Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 Kjøper alltid i Sverige. De fra ob. Hater å bruke bind. Anonymous poster hash: 392a3...e51
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #2 Skrevet 20. august 2016 Du kan like gjerne bruke vanlige OB da! Sist jeg var i Sverige hadde de ikke nattampongene der heller... Anonymous poster hash: 60cd0...011
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 Sjekka du hele Sverige? Anonymous poster hash: 68357...734
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 Kan du ikke bare kjøpe de rosa eller grønne pakkene? Anonymous poster hash: c8563...092
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #6 Skrevet 20. august 2016 En skal jo ikke bruke tamponger om natten... Anonymous poster hash: 652c1...e27
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #7 Skrevet 20. august 2016 Nei æsj. Hvorfor tror du tampong lukter når du tar den ut? Det er bakterier! Å bruke tampong i 7-8 timer er altfor lenge! Menskopp. Jeg kan ikke få fullrost det nok. Anonymous poster hash: ebdb3...ee1
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #8 Skrevet 20. august 2016 Sikkert fordi TSS-faren er større når man bruker tampongen lenge. Og når man sover så er jo gjerne tampongen inni der litt for lenge... Anonymous poster hash: 26c5f...6b2
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #9 Skrevet 20. august 2016 Sikkert fordi TSS-faren er større når man bruker tampongen lenge. Og når man sover så er jo gjerne tampongen inni der litt for lenge... Anonymous poster hash: 26c5f...6b2
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #10 Skrevet 20. august 2016 Kan fint bruke tampong 12 timer i strekk jeg. Ikke noe problem:) Anonymous poster hash: bbced...7f2
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #11 Skrevet 20. august 2016 Kan fint bruke tampong 12 timer i strekk jeg. Ikke noe problem:) Anonymous poster hash: bbced...7f2 Joda, helt til den dagen du blir alvorlig syk av det... Anbefaler å lese "pakningsvedlegget" til tampongene... Anonymous poster hash: 26c5f...6b2
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #12 Skrevet 20. august 2016 I pakning å vedlegget står det jo maks 12 timer. Anonymous poster hash: 392a3...e51
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #14 Skrevet 20. august 2016 Hva er forskjellen på vanlige og natttamponger? Bare nysgjerrig for jeg hopper alltid over mensen pga sykdom som blir mye verre av mensen. Anonymous poster hash: cd946...f23
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #15 Skrevet 20. august 2016 Nei æsj. Hvorfor tror du tampong lukter når du tar den ut? Det er bakterier! Å bruke tampong i 7-8 timer er altfor lenge! Menskopp. Jeg kan ikke få fullrost det nok.Anonymous poster hash: ebdb3...ee1 Nå ler jeg så jeg dauer her... Så menskopp kan sitte inne og samle blid og bakterier i timesvis men ikke en tampong? Hva er liksom forskjellen? En tampong er nok ganske så mye renere enn den utbrukte menskoppen altså. Det der var vel dagens dårligste... Anonymous poster hash: ffcdc...455
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #16 Skrevet 20. august 2016 Nå ler jeg så jeg dauer her... Så menskopp kan sitte inne og samle blid og bakterier i timesvis men ikke en tampong? Hva er liksom forskjellen? En tampong er nok ganske så mye renere enn den utbrukte menskoppen altså. Det der var vel dagens dårligste... Anonymous poster hash: ffcdc...455 Jeg synes også det er veldig rart at folk bruker menskoppen helt ukritisk. Det er jo ikke akkurat forsket så mye på det. Er jo gammelt blod det også, som lagres inne i kroppen mye lengre (ettersom produsentene sier du kan ha den lengre inne enn tampong) som også skal ut. Alle bare "hvorfor tror du tampongen lukter,det er bakterier". Tror dere menskoppblodet er sterilt da eller? Anonymous poster hash: cbcd5...066
Kubbelyset Skrevet 20. august 2016 #17 Skrevet 20. august 2016 Nå spurte vel HI om hvorfor nattamponger ikke selges i Norge, ikke om erfaringer med menskopp...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #18 Skrevet 20. august 2016 http://www.ob.no/kan-tamponger-brukes-om-natten Anonymous poster hash: b74d6...ba7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #19 Skrevet 20. august 2016 Jeg synes også det er veldig rart at folk bruker menskoppen helt ukritisk. Det er jo ikke akkurat forsket så mye på det. Er jo gammelt blod det også, som lagres inne i kroppen mye lengre (ettersom produsentene sier du kan ha den lengre inne enn tampong) som også skal ut. Alle bare "hvorfor tror du tampongen lukter,det er bakterier". Tror dere menskoppblodet er sterilt da eller? Anonymous poster hash: cbcd5...066 Folk er jo helt uvitende! Mooncup som er en leverandør av menskopp sier jo at man må tømme hver 4-8 time nettopp pga tss. Det er jo ikke tamponger som fører til tss, men en bakterie som man fører inn med det man måtte putte oppi der og som får lov å "inkubere" med blodet i x timer. Menskopp eller tampong, det er uansett gammelt blod og fare for bakterievekst. Lunta blir det samme. Bare mye mer gris med menskopp da ikke noe aboserberes men bare skvulper rundt. Anonymous poster hash: ffcdc...455
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #20 Skrevet 21. august 2016 Nå ler jeg så jeg dauer her... Så menskopp kan sitte inne og samle blid og bakterier i timesvis men ikke en tampong? Hva er liksom forskjellen? En tampong er nok ganske så mye renere enn den utbrukte menskoppen altså. Det der var vel dagens dårligste... Anonymous poster hash: ffcdc...455 Det er nok du som ikke forstår hva bakterier trenger for å leve. Bakterier trenger fuktighet og oksygen. Menskopp har vakum, så det er dårlige vekstvilkår for bakterier. Anonymous poster hash: ebdb3...ee1
Direkte Skrevet 21. august 2016 #21 Skrevet 21. august 2016 Det er nok du som ikke forstår hva bakterier trenger for å leve. Bakterier trenger fuktighet og oksygen. Menskopp har vakum, så det er dårlige vekstvilkår for bakterier. Anonymous poster hash: ebdb3...ee1 Hørt om anaerobe bakterier...? Du avslører vel mest din egen uvitenhet
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #22 Skrevet 21. august 2016 Folk er jo helt uvitende! Mooncup som er en leverandør av menskopp sier jo at man må tømme hver 4-8 time nettopp pga tss. Det er jo ikke tamponger som fører til tss, men en bakterie som man fører inn med det man måtte putte oppi der og som får lov å "inkubere" med blodet i x timer. Menskopp eller tampong, det er uansett gammelt blod og fare for bakterievekst. Lunta blir det samme. Bare mye mer gris med menskopp da ikke noe aboserberes men bare skvulper rundt. Anonymous poster hash: ffcdc...455 Mens på nettsiden til Menskopp står det at den bør "byttes minst hver 12. time" Anonymous poster hash: d567c...968
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #23 Skrevet 21. august 2016 Tamponger er av bomull. Menskopper av kirurgisk silikon. At det er mye bedre vekstforhold for bakterier i bomull er vel ikke akkurat noe å krangle om? Anonymous poster hash: c1235...143
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #24 Skrevet 21. august 2016 Tamponger er av bomull. Menskopper av kirurgisk silikon. At det er mye bedre vekstforhold for bakterier i bomull er vel ikke akkurat noe å krangle om? Anonymous poster hash: c1235...143 En menskopp blir slitt, og det vil fort dannes en biofilm. Og avhengig av hvor flink man er med rengjøring og hvor ofte man gjør det er det bra med grobunn der, og bakterier som potensielt får ligge lengre i fred. En tampong er ren når den settes inn, og kastes når den tas ut. Så det kan diskuteres hva som er best og verst! Anonymous poster hash: 69f2f...d89
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #25 Skrevet 21. august 2016 Det er nok du som ikke forstår hva bakterier trenger for å leve. Bakterier trenger fuktighet og oksygen. Menskopp har vakum, så det er dårlige vekstvilkår for bakterier. Anonymous poster hash: ebdb3...ee1 Hehe, dette kunne du skjønner jeg... Det er oksygen der kjøre deg, og har du ikke hørt om anaerobe bakterier? Anonymous poster hash: ffcdc...455
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå