Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Han er nå 3,5 mnd. Fullammes. På dagtid sover han veldig lite synes jeg. For det første er det ingen system med faste tider for dupp (er vel litt tidlig?). Og når han først sover så er det gjerne bare ti minutter! Maks en halvtime. Helst oppå meg. Våkner som oftest av å bli lagt ned (sovner ved puppen). Går vi tur kan han kanskje sove en time. En sjelden gang har han glimtet til og sovet 2-3 timer. Er dette normalt? Får han ikke alt for lite søvn? Om natta sover han ca 20-8, dvs han våkner annenhver time hele natta og får som oftest pupp da. Men da sovner han igjen raskt. Humøret på dagtid er svingende. Han er både blid som en sol, og sutrete og virker trøtt. Ingen hjelp å få fra helsesøster, "noen bare er sånn", sa hun. Anonymous poster hash: 1c0a5...09d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 Jepp, tror faktisk noen bare er sånn. Min sov kun når vi trillet i vogn, ellers maks 20 min. På natta våknet han hver andre time.. Holdt på å bli sprø. Bedret seg ved 1 år, og nå sover han heldigvis hele natta. Har dessverre ingen gode råd, annet at det blir bedre. Anonymous poster hash: ab592...563
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Har selv en sånn baby. Har begynt å leseboken "søvn uten gråt". Er tips for bedre søvnrutiner både dag og natt i boken. Ikke kommet skikkelig i gang her, men jeg skal nå gjøre et forsøk. Synes babyen blir så grinete på dagtid. Blid rett etter å ha våknet, men raskt trett og grinete. Tror det er fordi det blir for korte soveøkter. Tror heller ikke alle helsesøstre har fasiten. Det er nok normalt at noen er sånn, men det betyr ikke at det ikke er lurt å gjøre noe med det Anonymous poster hash: 54a6e...6c0
Mumua Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 Mi var lik. Sov kun 10-30 minutter ved puppen frem til hun var 2 mnd. Deretter enda mindre, maks 30 min i vogna men da måtte jeg trille konstant. Sov knapt noe på kvelden og våknet hyppig hele natta. Ble litt bedre ved 4-5 mnd. Nå er hun 10 mnd, sover 2 x 1 time på dagtid ca i senga si. Legger seg 19 og står opp 07-09 men er mye våken.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 Han er nå 3,5 mnd. Fullammes. På dagtid sover han veldig lite synes jeg. For det første er det ingen system med faste tider for dupp (er vel litt tidlig?). Og når han først sover så er det gjerne bare ti minutter! Maks en halvtime. Helst oppå meg. Våkner som oftest av å bli lagt ned (sovner ved puppen). Går vi tur kan han kanskje sove en time. En sjelden gang har han glimtet til og sovet 2-3 timer. Er dette normalt? Får han ikke alt for lite søvn? Om natta sover han ca 20-8, dvs han våkner annenhver time hele natta og får som oftest pupp da. Men da sovner han igjen raskt. Humøret på dagtid er svingende. Han er både blid som en sol, og sutrete og virker trøtt. Ingen hjelp å få fra helsesøster, "noen bare er sånn", sa hun. Anonymous poster hash: 1c0a5...09d Begge mine to var sånn.. Anonymous poster hash: 1dc05...230
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 Sånn har min vært også. Helt håpløst! Sov gjerne 20 min før han våknet. Nå er han 6 mnd og det har gått seg litt til. Han sover lenger dupper og det er mer rutine på det. Anonymous poster hash: fc859...c98
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 Ingen av mine sov lenger enn 10 min om gangen på dagtid fra dag 1, frem til jeg i 2-3 mnd alder laget faste sovetider og la dem i vognen, uansett om de virket trøtte eller ei. Først da begynte de å sove på dagtid. Kanskje ungen din trenger søvnrutiner? Anonymous poster hash: abc3e...80e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 Min datter sov 30 minutter på slaget frem til jeg gikk ut i jobb igjen. Altså frem til hun var nesten et år, så klinte hun til med 1 time ++ da pappan var i perm. Trodde jeg skulle tørne😂 Anonymous poster hash: 2a7a9...cb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå