Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 Hvordan funker det?Er foreldrene sammen med dem lenge?er kanskje forskjellig fra plass til plass..... Â Anonymous poster hash: 9d57f...e88
TinaK 1990 Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 Hos oss får vi være der i 10 min, ta bilder etc. Blir for mange med foreldrene hengende i samme rom, barna blir ukonsentrert osv
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 Her er det først opprop ute i skolegården, rektor holder en liten velkomsttale, tar alle barna i hånda og hilser. Så går barna, lærerne og foreldrene til klasserommene. Foreldrene får være med inn, nytt opprop hvor barna får navneskilt til å henge rundt halsen. Lærerne snakker litt, leser litt, de synger litt, også må foreldrene forlate klasserommet. Her var det to barn som gråt og ikke ville gi slipp på mamma, ene klarte mammaen og overtale, andre måtte stå rett utenfor døren. Foreldrene går da til sfo sine lokaler, får litt info, klasseliste går rundt så man kan skrive på telefonnr og mailadresse, man skriver under på div skjema (kan barnet bli tatt bilde av, får barnet sitte i buss osv). Det blir servert kjeks og kaffe, så foreldrene kan mingle litt og bli litt kjent.  Vi fikk et klokkeslett barna skulle være ferdig, noen foreldre tok en tur hjem og kom tilbake mens andre ble bare sittende der i lokalene til sfo og vente.  Barna var i klasserommet med lærerne en stund, så spiste de nisten de hadde med, kledde seg og gikk ut. Ute ventet fadderne så de kunne leke litt i skolegården (det var utenom vanlig friminutt så det var bare 1.klasse og fadderne ute. Så gikk de inn igjen, litt tegning, synging osv også var første dag over.  Dagen varte vel fra 9 til 12-12.30 omtrent Anonymous poster hash: 1b905...33b
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #5 Skrevet 20. august 2016 Hos oss var det opprop av rektor ute. Så gikk elevene med lærerne inn, foreldrene fikk følge barnet inn om barnet trengte det, men helst ikke. Var vel bare 1 barn som trengte det, så gikk vi foreldrene hjem eller ventet utenfor. Enten kunne barna bli hentet ca 1 time senere eller så gikk de på SFO som vanlig  Anonymous poster hash: aab5e...6b1
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #6 Skrevet 20. august 2016 Oppmøte 9, velkomsthilsen fra rektor, opprop og oppstilling klassevis (hilse på lærere og rektor), bilder i skolegård, farvel til foreldre ca 10.15. Barna gikk inn i klasserommet, fikk plasser og infopermer, møtte fadderne ++. Ferdig 13.30.  Anonymous poster hash: 274d5...92f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå