Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 Hvordan er språket til deres 3.5 åringer? Litt usikker på hva som er normalt, men vår treåring snakker i ett sett. Og har nettopp lært seg ordene forskning, vitenskapelig, prosjekt, kolleksjon, tilbehør. Jeg blir stadig overrasket over hvor avansert språk hun har. Som to åring hadde hun detaljerte samtaler med voksne familemedlemmer og naboer. Da diskuterte hun gjerne forskjellige hunderaser, eller typer fugl. Nå er det mer medisinske ting som opptar henne, de forskjellige cellene i blodet, Evt fordøyelse systemet. Hvordan er deres treåringer? Kan også nevne at hun ikke liker en eneste av de andre treåringene i barnehagen.. Hun leker bare med femåringene eller alene.. Anonymous poster hash: 58813...a91
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. august 2016 #2 Skrevet 20. august 2016 Da er hun veldig tidlig ute språklig ja! Snakk og les og fyll på med stimuli på det nivået hun er/de interessene hun har så hun får det hun trenger og ha god dialog med barnehagen om tilrettelegging så hun ikke går og kjeder seg i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 Hun er nok et geni! Anonymous poster hash: 269e6...56c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 Da er hun veldig tidlig ute språklig ja! Snakk og les og fyll på med stimuli på det nivået hun er/de interessene hun har så hun får det hun trenger og ha god dialog med barnehagen om tilrettelegging så hun ikke går og kjeder seg i barnehagen. Ja jeg tror jeg må ta en prat med barnehagen, hun får heldigvis lov å leke ekstra med de store barna allerede. Jeg blei bare så overasket over hva hun kan... Sjokkerer meg nesten daglig. Hun har en storesøster på 5 og er nok språklig sterkere enn henne. Anonymous poster hash: 58813...a91
Mamma til 2 søte Skrevet 20. august 2016 #5 Skrevet 20. august 2016 (endret) 😂 3,5 år og går på småbarn? Endret 20. august 2016 av Mamma til 2 søte
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #7 Skrevet 20. august 2016 Jeg har en sønn på 3,5 år som har et godt utviklet språk. Godt ordforåd og ganske ren utale. Min umiddelbare tanke er at ja, din datter har godt språk.. Men...jeg ville nok kanskje være mer opptatt av at hun ikke helt får til det sosiale? Hun høres litt sær ut? (Absolutt ikke vondt ment). Anonymous poster hash: f4c8d...b9c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #8 Skrevet 20. august 2016 Min jente er nokså lik ifht godt utviklet språk. Hun er nettopp 3 år og har alltid vært tidlig fremme med språk, bokstaver,tall osv. MEN jeg er veldig glad for at hun har mange jevnaldrende venner, en trenger ikke å ha venner som også kan fancy ord for å rutsje sammen i barnehagen. De fleste barn sitter ikke å diskuterer hvite og røde blodceller eller bruken av Og og Å, og om hun ikke klarer å relatere til jevnaldrende bør dette tas tak i, før hun har ingen venner Anonymous poster hash: 1a090...395
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #9 Skrevet 20. august 2016 Hvordan er språket til deres 3.5 åringer? Litt usikker på hva som er normalt, men vår treåring snakker i ett sett. Og har nettopp lært seg ordene forskning, vitenskapelig, prosjekt, kolleksjon, tilbehør. Jeg blir stadig overrasket over hvor avansert språk hun har. Som to åring hadde hun detaljerte samtaler med voksne familemedlemmer og naboer. Da diskuterte hun gjerne forskjellige hunderaser, eller typer fugl. Nå er det mer medisinske ting som opptar henne, de forskjellige cellene i blodet, Evt fordøyelse systemet. Hvordan er deres treåringer? Kan også nevne at hun ikke liker en eneste av de andre treåringene i barnehagen.. Hun leker bare med femåringene eller alene..Anonymous poster hash: 58813...a91 Må bare si at de fleste 3 åringer er svææært opptatt av fordøyelsessystemet Anonymous poster hash: 1a090...395
Gjest Antarctica Skrevet 20. august 2016 #10 Skrevet 20. august 2016 (endret) Jeg har en sønn på 3,5 år som har et godt utviklet språk. Godt ordforåd og ganske ren utale. Min umiddelbare tanke er at ja, din datter har godt språk.. Men...jeg ville nok kanskje være mer opptatt av at hun ikke helt får til det sosiale? Hun høres litt sær ut? (Absolutt ikke vondt ment). Anonymous poster hash: f4c8d...b9c Fordommer lar seg visst ikke motbevise. Enten er man superglup og nørd, men sosialt utviklingshemma, eller man er gjennomsnittlig intelligent og sosialt geni.Merkelig, det der, at de som lærer språk, matte, musikk, logikk osv så lett liksom skal være så myyyyyye dårligere enn andre til å lære seg kroppsspråk, mimikk og empati? Det er nok bare selvtrøst... Endret 20. august 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #11 Skrevet 20. august 2016 Fordommer lar seg visst ikke motbevise. Enten er man superglup og nørd, men sosialt utviklingshemma, eller man er gjennomsnittlig intelligent og sosialt geni. Merkelig, det der, at de som lærer språk, matte, musikk, logikk osv så lett liksom skal være så myyyyyye dårligere enn andre til å lære seg kroppsspråk, mimikk og empati? Det er nok bare selvtrøst... Nå skriver hi selv at jenta liker ingen av de andre 3 åringene i barnehagen, hun vil bare leke med 5 åringene Anonymous poster hash: 1a090...395
Gjest Antarctica Skrevet 20. august 2016 #12 Skrevet 20. august 2016 Nå skriver hi selv at jenta liker ingen av de andre 3 åringene i barnehagen, hun vil bare leke med 5 åringene Anonymous poster hash: 1a090...395 Syns du det er så rart...? Det er ikke noe sosialt "feil" med en person som søker likesinnede eller søker venner på sitt eget mentale nivå. Det motsatte ville være mye mer "feil"...!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #13 Skrevet 20. august 2016 Syns du det er så rart...? Det er ikke noe sosialt "feil" med en person som søker likesinnede eller søker venner på sitt eget mentale nivå. Det motsatte ville være mye mer "feil"...! Nei, jeg var litt slik selv som barn, men det setter jo jenta opp til å slite med vennskap. En ting når en er voksen og finner andre likesinnede voksne, om de så er 10 år eldre eller yngre, men neste år begynner jentas venner på skolen og da har hun ingen. Og selv om hun skulle være supersmart og på nivå med en 5 klassing er det få 5 klassinger som vil være venn med en ny 1 klassing. Anonymous poster hash: 1a090...395
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #14 Skrevet 20. august 2016 Haha.. Hun er helt klart litt Sær, men ikke så sær at hun ikke klarer å leke med andre barn. Til hun som spør om hun er på småbarn, så kan jeg nevne at hun ikke går i norsk barnehage så inndelingene er litt annerledes. Hun klarer seg veldig fint, men foretrekker de eldre barna. Det som er viktigst for henne er at barna kan prate og leke 'på liksom' leker. Det er ikke alltid like lett da flere av treåringene på hennes avdeling har lite språk. Hun er også på en avdelin med flere gutter enn jenter. Problemet med barn å leke med kommer vel når femåringene begynner på skolen neste år, men kanskje de andre tre åringene prater mer da. Hennes avdeling er barn 3-4, neste er 4-5. Og etter det begynner de på skolen. Hun har også kjempe på mange venner utenom barnehagen, i og med at hun ikke går fulltid i barnehage. Anonymous poster hash: 58813...a91
februarprins2013 Skrevet 21. august 2016 #15 Skrevet 21. august 2016 han snakker som en voss, skriver navnet sitt, teller til 30 på norsk og 20 på engelsk, så han snakker mye og er flink har jeg fått beskjed om
Anonym bruker Skrevet 21. august 2016 #16 Skrevet 21. august 2016 Haha.. Hun er helt klart litt Sær, men ikke så sær at hun ikke klarer å leke med andre barn. Til hun som spør om hun er på småbarn, så kan jeg nevne at hun ikke går i norsk barnehage så inndelingene er litt annerledes. Hun klarer seg veldig fint, men foretrekker de eldre barna. Det som er viktigst for henne er at barna kan prate og leke 'på liksom' leker. Det er ikke alltid like lett da flere av treåringene på hennes avdeling har lite språk. Hun er også på en avdelin med flere gutter enn jenter. Problemet med barn å leke med kommer vel når femåringene begynner på skolen neste år, men kanskje de andre tre åringene prater mer da. Hennes avdeling er barn 3-4, neste er 4-5. Og etter det begynner de på skolen. Hun har også kjempe på mange venner utenom barnehagen, i og med at hun ikke går fulltid i barnehage. Anonymous poster hash: 58813...a91 Synes det høres ut som dere går i en bhg full av umodne 3 åringer om de ikke snakker og leker på liksom leker? Det er da helt normalt at barn i den alderen gjør? Anonymous poster hash: 32d3a...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå