Gå til innhold

Kan du kjøpa hva du vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i ikkje tenka over hva du kjøpe?

Snakke ikkje ny porche, mer som i ei kåpe til noen tusen, nye møbel og liknande?

Anonymous poster hash: 6663a...44b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke råd til det. Her er det budsjett ned til minste krone

Anonymous poster hash: a7d4e...909
Skrevet

Har 13.000 i mnd i arbeidsavklaringspenger, så nei, overhodet ikke. Kan ikke kjøpe meg hårskum eller ansiktskrem som jeg vil engang

Anonymous poster hash: a67e6...407

Skrevet

Som i ikkje tenka over hva du kjøpe?

Snakke ikkje ny porche, mer som i ei kåpe til noen tusen, nye møbel og liknande?Anonymous poster hash: 6663a...44b

Ja, vi er heldige sånn sett

Anonymous poster hash: 3f09e...2f4

Skrevet

Overhodet ikke. Men lever godt og er heldig for det.

Skrevet

Nei, da må jeg spare et par mnd først. Vi har tilpasset levestandarden etter inntekten, men ikke så mye at vi har masse penger til overs. Har sparekonto til viktige ting som vaskemaskin, kjøleskap etc.

Anonymous poster hash: 3de64...b29

Skrevet

Ny kåpe til noen tusen eller et lite møbel går fint. Er det snakk om ny seng eller sofa må jeg bearbeide mannen en stund.

Skrevet

Har ikke økonomi til det nei. Eller har kanskje det egentlig, men prioriterer vel annerledes. Sparer jo 4-5000 pr mnd, som jeg sikkert kunne brukt på noe jeg hadde hatt lyst på.

Anonymous poster hash: 2c014...3b1

Skrevet

Ja det kan jeg. Så er heldig sånn. 😊

Skrevet

Her har vi litt over 50 000 inn i mnd totalt. Rundt 32 i utgifter. Unner meg litt hver mnd i form av sminke, klær, vin ++. Men ikke kolossale summer.

Anonymous poster hash: 7d28e...a6b

Skrevet

Kan vel i teorien gjøre det, men prioriterer heller sparing.

Anonymous poster hash: 75e23...7d7

Skrevet

Overhodet ikke.. Må tilogmed sjekke alle prislapper på matbutikken.

Anonymous poster hash: dcb56...246

Skrevet

Jeg kunne nok det i teorien. Men etter mange år på studielån er jeg fremdeles lykkelig over at jeg kan kjøpe ullundertrøyer og joggesko til barna uten å tenke over det.

Jeg kjenner det faktisk bare jeg plukker med meg en pakke truser til 5åringen på butikken.

Jeg kunne nok ha brukt noen tusen på en jakke spontant i forhold til økonomien vår, men jeg hadde aldri i verden funnet på å gjøre det. Føler meg gal og svært spontan om jeg kjøper meg ny regnbukse. 😊

Anonymous poster hash: d44bc...d44

Skrevet

Nei, så absolutt ikke ...

Anonymous poster hash: a0d92...3ca
Skrevet

Nei

Men så vil jeg stort sett bare kjøpe det jeg har råd til :) Så på en måte.. ja..

Anonymous poster hash: 69d81...c13
Skrevet

Nja, så godt som.

Anonymous poster hash: 8496f...6ed

Skrevet

Har som regel litt pengar på konto, slik at eg i teorien kan gjere det.  Grunnen til at eg har pengar på konto er imidlertid fordi eg ikkje brukar ¨å kjøpe kåper til fleire tusen, eller handle møblar på impuls.  Vi er altid to om å bestemme kva møblar vi skal ha i hus, men om vi treng ein kommode, så treng vi ikkje spare i månadsvis. 

Skrevet

Overhodet ikke.. Må tilogmed sjekke alle prislapper på matbutikken.

Anonymous poster hash: dcb56...246

Jeg og, går med handliste og kalkulator

Anonymous poster hash: a7d4e...909

Skrevet

I teorien så sikkert ja. Men sløser mye. Kjøper mest til ungene.

Burde fokusert å kjøpt ny Sofa osv. Har ca. 60.000 utbetalt til sammen. Så har sånn passe til å sløse på det vi har lyst på

Anonymous poster hash: d613a...083

Skrevet

Nei. Kjøper sjelden noe til meg selv, selv om jeg trenger både det ene og det andre.

Skrevet

Ja. Møbler, hvitevarer og elektronikk kjøper vi det vi føler vi trenger uten problem. Men er gjennomtenkt og sjekker priser og kjøper der der er billigst.

Har vi lyst å reise et sted, gjør vi det også uten problem.

Skrevet

Ja egentlig, men da går det ut over ting som vi sparer til, f.eks neste års ferie

Skrevet

Har god råd, men er nøktern. Kjøper ikke alt jeg har lyst til. Tenker jo ofte at det kanskje nettopp er derfor vi hsr god råd.

Anonymous poster hash: 87122...1d9

Skrevet

Ja, siden det jeg har lyst på, passer til lommeboka. I går gikk jeg ut for å kjøpe en avis og se etter pensko til ene barnet og kom hjem 1,5 time senere ca 3500 kr fattigere, helt uplanlagt. Men så handler jeg utrolig lite dill generelt og kan dermed slå til når jeg tilfeldigvis kommer over noe jeg trenger eller har lyst på.

Anonymous poster hash: 5dad3...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...