Gå til innhold

Han vil leve som før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn fra tidligere og er nå sammen med en mann som ikke hadde før vi fikk sammen. Vårt barn er noen uker gammel og han er god med henne, men han vil leve akkurat som før. Når en av gutta ringer vil han kunne hoppe opp og dra spontant på byen flere ganger i uka. Jeg prøver å forklare at babyen er en 24 timers jobb, jeg trenger hans avlastning og han må være sammen med henne for å få god tilknytting. Han mener at jeg likevel er hjemme med mine to og at det derfor ikke er noen grunn til at han skal være hjemme "hver kveld". Jeg krever jo ikke hver kveld, men hans gjeng har levd singellivet og er gjerne ute minst fem kvelder i uka (ikke på fylla, mye quiz etc. også)...

Hva gjør jeg for å få han til å forstå?

Anonymous poster hash: 186f1...936
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, hvorfor fikk du barn med en mann som ikke vil tilbringe tid med deg eller ungene? Litt av et kupp.

Hadde forlangt at han ble med på fanilievernkontoret, og vil han ikke hadde jeg sparket ut den drittungen.

Anonymous poster hash: 0fe57...fa8

Skrevet

Merkelig at dere ikke snakket om dette før dere ble gravide sammen.... 

Men du får vel bare si NEI da. Nei, du kan ikke dra ut. Om han blir sur så ok.... da får han flytte ut da.

Anonymous poster hash: 34d34...0fc
Skrevet

Hahaha...han høres litt umoden ut! Tjah...min manns familie er litt sånn at de tenker at mannen min lever her på lånt tid,for å ordne opp i noe,så skal han flytte tilbake. At det er ikke hans faste bosted,dette huset her. Han kan mene det av og til også. Veldig morsomt. Vi hadde en alvorsprat eller to rundt sånne umodne trekk,jeg har fiksert besøk hos svigerfamilien til en gang i to uker. De vet når vi kommer,hvilken dag osv. De er ikke fornøyd med det,ringer likevel hele tiden for å spørre når vi kommer og om vi kan komme i dag,i morgen osv. Mora hans sa igår at hun ønsker å se ham enda en gang mens hun lever. Veldig dramatisk men jeg må si at hun har akkurat kommet fra ferien ved middelhavet og at hun i en alder av 75 ikke tar noen som helst tabletter. Selve blodtrykket er normalt og alt annet så...ingen sykdommer osv. Så...snakk med han. Han skal leve ett familieliv nå han er ikke din avlastning men har et aktivt rollet i deres familieliv.

Anonymous poster hash: 18da1...7e3

Skrevet

Hi, spør ham om han ønsker å ha en familie eller om han ønsker å være singel. For han kan ikke beholde familien og samtidig fortsette singeltilværelsen.

Si at dere skal på familievernkontoret sammen - og mandag bestiller du time.

Anonymous poster hash: 2c0e4...ba8
Skrevet

Når han har valgt å bli sammen med ei med barn fra før av, så burde han være innstilt på å stille opp mer enn det virker som han gjør - med de også. Å bare automatisk tenke at du skal være alene hjemme hver kveld med dine barn er ganske så uspiselig, for meg blir det helt feil at han tenker de er helt og holdent ditt ansvar, når dere liksom skal være en familie. Hva slags familie skal det bli når han tenker at det kun er ett av barna han trenger å forholde seg til/ha noe ansvar for - og knapt nok det?

Her er det flere ting å ta fatt i, dere bør få hjelp til å få definert rollene i familien og bli enige om hvordan dere alle vil ha det, ikke bare han.

Anonymous poster hash: d4d3b...7df

Skrevet

Sorry HI, men du har visst endt opp med fire barn.

Skrevet

Huff, du har klart å rote deg borti en svært egoistisk mann.

Hadde han vært noe å samle på, hadde han vært en ekte 'far' for alle tre barna og ikke gjort forskjell på de, og ikke minst holdt seg hjemme og deltatt i familielivet! Er man sammen med en person, skal man kunne forvente at begge bidrar like mye med barna og i hjemmet. Klarer han ikke dette, har du det nok bedre alene.

Anonymous poster hash: f5cb9...fa1

Skrevet

Men kom dette som et stort sjokk? Regner med han var slik før barnet kom også? Må i så fall vært veldig tydelig hvor hans prioritering lå. Snakket dere noe om dette før barnet begynte å vokse i magen?

Anonymous poster hash: 98d53...10f

Skrevet

Du forventet faktisk at en mann som er vant til å gå ut med kompiser fem ganger i uke skulle slutte med der over natta når barnet ble født?

En mann som hele tiden har prioritert venner foran deg og dine barn, som "aldri" er hjemme, han forandrer seg ikke på mirakuløst vis selv om han blir pappa

Anonymous poster hash: 7b912...cae

Skrevet

Hahaha...han høres litt umoden ut! Tjah...min manns familie er litt sånn at de tenker at mannen min lever her på lånt tid,for å ordne opp i noe,så skal han flytte tilbake. At det er ikke hans faste bosted,dette huset her. Han kan mene det av og til også. Veldig morsomt. Vi hadde en alvorsprat eller to rundt sånne umodne trekk,jeg har fiksert besøk hos svigerfamilien til en gang i to uker. De vet når vi kommer,hvilken dag osv. De er ikke fornøyd med det,ringer likevel hele tiden for å spørre når vi kommer og om vi kan komme i dag,i morgen osv. Mora hans sa igår at hun ønsker å se ham enda en gang mens hun lever. Veldig dramatisk men jeg må si at hun har akkurat kommet fra ferien ved middelhavet og at hun i en alder av 75 ikke tar noen som helst tabletter. Selve blodtrykket er normalt og alt annet så...ingen sykdommer osv. Så...snakk med han. Han skal leve ett familieliv nå han er ikke din avlastning men har et aktivt rollet i deres familieliv.Anonymous poster hash: 18da1...7e3

Det der hørtes bare trist ut! En gang hver 14. dag?

Jeg er glad du ikke er min svigerdatter.

Anonymous poster hash: 34e18...080

Skrevet

Det høres ut som han tror han kan få i pose og sekk,men slik er ikke livet. Du bør ta deg en alvorsprat med han. Spør han "Hva er viktig for deg?" Kanskje det vil gideg svaret

Anonymous poster hash: 41970...fe9

Skrevet

Hvor finner dere disse møkkamannfolka?

Anonymous poster hash: be683...bba

Skrevet

Det der hørtes bare trist ut! En gang hver 14. dag?

Jeg er glad du ikke er min svigerdatter.

Anonymous poster hash: 34e18...080

De kan komme på besøk når som helst men velger å ikke gjøre det,enda vi har invitert utallige ganger. Barna har trening 3 ganger i uka. Da gjenstår det bare tirsdag og torsdag der vi ikke har noe. Helger bruker vi til diverse ting. Det hender vi kommer på besøk i helgen også men lover ikke noe siden vi nå gjør klar huset til tredjemann. Ja,de må gjøre en innsats nå og komme på besøk. De har ikke vært hos oss i 6 måneder.

Anonymous poster hash: 18da1...7e3

Gjest Antarctica
Skrevet

Du vil få et bedre liv uten den familien. Både ham og de klamrende foreldrene hans. Han er jo som en skolegutt, og de er som foreldre til en skolegutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...