Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #1 Skrevet 20. august 2016 Klausen til sønnen min reiser mandag til torsdag. Hzn har aldri vært glad i sove borte og nå gruer han seg veldig. Klarer ikke å se noe positivt i det. Han er redd alle sovner og at han blir liggende våken hele natten. Noen tips og råd? Anonymous poster hash: 0b0c0...c99
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #2 Skrevet 20. august 2016 Skulle seff stå klassen😂 Anonymous poster hash: 0b0c0...c99
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #3 Skrevet 20. august 2016 Send med noen gode bøker og en leselyst. Hvis de andre sover og ikke han kan han kose seg med en bok helt i fred. Anonymous poster hash: e5c9f...082
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #4 Skrevet 20. august 2016 La han være hjemme hvis han ikke vil. Jeg ble sendt på leirskole mit min vilje. Det var noen grusomme dager. Gjemte meg på do. Har han venner han er med? Anonymous poster hash: 53c38...f47
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #5 Skrevet 20. august 2016 Leirskole er vel obligatorisk ? De anbefaler vel å ikke ha med tlf ? Men her ville jeg latt gutten ha med tlf så han kan kontakte dere . Håper det går bedre enn han tror og at han koser seg Anonymous poster hash: e7f34...bea
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #6 Skrevet 20. august 2016 Hele klassen drar, han har flere gode venner og er sosial og godt likt av alle. Kun nettene, altså det å sovne som ødelegger gleden... der overskygger alt det positive Anonymous poster hash: 0b0c0...c99
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #7 Skrevet 20. august 2016 Leirskole er vel obligatorisk ? De anbefaler vel å ikke ha med tlf ? Men her ville jeg latt gutten ha med tlf så han kan kontakte dere . Håper det går bedre enn han tror og at han koser seg Anonymous poster hash: e7f34...bea Telefon , ipad osv er ikke lov. Anonymous poster hash: 0b0c0...c99
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #8 Skrevet 20. august 2016 Har dere jobbet noe med overnatting borte før leirskolen? Det burde dere ha gjort. Eller dere kunne ha meldt dere som frivillig til å bli med, er bestandig noen foreldre med. Anonymous poster hash: c62db...188
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #9 Skrevet 20. august 2016 Min gruet seg også veldig (mange som gjør det) Som hun over skrev, en god bok og en liten lommelykt var en god ting for min, når kvelden føltes litt ensom. Vi fikk også laget en avtale med læreren at han skulle få låne hennes Tlf om han ville ringe hjem (flere barn hadde denne avtalen) han ringte ikke hjem, men tror han syntes det var godt å ha denne tryggheten om at han kunne. Da han kom hjem var han veldig glad han dro, man blir ofte litt mer knyttet sammen på en sånn tur, og har gode minner å snakke om når man kommer hjem. Så vi jobbet mye for å få han på tur, for at han ikke skulle føle seg mer utenfor når de andre kom hjem. Jeg tror han kommer til å kose seg Anonymous poster hash: 7775b...466
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #10 Skrevet 20. august 2016 Har dere jobbet noe med overnatting borte før leirskolen? Det burde dere ha gjort. Eller dere kunne ha meldt dere som frivillig til å bli med, er bestandig noen foreldre med. Anonymous poster hash: c62db...188 Det har vi gjort, sovet hos venner og familie, mfn det blir jo noen annet enn å bo på rom med 5 andre. Ingen foreldre fikk melde seg da moren til en med handicap er med, og det er jo begrenset med plasser. Anonymous poster hash: 0b0c0...c99
surre_tulle Skrevet 20. august 2016 #11 Skrevet 20. august 2016 jeg var også redd for hvordan det skulle gå når jeg skulle på leirskole for *gulp* 30 år siden. Jeg fikk med sovetabletter (eller var det innsovningstabletter, husker ikke), men det er vel litt seint å ordne nå. Da min sønn var på leirskole i vår ble telefoner samlet inn på bussen og hadde det vært nødvendig hadde det nok vært mulig å få den tilbake fra læreren for å ringe hjem. Min sønn grudde seg også til soving på leirskolen - men ikke så ille som jeg gjorde da jeg skulle - men han fikk trøst av romkameraten. Snakk med læreren om det før de drar så han/hun er klar over det og at han kan ta kontakt med lærer om det blir ille. Å ringe hjem kan gjøre vondt verre, så er sikkert greit om læreren oppbevarer telefonen og kan vurdere om en telefon hjem er best, eller om læreren klarer å roe ham ned.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #12 Skrevet 20. august 2016 Vi er forskjellige. Har en gutt på 14 som alltid har hatet slike leir overnattinger. Han skal konfirmeres til våren, og det han gruer seg til er at de må ha en natt på leir. lillebroren derimot elsker alt som er sosialt inkludert leirturer, og har drar på leir så ofte han får lov. Uansett synes jeg slike obligatoriske leirturer er en uting, det kommer ikke noe godt ut av en påtvunget overnatting. Anonymous poster hash: c88da...4ec
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #13 Skrevet 20. august 2016 Vi er forskjellige. Har en gutt på 14 som alltid har hatet slike leir overnattinger. Han skal konfirmeres til våren, og det han gruer seg til er at de må ha en natt på leir. lillebroren derimot elsker alt som er sosialt inkludert leirturer, og har drar på leir så ofte han får lov. Uansett synes jeg slike obligatoriske leirturer er en uting, det kommer ikke noe godt ut av en påtvunget overnatting. Anonymous poster hash: c88da...4ec Synes det er bra barna får øvd på å sove borte fra hjemmet også jeg da, er man 14 år er man ganske stor . Noen flytter hjemmefra ved 17-18 års alder , og da blir overgangen brå om man bare har vært sammen med mamma og pappa. Anonymous poster hash: e7f34...bea
Anonym bruker Skrevet 20. august 2016 #14 Skrevet 20. august 2016 Synes det er bra barna får øvd på å sove borte fra hjemmet også jeg da, er man 14 år er man ganske stor . Noen flytter hjemmefra ved 17-18 års alder , og da blir overgangen brå om man bare har vært sammen med mamma og pappa. Anonymous poster hash: e7f34...bea Han klarer fint å sove borte hos kompiser og slik, men den leir-settingen er jo meget spesiell. Husker selv at jeg ikke var særlig glad i det. Tror det har noe med at en aldri har alenetid. Ser på søsteren hans som er svært sosial, så er det helt topp. Som nevnt, det må være lov til å være forskjellige. Anonymous poster hash: c88da...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå