Gå til innhold

Har du fine tenner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å snakke om tenner på jobb. Jeg har null hull og er 40 år. Det var helt unormalt mente mine kollegaer og de trodde meg ikke. Jeg måtte gape og vise tennene. De var helt himmelfallen. Og stemningen var tøysete og god altså så ikke slik at de ikke trodde meg og var negative.

Jeg kjenner mange som har null hull. Det er da virkelig ikke unormalt å ha feilfrie tenner i våre dager.

Min generasjon er jo vokst opp med fluor.

Hvor gammel er du og hvor mange hull har du?

Anonymous poster hash: 15705...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 34, og har sikkert 6-7 fyllinger, alle mellom tennene. Drakk nok litt mye brus etter jeg flyttet hjemmefra. Pusser tennene to eller fler ganger daglig.

Anonymous poster hash: 4d12d...e50

Skrevet

Jeg har også null hull. Er 35.

Skrevet

Jeg har veldig pene og rette tenner. Vært flere tannleger som har trodd at jeg har hatt regulering for slike tenner som jeg har er visst ikke vanlig å få uten hjelp 😆

Men jeg har hatt hull. Fikk første da jeg var 18 år og i løpet av de siste femten årene har jeg hatt 6 hull, og det har kun kommet (bortsett fra det første) i forbindelse med svangerskap.

Anonymous poster hash: df1e0...625

Skrevet

Glemte å skrive at jeg har vært gjennom to svangerskap med hyperemesis, hvor jeg ikke klarte å pusse tennene på flere mnd. Veldig glad for at det gikk greit.

Skrevet

Null hull, men jeg har ikke noe hollywoodsmil. Har blant annet mellomrom mellom fortenne. Fikk tilbud om regulering da jeg var yngre, men mamma protesterte. Så overfladiske er visst ikke VI! Var sur da. Helt ok nå.

Skrevet

Jeg hadde regulering i 3 år, så de ser jo ok ut nå. Ellers hadde jeg 2 hull da jeg var rundt 10 år og hadde begynt å pusse tennene selv. Fikk hvit fylling, så det synes ikke.

Er 32 år. Har også vært gjennom 2 svangerskap med hyperemesis og problemer med tannpussen, det gikk heldigvis bra :) Har generelt sterke og fine tenner.

Anonymous poster hash: e7b12...8e9

Skrevet

Jeg er 26 og har 6 rotfyllinger, sikkert hatt 15 hull og har svak emalje... Alikevel har jeg fine tenner 😁 Men så er jeg med tannlegen en gang hver 6 uke da

Anonymous poster hash: 4e6ae...b03

Skrevet

40 år. Masse hull, har ikke telling. 1 rotfylling og 1 krone.

Anonymous poster hash: e69d4...95e

Skrevet

33 masse hull, husker ikke lenger, en rotfylling og mistet biter av tenner tre ganger. Hater tennene mine.

Anonymous poster hash: 0eb78...cce

Skrevet

39. Fine, rette, hvite tenner. Er tannlege selv, så kan å ta vare på dem😉 Har hatt regulering.

Anonymous poster hash: 61918...418

Skrevet

33 år, har hatt noen hull i tyggeflatene men aldri mellom tennene.

Anonymous poster hash: ac003...275

Skrevet

Aldri hatt hull eller noe galt med tennene mine. Heldigvis!

Skrevet

Jeg har tilsynelatende fine tenner. Hvite, rette og pene. Men bakover er de ødelagte pga bulimi og depresjoner i flere år, så har flere fyllinger og hull :(

Anonymous poster hash: 7e366...dda

Skrevet

49 år, null hull og helt jevne tenner.

null hull skyldes at jeg bet skoletannlegen på barneskolen så ille at han aldri mer ville ha meg dit.  det var kotyme å borre ut blivende jeksler og fylle dem med amalgam som er forebyggende tiltak. siden det kom til å gå hull i dem likevel.

det slapp jeg unna!

Anonymous poster hash: 22893...26a
Skrevet

Ja. Er 37 år har hatt hull én gang - bittelite i en sprekk i en av seksårsjekslene mine. Har aldri hatt behov fir regulering.

Bleker tennene regelmessig, så de er fine og hvite. Om jeg ikke hadde bleket hadde det ikke vært krise.

Jeg pusser tennene minst to ganger om dagen, bruker tanntråd og er hos tannlegen for sjekk to ganger i året.

Skrevet

25 år og har hatt så mange hull at jeg har mistet tellingen. Gikk ikke til tannlegen som liten og pusset heller ikke tennene. Måtte til tannlegen da jeg var 12 år for da hadde jeg fått så tannpine at jeg ikke fikk sove om natta. Måtte få fyllinger i alle jeksler jeg hadde på den tiden + trekke to av dem. Så gikk jeg ikke til tannlegen igjen før jeg flyttet for meg selv. Hadde da 14 + hull og alle resterende jekselen måtte få fyllinger igjen pga mer av tennene var blitt ødelagt. Det er 10 år siden nå og jeg har gått til tannlegen jevnlig siden den gang. Tennene mine ramler ut bit for bit.. Har hatt to rotfyllinger og trukket enda to jeksler, så bakerst i munnen min er jeg fri for jeksler. Har dype fyllinger i alle jeksler, så dype at de mest sannsynlig må rotfylles en gang og deretter settes på krone. Har også fyllinger i fortennene mine, men de er likevel av litt bedre kvalitet. 

Pusser nå tenner to gang for dag med fluortannkrem + bruker tanntråd. 

Så nei... har ikke pene tenner. Skammer meg. 

Anonymous poster hash: e7ec4...9fd
Skrevet

Jeg har hatt endel hull i tennene opp igjennom årene, men jeg har veldig pene tenner ja!

Skrevet

Fine ja, men har hatt ett hull og trukket en visdomstann pga betennelse (var den det hadde vært hull i også, så jeg har ingen fyllinger.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...