Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 Jeg og samboer har vært sammen i 6 år. Har en datter på 2 år. Giftemål er alltid noe som jeg har ansett som viktig for meg, i likhet med å få barn. Dette har jeg fortalt min samboer. Han sier at vi forhåpentligvis kommer til å gifte oss en dag, men det er ikke bra nok svar for meg. Jeg trenger ikke vite når, men at det blir å skje. Hvis han ikke vil gifte seg med meg, tar jeg et som et stort nederlag. Er jeg for kravstor? Faktisk tenker jeg at hvis han ikke har fridd til jeg er 35 år (innen 6 år), vurderer jeg å gå videre. Føler meg ikke ordentlig verdsatt hvis han ikke vil ta steget videre med giftemål. Hva tenker du om saken? Han har sagt at han føler jeg legger press på han og dermed er jeg sluttet å "mase" så mye. Anonymous poster hash: 81d8c...f22
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #2 Skrevet 20. august 2016 Er du ikke lei av å skrive om dette på DIB nå. Dette er vel din tredje tråd. Du virker jo helt manisk. Spørs om ikke samboeren din kvier seg fordi du gnåler. Anonymous poster hash: 58396...e97
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 Lurer på hvorfor det er så viktig? Anonymous poster hash: 0d4d0...4ba
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 Forholdet er bra og dere har barn. Og dette er du villig til å ødelegge for å bli gift?? Anonymous poster hash: a9da0...682
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #5 Skrevet 20. august 2016 Hehe, dere forveksler meg nok med en annen. Uansett, må være lov å få lufte hodet sitt. Jeg får forsøke å ikke nevne noe som helst om giftemål framover til han Anonymous poster hash: 81d8c...f22
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #6 Skrevet 20. august 2016 Uenig med dei andre. Dette er så viktig- kan ikkje berre legga det vekk Då, det forstår eg godt. Prøv å koma til bunns i kvifor han ikkje vil. Det du er redd for er vel om det er pga manglande kjærlighet. Klart du treng vite det. Og 6 år er ekstremt lenge! Klem! Anonymous poster hash: 2dfd1...d67
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #7 Skrevet 20. august 2016 Jeg synes ikke du skal trenge å vite ekstrakt når, så lenge han kan bekrefte at det skal skje. Men selvfølgelig, blir jo for dumt hvis han mener om 20år eller lignende.. Du får snakke med han, men på en hyggelig måte såklart Anonymous poster hash: 25a7f...363
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #8 Skrevet 20. august 2016 Let it go! Han har valgt deg. Jeg hadde heller ikke orket å høre på giftemas, hadde fått mindre lyst å gifte meg faktisk. Hvis du ikke snur tankegangen din, kommer du til å forgifte hele forholdet. Hvis dere har det godt sammen nå, så nyt det! Det finnes viktigere ting i livet enn giftermål. Anonymous poster hash: 4d24a...938
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #9 Skrevet 20. august 2016 Hvorfor i all verden fikk du barn med han før dere ble gifte? Anonymous poster hash: 045f5...c99
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #10 Skrevet 20. august 2016 En grunn til at sex før ekteskapet er en synd. Du betaler prisen nå Anonymous poster hash: 93d44...9a0
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #11 Skrevet 20. august 2016 IKKE PRESS HAN!!!!! Anonymous poster hash: 1afba...e85
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #12 Skrevet 20. august 2016 "Han sier at vi forhåpentligvis kommer til å gifte oss en dag..." Han håper dere kommer til å gifte dere? Hvorfor vil han da ikke si noe mer sikkert? Er han redd for at dere ikke greier å holde sammen likevel? Hvis han håper at dere skal gifte dere, hva der det da som gjør at han ikke vil gifte seg nå? Jeg synes det er en pussig formulering han kommer med. I tillegg har du vært ærlig med ham fra starten av, at det å gifte seg er viktig for deg. Om han ikke vil gifte seg, da burde han sagt fra til deg tidligere.... sånn ca. seks år siden. Anonymous poster hash: 574a5...4af
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #13 Skrevet 21. august 2016 Jeg synes ikke du skal ødelegge ditt barns oppvekst for din egen ungpikedrøm, men har du satt deg ned og virkelig forklart ham hvor viktig dette er for deg? Anonymous poster hash: 2641c...e58
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #14 Skrevet 21. august 2016 Her fridde samboeren i full tilstand når han var 17. Da sa jeg plent nei, da jeg synes tenåringsforlovelse er det dummeste jeg vet om.... Årene gikk og jeg ønsket ikke å inngå ekteskap... Så ikke vitsen. Etter noen barn ville jeg plutselig, men da ville ikke han fri(da han allerede hadde gjort det når vi var 17)... Vi ble like stae begge 2, da jeg mente han skulle fri. Så tok jeg og fridde og han sa ja Ha ha. Etter 14 år.. Hvorfor tar ikke du og frir? Må det være han? Dere må jo ikke gifte dere med en gang, men være forlovet en stund. Har dere barn sammen? Det er jo uansett den ultimate forpliktelsen, så et ekteskap er jo ikke noe i forhold. Eller strider det i mot livssynet hans? Har han prestasjons angst? Kom til bunns i hva det er som stopper han, eller så tar du saken i egne hender og frir. Anonymous poster hash: 78d63...c81
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #15 Skrevet 21. august 2016 Han sa her om dagen "Hvis vi hadde giftet oss nå, ville det blitt ett bryllup på verandaen med to gjester". Jeg er Enig med han at Det rette tidspunkt ikke nå,siden vi begge er studenter og ikke har så god råd. Anonymous poster hash: 81d8c...f22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #16 Skrevet 21. august 2016 Han sa her om dagen "Hvis vi hadde giftet oss nå, ville det blitt ett bryllup på verandaen med to gjester". Jeg er Enig med han at Det rette tidspunkt ikke nå,siden vi begge er studenter og ikke har så god råd. Anonymous poster hash: 81d8c...f22 Og så? Dete hadde jo likevel blitt gift? Er det stort bryllup du vil ha, eller vil du være gift? Det koster faktisk ingenting å gifte seg. Anonymous poster hash: 47506...235
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #17 Skrevet 21. august 2016 Jeg trenger ikke noe stort bryllup, men vil heller ikke ha 2 gjester. Anonymous poster hash: 81d8c...f22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #18 Skrevet 21. august 2016 Må mannen være den sm frir da? For alt du vet, så kan jo mannen ha planlagt frieri, og så blir det litt rart å gjøre det, når du maser om det... Anonymous poster hash: 0e03a...094
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #19 Skrevet 21. august 2016 Han sa her om dagen "Hvis vi hadde giftet oss nå, ville det blitt ett bryllup på verandaen med to gjester". Jeg er Enig med han at Det rette tidspunkt ikke nå,siden vi begge er studenter og ikke har så god råd. Anonymous poster hash: 81d8c...f22 Men er det viktigere for deg å gifte deg med stor fest enn å bli gift? Om det er ekteskapet som er viktigst, så kan du jo gjerne gifte deg nå uten fest. Og hvorfor ikke gjøre som noen over sier - fri til ham. Da må han ta stilling til det. Anonymous poster hash: 574a5...4af
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #20 Skrevet 21. august 2016 Jeg skjønner deg veldig godt, HI. Er litt i samm situasjon, men har ikke barn sammen enda. Jeg har fortalt han at det er viktig for meg å være gift først før vi får barn. Er han ikke klar for å gifte seg, er han heller ikke klar for å få barn, mener jeg. Selvfølgelig er selve giftemålet viktigst, men de fleste ønsker vel også et bryllup i samme slengen? Hva er galt med å ønske det? Det skjer jo bare én gang i livet (vanligvis). Siden du nå allerede har barn med han, ville jeg derimot ikke brutt opp familien pga dette. Da burde dere blitt enige før dere fikk barn. Nå må du fokuserer på barna og familien. Anonymous poster hash: 2265b...2ab
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #21 Skrevet 21. august 2016 Jeg og samboer har vært sammen i 6 år. Har en datter på 2 år. Giftemål er alltid noe som jeg har ansett som viktig for meg, i likhet med å få barn. Dette har jeg fortalt min samboer. Han sier at vi forhåpentligvis kommer til å gifte oss en dag, men det er ikke bra nok svar for meg. Jeg trenger ikke vite når, men at det blir å skje. Hvis han ikke vil gifte seg med meg, tar jeg et som et stort nederlag. Er jeg for kravstor? Faktisk tenker jeg at hvis han ikke har fridd til jeg er 35 år (innen 6 år), vurderer jeg å gå videre. Føler meg ikke ordentlig verdsatt hvis han ikke vil ta steget videre med giftemål. Hva tenker du om saken? Han har sagt at han føler jeg legger press på han og dermed er jeg sluttet å "mase" så mye. Anonymous poster hash: 81d8c...f22 Seriøst, du vil gå fra en mann fordi han ikke vil gifte seg? Er giftemålet så mye viktigere enn mannen i ditt livm og faren til barnet deres at du er villig til å splitte opp familien for det Ja, du er kravstor. Anonymous poster hash: 75e08...c69
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #22 Skrevet 21. august 2016 En grunn til at sex før ekteskapet er en synd. Du betaler prisen nå Anonymous poster hash: 93d44...9a0 Enig Anonymous poster hash: a88e6...782
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #23 Skrevet 21. august 2016 Han ønsker kanskje at dere bruker pengene deres på mer fornuftige ting? Han har valgt å være sammen med deg og få barn med deg. Hvorfor er ikke det "nok"? Hvilken forskjell tror du et giftermål vil gjøre? Dere blir ikke mer glade i hverandre eller har mer garanti for at forholdet vil vare bare på grunn av en signatur på et ark. Anonymous poster hash: a3bb4...d7d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #24 Skrevet 21. august 2016 Hvis han sier han håper at dere kan gifte dere en dag så mener han egentlig at han håper du forandrer deg for han er ikke sikker og han tør ikke forplikte seg før han ser du roer deg ned og slutter å mase om det. TRO MEG det er den eneste sjansen du har. Jeg VET det. Anonymous poster hash: 1afba...e85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå