Gå til innhold

Fødsel som plutselig stopper opp....sendt hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt rier hvert 5. min i hele natt... Så ble det kortere. 2,5 min bestemte jeg meg for å vekke samboer. Han fikk sin mor til å komme å passe det andre barnet... Så kommer jeg til sykehuset og det er helt stopp på riene!!! Er det mulig? Hadde 2 rier på en time. Sendt hjem igjen! Fy så

Dårlig samvittighet jeg har for å ha dratt svigermor her på en arbeidsdag! Nå må hun være trøtt i hele dag... Når jeg nå er hjemme kommer riene hyppigere igjen. Jeg blir så sliten. Har ikke sovet noe i hele natt! Er helt kvalm.... Ikke hadde jeg åpnet meg heller.... Har blødning og slimproppen har gått. Noen som har opplevd lignende? 😢

Anonymous poster hash: 65aa3...420

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt rier hvert 5. min i hele natt... Så ble det kortere. 2,5 min bestemte jeg meg for å vekke samboer. Han fikk sin mor til å komme å passe det andre barnet... Så kommer jeg til sykehuset og det er helt stopp på riene!!! Er det mulig? Hadde 2 rier på en time. Sendt hjem igjen! Fy så

Dårlig samvittighet jeg har for å ha dratt svigermor her på en arbeidsdag! Nå må hun være trøtt i hele dag... Når jeg nå er hjemme kommer riene hyppigere igjen. Jeg blir så sliten. Har ikke sovet noe i hele natt! Er helt kvalm.... Ikke hadde jeg åpnet meg heller.... Har blødning og slimproppen har gått. Noen som har opplevd lignende? 😢

Jeg hadde det som deg med Nr 2, dro fram og tilbake til sykehuset.

Det beste du kan gjøre for deg selv nå, er å prøve å sove. Sikkert vanskelig, men prøv. For det høres ut som fødsel straks ee i gang, og du kommer til å trenge å være mer uthvilt :)

Ønsker deg lykke til :)

Anonymous poster hash: c2fb4...3c3

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg. Hadde rier hele natten med 5 min eller kortere mellomrom. Kom på sykehuset og det stoppet opp. Ble fryktelig frustrert var så sliten ingen åpning. Ble endt hjem etterhvert med mild sovetablett og smertestillende. Neste natt, ja da ble det rier!! Stormrier. Dro på sykehuset på morgenen igjen og hadde 5 cm åpning. Lykke til snart er du ferdig 🖒😃

Anonymous poster hash: 8c984...2ca

Skrevet

Hadde det litt på samme måte når jeg nå fikk nr 2. Riene avtok når jeg satt, og når jeg var i vann. Når jeg var oppe og sto/gikk kom de veldig hyppig igjen. Utrolig frustrerende. Lykke til! 😊

Skrevet

Ja, jeg ble ikke sendt hjem da, men alt stoppet opp når vi kom på sykehuset(Sen ettermiddag). Som deg, ingen åpning, men blødning og slimproppen var gått. Pga lang reisevei fikk vi være på pasienthotell. Det tok seg opp igjen på natten og vi tuslet bort på sykehuset. Da ble riene uregelmessige igjen, men de var så vonde at jeg fikk komme inn på en fødestue. Fortsatt ingen åpning. Men etter et par timer var vi endelig i gang. Gikk i rykk og napp. Ved 6 cm (på morgenen) ba jeg de ta vannet, og 15 minutter senere var jeg ferdig.

Hold ut, du føder nok i løpet av det neste døgnet ;) Masse lykke til!

Anonymous poster hash: 2e716...93a

Skrevet

Ikke helt likt, men hadde uregelmessige rier 16-3 min mellom i 1,5 døgn før jeg kom inn på sykehuset med 2 cm... Etter det gikk det fort, seks timer så var han ute (første fødsel).

Prøv å sove. Ta paracet, to stykker. Frustrerende når man ikke får sove pga smerter, jeg vet... Svigermor skjønner vel at du ikke gjorde det med vilje. Sannsynligvis vil det gå raskere når du endelig bikker 4 cm! Ikke uvanlig at fødsel stopper opp når mam kommer på sykehuset tidlig i åpningsfasen, det er derfor de vil at vi venter lengst mulig. Det er noe med at kroppen reagerer med stess på uvante omgivelser og inntrykk og stopper opp, mens i hjemmets lune arm så er det trygt å slippe fri 😊. Visstnok selv om man selv føler at det er trygt å komme på sykehuset.

Lykke til! Det blir nok baby veldig snart!

Anonymous poster hash: f2b20...05c

Skrevet

Takk for svar. Har nå prøvd å sove litt, men våkner jo gjevlig av smerter av riene.... Komme også klumper av blod når jeg setter meg på do? Samler seg opp mens jeg ligger kanskje? Det er skikkelig vonde rier nå... Er veldig sliten! Får prøve sove litt mer... Hvor ofte kan jeg ta Paracet? Som når jeg ikke er gravid? Huff kjenner jeg gruer meg til det som skal skje. Smertefullt, og verre skal det jo bli...

Skrevet

Takk for svar. Har nå prøvd å sove litt, men våkner jo gjevlig av smerter av riene.... Komme også klumper av blod når jeg setter meg på do? Samler seg opp mens jeg ligger kanskje? Det er skikkelig vonde rier nå... Er veldig sliten! Får prøve sove litt mer... Hvor ofte kan jeg ta Paracet? Som når jeg ikke er gravid? Huff kjenner jeg gruer meg til det som skal skje. Smertefullt, og verre skal det jo bli...

Dra til sykehuset!

Skrevet

Dra til sykehuset!

Men se sendte meg jo hjem kl 06.30? Ingen åpning, ikke aktiv fødsel visstnok.... Ringer jeg inn sier de jo bare det samme? Rie ca hver 10 min nå, veldig vonde! Hvor lenge kan jeg ligge med rier?? Et helt utkjørt. Har ks fra før, er det bra mtp arret at livmor får kjørt seg sånn... 😩 Hi

Skrevet

Men se sendte meg jo hjem kl 06.30? Ingen åpning, ikke aktiv fødsel visstnok.... Ringer jeg inn sier de jo bare det samme? Rie ca hver 10 min nå, veldig vonde! Hvor lenge kan jeg ligge med rier?? Et helt utkjørt. Har ks fra før, er det bra mtp arret at livmor får kjørt seg sånn... 😩 Hi

Har du ringt og sagt at du blør?

Skrevet

Blødningen er vel et tegn på at åpningen er i gang? Hvis du ikke vil ringe føden; kan du ringe din jordmor eller fastlege? Kanskje jordmor kan ta en kjapp kontroll så du slipper ny bomtur til sykehuset? Jeg hadde det likt med min nr to. Riene roet seg på sykehuset, så jeg ble sendt hjem. Kroppen låste seg helt, og jeg fikk rier som varte over fem minutter. Fødselen tok lang tid (36 timer). Sjernekikker. Var helt kjørt da jeg måtte begynne å presse. Jeg ville uansett ringt igjen og fortalt om blødningene.

Anonymous poster hash: ced56...683

Skrevet

Har du ringt og sagt at du blør?

Ja sa det første gang jeg var inne også. De sa det var vanlig? Er det noe jeg bør bekymre meg for?

Skrevet

Ja sa det første gang jeg var inne også. De sa det var vanlig? Er det noe jeg bør bekymre meg for?

Det er ikke uvanlig å blø i forbindelse med åpningsfasen, men klumper med blod hørtes litt spesielt ut. Blodblandet slim hadde jeg med begge mine hjemme, og friskt blod langt ute i fødselen. Ring inn og hør. Spiller ingen rolle når du ble sendt hjem, ting endrer seg jo og du må høre på nytt.

Anonymous poster hash: f2b20...05c

Skrevet

Jeg hadde det slik med første barnet. Dagen etter var jeg tilbake igjen å barnet ble født :) men jeg var sliten!

Anonymous poster hash: a5a1b...4dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...