Gå til innhold

Har jeg verdens verste svigermor? Hvordan reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor liker ikke meg. Det er bare fakta. Masse historier rundt dette men dropper det nå. Hun har gjort alt for å stoppe forholdet og er sykelig opptatt av sin sønn. Takk og lov er han helt immun mot henne og alle triks.

I går var det familiemiddag.

Mannen og sønnen spiller et spill på svigermors nettbrett.

Så sier plutselig mannen brått. Mamma kan jeg få snakke med deg. De går på gjesterommet og lukker døra. De er lenge borte og jeg hører de krangler.

Så kommer mannen ut, sier kort at vi drar og sier vi snakker om det hjemme.

Vel hjemme plasserer han sønnen foran tv-en og tar meg med på soverommet.

Jeg får helt hakeslepp. Min man hadde sett at hans mor hadde en side på et "sjekkested" på nett. Med bilde av MEG. All informasjon var MIN info. Alder, bosted osv. Han konfronterer moren. Først sier hun at hun hadde blitt tipset om at jeg hadde profil der og ville sjekke det ut. Min mann sier at hun er PÅLOGGET som meg og at det også ligger masse mailer der. Hun blånekter. Sier hun bare ville sjekke ut MIN profil og at det var noe feil bare siden hun nå var innlogget som meg, at slike feil sikkert var vanlig.

Mannen eksploderer og hun skjønner vel at slaget er tapt men holder seg desperat fast i at dette er Internett sin feil.

Mannen sier at vi skal vurdere å anmelde henne og at han ikke vil ha noe med henne å gjøre. Så gikk han.

Jeg er helt i sjokk, og litt lattermild. Hvor jævla sjuk i hodet er det mulig å være?

Jeg kan jo bare konkludere med at denne dama har hatt planer om å gjøre mannen min oppmerksom på denne profilen min og håpet at han ville gå fra meg.

Hva tenker dere? Kjenner jeg er helt ferdig med henne nå. Mannen er sint, såret og flau. Aner ikke hvordan vi burde reagere her.

Vi har besluttet å holde dette for oss selv for øyeblikket og vi skal selvsagt ta en ny prat med svigermor.

Dette er bare hinsides sykt.

Anonymous poster hash: ba599...182

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å FY FLATE! Helt utrolig! Dette ville jeg anmeldt og jeg ville nok delt det med øvrig familie. Klem til deg :)

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Anmelde, såklart. Hun har trådt over en grense der det ikke bare er vanlig sjalusi.

Det er jo over i det som kalles "identitetstyveri", noe som vurderes veldig alvorlig av politiet. Hun kunne ha satt deg i en kjempefarlig situasjon!

Endret av Pashla
Skrevet

Wow... og jeg synes min svigermor er teit for hun ble ikke igjen å hjalp til å rydde etter dåpen 🙈

Ok... har hun opprettet en profil i ditt navn og bruker den til å sjekke opp folk eller har hun reaktivert en gammel profil du har hatt for å lure mannen din?

Uansett like sykt

Anonymous poster hash: 1a116...bf1

Skrevet

Helt sinnsykt, hun kan jo ikke være helt i vater! Men jeg er imponert over hvordan mannen din taklet det, ved både å ta din side og å skjerme sønnen så godt som mulig :)

Anonymous poster hash: eb35e...2b0

Skrevet

Den overskriften var virkelig ikke en overdrivelse. Dette er noe av det verste jeg har hørt!! :-o

Skrevet

Anmeld henne så klart!

Gudene vite hvor mange hun har snakket med og lagt ut i det vide og breie om deg (som deg). Kanskje hun også har snakket med folk du kjenner?

Krev å få se profilen! (Hun har kanskje slettet den nå?)

Hun er helt klart syk på en eller annen måte. Og hun trenger hjelp. Makan til ondskapsfull svigermor er det lenge siden jeg har hørt om.

Anonymous poster hash: 2277f...d08

Skrevet

Jeg har hele tiden sagt at dama er i psykisk ubalanse. Venninner mener nok jeg overdriver. De tror nok bare at både hun og jeg er sterke personligheter og dermed barker litt sammen. Det stemmer jo det. Jeg har siden starten nektet å gi etter for hennes nykker. Alt fra hvordan vi bør innrede, hun fikk ikke være med på fødselen til barnebarn, navn til barnebarn (hun kalte faktisk sønnen vår noe annet i to måneder inntil mannen klikka og ba henne bruke riktig navn)

Vi er usikre på om vi vil anmelde da mannens far for øyeblikket er ganske syk og vi ønsker ikke utsette han for dette. Han er verdens skjønneste menneske.

Jeg har aldri hatt noen sjekkeprofil på nett og bildet må hun ha tatt fra min FB side.

Jeg er faktisk overrasket over at hun har klart å lage denne profilen. Hun er ikke sånn kjempeflink på nett. Nesten så jeg lurer på om hun har fått hjelp av noen.

Jeg er egentlig litt nummen i følelsene i dag. Mannen er så lei seg.

Og, svigermor skulle bare visst at dette har bragt oss enda tettere sammen. Jeg føler så utrolig stor kjærlighet for han i dag. Han er min klippe og beste venn.

Det krever sin mann å stå opp for meg slik ovenfor sin mamma.

HI

Skrevet

Til info.

Mannen beslagla nettbrettet hennes og har fått endret passord. Vi har ikke endret noe på profilen foreløpig da vi ikke vet hva vi vil gjøre.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva om hun hadde avtalt noen møter på dine vegne da...?

Skrevet

Jeg trodde min var ille.. Men heldigvis kan hun ingenting om data, det priser jeg meg lykkelig over når jeg leser dette!

Det er jo identitetstyveri når hun utgir seg for å være deg med din informasjon og bilde.

Det kan anmeldes.

Anonymous poster hash: c68c3...8ab

Skrevet

Hva om hun hadde avtalt noen møter på dine vegne da...?

Alle mailene (tre forskjellige menn) er bare flørte mailer der de forteller om seg selv.

Ingen møter var blitt avtalt. Bare litt vage planer om å "ta en kaffe en dag"

Gjest Antarctica
Skrevet

Alle mailene (tre forskjellige menn) er bare flørte mailer der de forteller om seg selv.

Ingen møter var blitt avtalt. Bare litt vage planer om å "ta en kaffe en dag"

Huff. Hvis hun hadde trukket det lengre, kunne hun ha ødelagt veldig, veldig mye, og satt deg i en forferdelig situasjon med en fremmed fyr som mente han hadde noe på deg...

Skrevet

Hadde anmeldt henne tvert! Dama er spik spenna galen. Flott mann du har.

Skrevet

Jeg hadde anmeldt!Uten tvil!Så bra at mannen din tar dette på alvor og setter ned foten👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymous poster hash: 064f7...b6f

Skrevet

Jeg får rett og slett hakeslepp av historien din. Dama er jo helt hinsides sjuk! Du har en flott mann da, som takla dette som han gjorde. Jeg heier på dere!

Skrevet

Jeg får rett og slett hakeslepp av historien din. Dama er jo helt hinsides sjuk! Du har en flott mann da, som takla dette som han gjorde. Jeg heier på dere!

Tro du meg jeg fikk like hakeslepp selv.

Jeg trodde ikke slikt var mulig.

Tror jeg faktisk er litt i sjokk.

Kjenner jeg er så redd for å miste mannen. Dette kunne blitt veldig stygt.

Dama er bare ond.

HI

Skrevet

...går det an å sjekke om denne tråden er reell? Og ikke troll?

Hvordan kom mannen over denne siden da?

Anonymous poster hash: 6161f...c3d

Skrevet

Ja du har verdens verste svigermor! Aner ikke hvordan dere kan reagere, men herlighet for ett skummelt menneske..

Anonymous poster hash: 75734...c14

Skrevet

...går det an å sjekke om denne tråden er reell? Og ikke troll?

Hvordan kom mannen over denne siden da?

Visste dette ville komme. Historien er UTROLIG.

De spilte candy crush og når de har brukt opp livene må de stille klokka. Når han dobbeltklikker på den runde knappen nederst på pad'en kommer alle sidene opp. Han la merke til denne siden da denne siden er et kjent sjekkested.

Han burde ikke sjekket den sa han men siden pappaen er syk fikk han bange anelser først om at hun kanskje var utro eller noe.

Om du ikke vil tro meg gjør ikke det noe.

Jeg måtte bare få ut litt følelser rundt dette der ingen kjenner meg.

HI

Skrevet

Visste dette ville komme. Historien er UTROLIG.

De spilte candy crush og når de har brukt opp livene må de stille klokka. Når han dobbeltklikker på den runde knappen nederst på pad'en kommer alle sidene opp. Han la merke til denne siden da denne siden er et kjent sjekkested.

Han burde ikke sjekket den sa han men siden pappaen er syk fikk han bange anelser først om at hun kanskje var utro eller noe.

Om du ikke vil tro meg gjør ikke det noe.

Jeg måtte bare få ut litt følelser rundt dette der ingen kjenner meg.

HIAnonymous poster hash: ba599...182

kan godt være dette stemmer, men her inne er man aldri sikker..

Men siden det tydeligvis er en app, så er det jo lett å slette kontoen.. (Etter dere samla bevis, screeshot etc) og lett å finne ut hvilken epostadr som e koblet til brukerkontoen..

Skrevet

Å milde måne!

Jeg har lest mange svigermor-tråder jeg bare har ristet på hodet av, men denne tar kaka.

Dette er jo en bevisst kriminell handling som hun kan straffes for. Er hun egentlig klar over hva hun har gjort, tror du? Forholdet bør jo absolutt anmeldes, men jeg forstår dilemmaet i og med din fars helse. Dere må i alle fall gjøre henne tydelig oppmerksom på at dette er en kriminell handling som dere kan anmelde og at dere kun unngår å gjøre det akkurat nå pga hennes manns helse, men at anmeldelse like gjerne kan komme den dagen mannen er frisk, ev død.

Anonymous poster hash: 13bd3...714

Skrevet

Jeg hadde fått henne til en psykiater for vurdering snarest. Dette er på grensa til mye rart tror jeg. Hun behøver virkelig hjelp av proffe.

Anonymous poster hash: 20ad0...f99

Skrevet

Gratulerer. Du har virkelig verdens verste svigermor🏆

Anonymous poster hash: eca12...134

Skrevet

Hun forstår nok ikke alvoret og hva hun har gjort. Hun forstår nok heller ikke at hun sitter i saksa her.

For henne er nok dette en ufarlig ting å gjøre.

Det høres kanskje rart ut men anmeldelse frister ikke.

Tenker på mannen, svigerfar og de enorme ringvirkningene det eventuelt kan få i familien.

Dette er kjempe vanskelig.

Vi heller mot å bare kutte henne fra våre liv, det er også vanskelig pga svigerfar og hans helse.

Noen som vet en eventuell straff hun vil få med anmeldelse?

Anonymous poster hash: 495f8...c32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...