Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 ...jeg får vondt i pannen ved høy varme 2. gangs nå, og det var helt likt forrige gang. Det er ubehagelig, på grensen til vondt, å lene hode bakover i dusjen, slik at det varme vannet treffer pannen. Det er også vondt å åpne stekeovnen. Varmen blir så intens i pannen. Rare kroppen. Har du noe rart som gravid? Evnt pica? Det er jo alltid morsomt. Anonymous poster hash: 72f8e...b3e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #2 Skrevet 20. august 2016 Kiwi var min store greie som gravid. Kunne bli dritforbanna hvis det ikke var riktig mykhetsgrad på dem i butikken. Har sitrusallergi også så fikk eksem daglig. Kunne finne på å gå gjennom butikkdørene flere ganger for å få lukte på jordbærene igjen. Jeg orket ikke lukten av mann eller hund. Vi bodde omtrent i hver vår ende av leiligheten i 8 mnd for hvis ikke kastet jeg opp. Jeg kunne ikke oppholde meg på kjøkkenet de første fem mnd fordi det luktet mat, kjøleskap og vondt. Anonymous poster hash: a90bf...484
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 ...jeg får vondt i pannen ved høy varme 2. gangs nå, og det var helt likt forrige gang. Det er ubehagelig, på grensen til vondt, å lene hode bakover i dusjen, slik at det varme vannet treffer pannen. Det er også vondt å åpne stekeovnen. Varmen blir så intens i pannen. Rare kroppen. Har du noe rart som gravid? Evnt pica? Det er jo alltid morsomt. Anonymous poster hash: 72f8e...b3e Hadde fantasier om å gå på Biltema og tygge litt på hva-det-nå-var som luktet så himmelsk godt! Hver kveld hadde jeg en rutine etter tannpuss der jeg åpnet kjellerdøra og sniffet.. Var noe med kombinasjonen tannkrem og kjellerlukt. Samboer hadde skyremt rene bilruter gjennom hele graviditeten min. Jeg insisterte på at de måtte vaskes, ganske ofte.. Åh, den lukten. På vei hjem fra jobb begynte jeg å tenke på tomater. Da jeg kom hjem var jeg så desperat på tanken på tomater at jeg måtte snu og dra på butikken for å kjøpe tomater. Spiste opp før jeg var kommet halvveis hjemover igjen og måtte snu igjen... 🙄 (16 minutter en vei...) Gransket butikkene etter røde epler.. De måtte være en spesiell rødfarge ellers orket jeg ikke tanken på å spise det.. Aner ikke hva som skjer med kroppen, er jo helt merkelig Anonymous poster hash: b7a1b...f3c
tante grusom master of law Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 Jeg hadde lyst til å drikke bensin. Det nærmeste jeg kom var å spise gulrot samtidig som jeg luktet på grønnsåpe. Smakte på grønnsåpen en gang, men det var ikke digg.
tante grusom master of law Skrevet 20. august 2016 #5 Skrevet 20. august 2016 Jeg kan legge til at jeg spiste over en kilo gulrot per dag etter at hyperemesisen gikk over. Ungen var helt orange da han kom ut.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #6 Skrevet 20. august 2016 Jeg hadde mye svangerskapskvalme, og de merkeligste ting fikk meg til å kaste opp. - Grus - Fargen rosa - Vaskeklut - Synet av en boks leverpostei - Appelsiner Har spesielt vanskelig for å forstå "Grus". Småsten...grå småsten. Jeg ble så dårlig av synet på grus, at jeg følte jeg skulle dø. Anonymous poster hash: 2e974...b21
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #7 Skrevet 20. august 2016 ...jeg får vondt i pannen ved høy varme 2. gangs nå, og det var helt likt forrige gang. Det er ubehagelig, på grensen til vondt, å lene hode bakover i dusjen, slik at det varme vannet treffer pannen. Det er også vondt å åpne stekeovnen. Varmen blir så intens i pannen. Rare kroppen. Har du noe rart som gravid? Evnt pica? Det er jo alltid morsomt. Anonymous poster hash: 72f8e...b3e Lukten av vaskemidler. Jeg dusjet i jiff skurekrem blandet med grønnsåpe 😳 bra jeg ikke har badekar 🙈 Anonymous poster hash: d0a16...dbb
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #8 Skrevet 20. august 2016 Gummi.. Elsket lukten av gummi, brukte gummihansker til mye bare for å lukte. Med første ble jeg kvalm av lukten av meg selv. Det var kjipt 😂 Anonymous poster hash: 710e8...4da
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #9 Skrevet 20. august 2016 Jeg "tåler" ikke kjøtt lengre, æsj! (Kjipt siden jeg bor med en elgjeger som elsker kjøtt). Det meste lukter egentlig fælt for tiden 😂 Anonymous poster hash: 5d2ea...176
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #10 Skrevet 20. august 2016 Det var en spesiell gate jeg alltid spydde i, vet ikke hvorfor. Og elsket lukten av rent, satte skåler av grønnsåpe rundt i huset bare pga lukten Anonymous poster hash: b3093...874
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #11 Skrevet 20. august 2016 I alle mine svangerskap har jeg hatt dilla på kanel. Hadde kanel på alt mulig rart. Også elsket jeg lukten av råkjeller og vedbod. Anonymous poster hash: ed9f8...bb4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #12 Skrevet 20. august 2016 Elsket lukten av kjeller, kunne stå i garasjen leeenge bare for å sniffe. Elsket også lukten av våte, nyvasket klær.. Sto med klærne helt oppi ansiktet for å lukte. Også drakk jeg litervis med varmt vann mens jeg dusjet. Er ikke noe begeistret for vann normalt sett, men da jeg var gravid var varmt vann helt fantastisk.. Merkelig Anonymous poster hash: 5d0af...103
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #13 Skrevet 20. august 2016 Jeg satt hele svangerskapet å sniffet oppi boksen med tørrfôret til katten vår! Elsket den lukten. Haha, æsj altså 🙈 Anonymous poster hash: 6b7c8...26a
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #14 Skrevet 20. august 2016 Hadde veldig lyst å spise sånn kull som man bruker i vannpipe da vi hadde både vannpipe og kull etter vi kom hjem fra ferie 😂😂 Eller gikk jeg ofte ned til kjelleren for jeg likte veldig godt lukten av kjeller OG spesielt lukten av våt sand! Vi gikk til barnehagen i nærheten en gang så tok jeg med meg en bøtte sand jeg og helte vann i den så jeg kunne lukte på sanden hele tiden❤ Anonymous poster hash: 9e98b...beb
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #15 Skrevet 20. august 2016 Jeg satt hele svangerskapet å sniffet oppi boksen med tørrfôret til katten vår! Elsket den lukten. Haha, æsj altså 🙈 Anonymous poster hash: 6b7c8...26a Haha æsj! Jeg brekker meg nesten, hver gang jeg skal gi katten mat ;D Anonymous poster hash: 5d0af...103
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #16 Skrevet 20. august 2016 Kjente ikke noe mot pannen... Jeg hadde hyperemesis gravidarum så jeg klarte ikke pusse tennene mine med vanlig tannkrem. Måtte bruke den med.bringebærsmak for barn... Når kvalmen gikk over var det alkoholfritt øl som gjaldt...ellers sjokolade 🙈 Anonymous poster hash: 67b6b...8bf
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #17 Skrevet 20. august 2016 Jeg synes det forresten er fascinerende med hvordan dere kommer på at alle disse rare tingene er noe dere liker...som våt sand eller å spise kull eller lignende... morsomt 😊 Anonymous poster hash: 67b6b...8bf
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #18 Skrevet 20. august 2016 Jeg er gravid og takler ikke pølser. Blir kvalm bare av å se på pølser. I går kjøpte jeg pølser fordi vi skulle grille og ungene ville ha, jeg ble så kvalm at jeg kastet opp. Anonymous poster hash: 9cbc0...36f
Gjest Antarctica Skrevet 20. august 2016 #19 Skrevet 20. august 2016 Elsket chilisuppe. En avsindig pica på akkurat det. Hadde også grum halsbrann... chilisuppa var selvsagt som bensin på bålet. Helt forferdelig. Men når man bare MÅ ha det...
Magia Skrevet 21. august 2016 #20 Skrevet 21. august 2016 Jeg hadde så craving på kål i alle former og fasonger - rå kålrot, kålhode, surkål, kokt kål osv. Fant ut at kål inneholder folat (eller er det folinsyre det heter?), og at kroppen nok lengta etter det den trengte. Hadde det likt med bananer og brokkoli, og fant ut at det hjelper for leggkramper som jeg hadde pga mangel på magnesium. Fine kroppen! Ellers bakte jeg eplekake fordi samboeren ikke liker det. Da kunne jeg ha den helt for meg selv! Jeg ble voldsomt kvalm av å gå i butikken en periode. Jeg syns det var så forferdelig ekkelt å tenke på hvor store mengder mat det var der inne. Kyllingfilet klarte jeg ikke å håndtere pga de var så glatte og ekle at jeg kasta opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå