begynner ikke med kamper eller noe sånt før de er trygge på det. De trener mest på slag og spark uten å treffe, eller mot puter som trenerne eller de eldre ungdommene holder. Anbefales! Anonymous poster hash: 56692...4b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå