Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #1 Skrevet 21. august 2016 Vi har fått invitasjon til kirken ved utlevering av 6 års boka. Vi er egentlig aldri I kirken så føler det litt feil. Mange her som drar på dette? Anonymous poster hash: 301d0...319
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #2 Skrevet 21. august 2016 Vi får invitasjon på forskjellig fra kirken, spagettigudtjeneste for barn ol. Men drar aldri, er kun i kirka ved bryllup, dåp, , konfirmasjon og begravelse Anonymous poster hash: 10202...abd
hysterika Skrevet 21. august 2016 #3 Skrevet 21. august 2016 Det er ganske mange som drar på disse arrangementetene, mange flere enn de som vanlligvis går i kirka. Mange tenker nok at dette er naturlige "trinn" på veien mot at barnet en dag (kanskje) skal konfirmeres.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #4 Skrevet 21. august 2016 Vi drar på slikt, og veldig mange andre også Jeg er overhodet ikke kristen, men av en eller annen grunn liker jentene mine på 7 og 9 år og gå i kirken. Så når det kommer slike innbydelser går vi. Nå sist var det 9-åringen som var på tårnagent-helg i kirken. Jeg tenker at de får lite basisopplæring om kristendommen i skolen, de får ingenting av meg. Likevel er det viktig med litt kunnskap om religionen landet vårt, etikken vår, tradisjonene våre osv er bygget på så det er bare positivt med litt opplæring i kirka Anonymous poster hash: 6518a...838
Nullstress;) Skrevet 21. august 2016 #5 Skrevet 21. august 2016 Vi dro også på slikt. Er da en koselig ting å gjøre sammen selv om man ikke "vanker" i kirken til vanlig 😊
Fru vims Skrevet 21. august 2016 #6 Skrevet 21. august 2016 Syntes sånt er koselig. Er ikke spesielt kristen. Men liker faktisk å være i kirken. Var litt kristen som yngre, og for meg så føles litt trygt på en måte. Her har vi vært på babysang, småbarnstreff, både 4 og 6 års boka og karneval. Yngste går og på kristent kor fordi hun vil det selv. Og 6 års boka vi fikk sist var veldig bra og sønnen min likte den veldig godt.
pifi med tre nurk Skrevet 21. august 2016 #7 Skrevet 21. august 2016 Drar aldri, i og med at ingen av oss er religiøse. Barna skal få velge selv når de vil. Men vi foreldre tar ikke noe initiativ til slikt, barna drar både i kirke, moské og andre religiøse hus i løpet av skoletiden.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #8 Skrevet 21. august 2016 Drar aldri, i og med at ingen av oss er religiøse. Barna skal få velge selv når de vil. Men vi foreldre tar ikke noe initiativ til slikt, barna drar både i kirke, moské og andre religiøse hus i løpet av skoletiden.Men siden dere får invitasjon så er vel barna dåpt i kirken? Anonymous poster hash: c93b4...fd9
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #9 Skrevet 21. august 2016 Vi får invitasjon. Barna er ikke døpt, jeg er ikke medlem i kirken. Tror alle barn i området her blir invitert. Anonymous poster hash: 2f65f...d4c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #10 Skrevet 21. august 2016 Men siden dere får invitasjon så er vel barna dåpt i kirken? Anonymous poster hash: c93b4...fd9 Dåpt? 😂 Anonymous poster hash: 56801...473
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #11 Skrevet 21. august 2016 Dåpt? 😂 Anonymous poster hash: 56801...473 Autocorect 😄 døpt selvfølgelig😂 Anonymous poster hash: c93b4...fd9
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #12 Skrevet 21. august 2016 Vi får invitasjon. Barna er ikke døpt, jeg er ikke medlem i kirken. Tror alle barn i området her blir invitert. Anonymous poster hash: 2f65f...d4c Ja da skjønner jeg. Syntes der er litt rart å invitere alle som ikke er med i kirken, siden det skal være en del av trosopplæring når man døper barnet. Her er det kun de som er døpt som får invitasjon. Anonymous poster hash: c93b4...fd9
pifi med tre nurk Skrevet 21. august 2016 #13 Skrevet 21. august 2016 Men siden dere får invitasjon så er vel barna dåpt i kirken? Anonymous poster hash: c93b4...fd9 Nei, ingen er døpt. Vet ikke hvorfor vi får invitasjon til 6-årsboka, men det har vi hvertfall fått selv om ingen av dem er døpt.
TPK Skrevet 21. august 2016 #14 Skrevet 21. august 2016 Vi har vært både på 4-årsklubb og 6-årsklubb (en gang i uka i tre uker etter de fikk boka), og ungene elsker det! Vi er ikke spesielt religiøse, men vi har valgt å døpe ungene så da får vi følge opp. Det er dessuten et veldig lavterskel og gratis fritidstilbud 😃
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #15 Skrevet 21. august 2016 Nei, ingen er døpt. Vet ikke hvorfor vi får invitasjon til 6-årsboka, men det har vi hvertfall fått selv om ingen av dem er døpt. Her sender de ut til alle i folkeregisteret med riktig fødselsår, så alle i kretsen som fyller seks år får innbydelse Alle er velkommen, uansett om de er døpt eller ei. Anonymous poster hash: 6518a...838
pifi med tre nurk Skrevet 22. august 2016 #16 Skrevet 22. august 2016 Her sender de ut til alle i folkeregisteret med riktig fødselsår, så alle i kretsen som fyller seks år får innbydelse Alle er velkommen, uansett om de er døpt eller ei. Anonymous poster hash: 6518a...838 Og det er kjempehyggelig det, men vi drar altså ikke men bra at de sender ut til alle da, så alle føler seg velkomne!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #17 Skrevet 22. august 2016 Vi fikk boka i går. Den ser veldig fin ut! Sang "påskemorgen slukker sorgen" på sengekanten i går - var ikke så mange av sangene jeg kunne. Men barnet har likt historiene om bo og Nora som var i 4-årboka og de var det noen nye historier om nå. Anonymous poster hash: dde6c...e9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå