Gå til innhold

6 års boka


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått invitasjon til kirken ved utlevering av 6 års boka. Vi er egentlig aldri I kirken så føler det litt feil.

Mange her som drar på dette?

 

Anonymous poster hash: 301d0...319

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får invitasjon på forskjellig fra kirken, spagettigudtjeneste for barn ol. Men drar aldri, er kun i kirka ved bryllup, dåp, , konfirmasjon og begravelse

 

Anonymous poster hash: 10202...abd

Skrevet

Det er ganske mange som drar på disse arrangementetene, mange flere enn de som vanlligvis går i kirka. Mange tenker nok at dette er naturlige "trinn" på veien mot at barnet en dag (kanskje) skal konfirmeres.

Skrevet

Vi drar på slikt, og veldig mange andre også

 

Jeg er overhodet ikke kristen, men av en eller annen grunn liker jentene mine på 7 og 9 år og gå i kirken. Så når det kommer slike innbydelser går vi.

 

Nå sist var det 9-åringen som var på tårnagent-helg i kirken. Jeg tenker at de får lite basisopplæring om kristendommen i skolen, de får ingenting av meg. Likevel er det viktig med litt kunnskap om religionen landet vårt, etikken vår, tradisjonene våre osv er bygget på så det er bare positivt med litt opplæring i kirka

 

Anonymous poster hash: 6518a...838

Skrevet

Vi dro også på slikt. Er da en koselig ting å gjøre sammen selv om man ikke "vanker" i kirken til vanlig 😊

Skrevet

Syntes sånt er koselig. Er ikke spesielt kristen. Men liker faktisk å være i kirken. Var litt kristen som yngre, og for meg så føles litt trygt på en måte. Her har vi vært på babysang, småbarnstreff, både 4 og 6 års boka og karneval. Yngste går og på kristent kor fordi hun vil det selv.

 

Og 6 års boka vi fikk sist var veldig bra og sønnen min likte den veldig godt.

Skrevet

Drar aldri, i og med at ingen av oss er religiøse. Barna skal få velge selv når de vil. Men vi foreldre tar ikke noe initiativ til slikt, barna drar både i kirke, moské og andre religiøse hus i løpet av skoletiden.

Skrevet

Drar aldri, i og med at ingen av oss er religiøse. Barna skal få velge selv når de vil. Men vi foreldre tar ikke noe initiativ til slikt, barna drar både i kirke, moské og andre religiøse hus i løpet av skoletiden.

Men siden dere får invitasjon så er vel barna dåpt i kirken?

 

 

Anonymous poster hash: c93b4...fd9

Skrevet

Vi får invitasjon. Barna er ikke døpt, jeg er ikke medlem i kirken. Tror alle barn i området her blir invitert.

 

Anonymous poster hash: 2f65f...d4c

Skrevet

Men siden dere får invitasjon så er vel barna dåpt i kirken?

 

 

Anonymous poster hash: c93b4...fd9

Dåpt? 😂

 

 

 

Anonymous poster hash: 56801...473

Skrevet

Dåpt? 😂

 

 

 

Anonymous poster hash: 56801...473

Autocorect 😄 døpt selvfølgelig😂

 

Anonymous poster hash: c93b4...fd9

Skrevet

Vi får invitasjon. Barna er ikke døpt, jeg er ikke medlem i kirken. Tror alle barn i området her blir invitert.

 

Anonymous poster hash: 2f65f...d4c

Ja da skjønner jeg. Syntes der er litt rart å invitere alle som ikke er med i kirken, siden det skal være en del av trosopplæring når man døper barnet. Her er det kun de som er døpt som får invitasjon.

 

Anonymous poster hash: c93b4...fd9

Skrevet

Men siden dere får invitasjon så er vel barna dåpt i kirken?

 

 

Anonymous poster hash: c93b4...fd9

Nei, ingen er døpt. Vet ikke hvorfor vi får invitasjon til 6-årsboka, men det har vi hvertfall fått selv om ingen av dem er døpt.

Skrevet

Vi har vært både på 4-årsklubb og 6-årsklubb (en gang i uka i tre uker etter de fikk boka), og ungene elsker det! Vi er ikke spesielt religiøse, men vi har valgt å døpe ungene så da får vi følge opp. Det er dessuten et veldig lavterskel og gratis fritidstilbud 😃

Skrevet

Nei, ingen er døpt. Vet ikke hvorfor vi får invitasjon til 6-årsboka, men det har vi hvertfall fått selv om ingen av dem er døpt.

Her sender de ut til alle i folkeregisteret med riktig fødselsår, så alle i kretsen som fyller seks år får innbydelse

 

Alle er velkommen, uansett om de er døpt eller ei.

 

Anonymous poster hash: 6518a...838

Skrevet

Her sender de ut til alle i folkeregisteret med riktig fødselsår, så alle i kretsen som fyller seks år får innbydelse

 

Alle er velkommen, uansett om de er døpt eller ei.

 

Anonymous poster hash: 6518a...838

Og det er kjempehyggelig det, men vi drar altså ikke :) men bra at de sender ut til alle da, så alle føler seg velkomne!
Skrevet

Vi fikk boka i går. Den ser veldig fin ut! Sang "påskemorgen slukker sorgen" på sengekanten i går - var ikke så mange av sangene jeg kunne.

Men barnet har likt historiene om bo og Nora som var i 4-årboka og de var det noen nye historier om nå.

 

Anonymous poster hash: dde6c...e9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...